پس از تغییر مسیر وزارت دادگستری، ترامپ می تواند در دعوای افترای نویسنده مسئول شناخته شود


نیویورک (AP) – وزارت دادگستری روز سه‌شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ می‌تواند شخصاً در قبال اظهاراتی که در مورد زنی که او را به تجاوز جنسی متهم کرده است، مسئول شناخته شود – تغییری از موضع خود مبنی بر اینکه ترامپ به دلیل اینکه رئیس‌جمهور زمانی که او را مطرح کرد، محافظت می‌شد. ملاحظات.

در نامه‌ای که به قاضی رئیس شکایت افترا که E. Jean Carroll ستون‌نویس در دادگاه فدرال منهتن در سال 2020 ارائه کرد، این وزارتخانه می‌گوید دیگر «پایه کافی» برای نتیجه‌گیری اینکه ترامپ در اظهاراتش درباره ادعاهای کارول انگیزه داشته است، ندارد. بیش از یک تمایل ناچیز برای خدمت به ایالات متحده است.

پیش از این، این وزارتخانه با وکلای ترامپ موافقت کرده بود که او در برابر این شکایت توسط قانون Westfall محافظت می شود، قانون که کارمندان فدرال را از مصونیت مطلق در برابر شکایت هایی که به دلیل رفتاری که در محدوده شغلی آنها رخ می دهد، مصونیت می دهد.

در ماه مه، هیئت منصفه پس از این که به این نتیجه رسید که ترامپ در سال 1996 در فروشگاهی در مرکز شهر منهتن برگدورف گودمن به کارول آزار جنسی داده و سپس در پاییز گذشته با اظهارنظرهایی که درباره او و ادعاهایش کرد، به کارول 5 میلیون دلار غرامت پرداخت کرد. در حالی که هیئت منصفه به این نتیجه رسید که ترامپ از کارول سوء استفاده جنسی کرده است، ادعای تجاوز او را رد کرد.

این محاکمه نتیجه شکایتی بود که کرول در نوامبر گذشته مطرح کرد، پس از آن که ایالت نیویورک به طور موقت به قربانیان سوء استفاده جنسی اجازه داد تا برای حملاتی که حتی چند دهه قبل از آن رخ داده است، ادعای مدنی داشته باشند.

در نامه دولت، وکلای آمریکایی به حکم هیئت منصفه، استعفای ترامپ در ماه اکتبر و ادعاهای جدیدی که کارول از آن زمان گفته است ترامپ با اظهاراتی که یک روز پس از صدور حکم در یکی از سالن‌های شهر سی‌ان‌ان بیان کرد، دوباره او را بدنام کرده است.

این نامه به شکایت اولیه کارول برای افترا، که به دلیل درخواست تجدیدنظر در مورد اینکه آیا ترامپ می‌توانست به خاطر اظهاراتی که در زمان ریاست‌جمهوری انجام داده است، مسئول شناخته شود یا خیر، به تأخیر افتاده است، کمک می‌کند.

ادعاهای اولیه برای محاکمه در ژانویه آینده برنامه ریزی شده است و ناشی از اظهاراتی است که ترامپ در سال 2019 پس از اینکه کارول برای اولین بار با ادعاهای خود در مورد حمله جنسی توسط ترامپ در خاطرات خود علنی شد، بیان کرد.

وکیل کارول، رابی کاپلان، از ارسال DOJ استقبال کرد و گفت که این یکی از “آخرین موانع” برای رسیدن به دادگاه است.

او در بیانیه‌ای گفت: «ما از اینکه وزارت دادگستری در موضع خود تجدیدنظر کرده است، سپاسگزاریم. ما همیشه معتقد بوده‌ایم که دونالد ترامپ اظهارات توهین‌آمیز خود را در ژوئن ۲۰۱۹ درباره موکل ما از روی خصومت شخصی، سوء‌نیت و کینه توزی بیان کرد. و نه به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده.

وکلای ترامپ بلافاصله اظهار نظر نکردند.

اوایل روز، وکلای کارول اسنادی را در اعتراض به ادعای متقابل در دعوای افترا توسط وکلای ترامپ ارائه کردند که مدعی بودند کارول با اظهاراتی که پس از حکم ماه مه بیان کرده بود، او را بدنام کرده است – تا حدی به این دلیل که او اظهاراتی را تکرار کرد که به او تجاوز کرده است.

وکلای دادگستری نوشتند که ادعای متقابل او «چیزی بیش از آخرین تلاش او برای نشان دادن ضررش در دادگاه نیست».

آنها گفتند آزار جنسی که ترامپ مسئول آن تشخیص داده شده است برابر با تجاوز جنسی بر اساس برخی قوانین کیفری است و در صورتی که یک ادعای مجرمانه بوده است، او را ملزم می کند که تا پایان عمر خود به عنوان مجرم جنسی ثبت نام کند.

آسوشیتدپرس معمولاً از افرادی که می‌گویند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند نام نمی‌برد، مگر اینکه به صورت علنی مطرح کنند، همانطور که کارول انجام داده است.



منبع