پس از اینکه FBI پیشنهاد داد که کمیته نظارت کامل سند بایدن را بررسی کند، کامر رای تحقیرآمیز Wray را لغو کرد

کامر ادعا کرد که مخبر ناشناس “مکالمات دست اولی با یک تبعه خارجی” داشته که گفته می شود به بایدن رشوه داده است و ویلیام بار، دادستان کل سابق، گفت که پرونده برای تحقیقات آن دفتر در مورد خانواده بایدن به دادستان ایالات متحده در دلاور داده شده است. معاملات تجاری

روز دوشنبه، FBI به کامر و راسکین در کاپیتول هیل اطلاع رسانی کرد تا به آنها فرصتی برای بررسی سند بدهد. یک مقام ارشد اجرای قانون هفته گذشته گفت که FBI اطلاعاتی را که می تواند هویت منبع را فاش کند، اصلاح خواهد کرد.

جمهوری خواهان کنگره به رهبری رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان جیمز کومر و کمیته او به جای صرف وقت و انرژی خود روی مسائلی که برای مردم آمریکا مهم است، مانند کاهش هزینه ها، ایجاد شغل، یا تقویت مراقبت های بهداشتی، هزینه کرده اند. سامز در بیانیه‌ای گفت: ماه‌ها هدر دادن منابع مالیات‌دهندگان برای اجرای بدلکاری با انگیزه‌های سیاسی که به عنوان «تحقیقات» پنهان شده‌اند.

او گفت: “جلسه تجاری کامل کمیته برای رای گیری در مورد نگه داشتن مدیر Wray به دلیل تحقیر کنگره اکنون از برنامه روز پنجشنبه حذف شده است.”

کامر پس از جلسه توجیهی دوشنبه با خبرنگاران خارج از سایت توجیهی امن گفت که «اف‌بی‌آی مجدداً از تحویل پرونده طبقه‌بندی نشده به بازداشت» کمیته امتناع کرد و این هیئت قصد دارد روز پنجشنبه این اقدام توهین آمیز را بررسی کند.

او روز دوشنبه گفت: “مقامات FBI تایید کردند که سوابق طبقه بندی نشده تولید شده توسط FBI رد نشده است و در حال حاضر در تحقیقات در حال انجام است.”

اواخر چهارشنبه، Comer، R-Ky، اعلام کرد که جلسه را برای بررسی قطعنامه تحقیر لغو می کند.

یک منبع آگاه به مذاکرات پیرامون احضاریه هیئت برای به دست آوردن این پرونده گفت: اف بی آی به همه اعضای کمیته نظارت مجلس اجازه داده است تا سند ویرایش شده ای را ببینند که جیمز کومر، رئیس جمهوری خواهان ادعا می کند که ادعای رشوه به جو بایدن در زمانی که او معاون رئیس جمهور بود را توصیف می کند. سند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

کامر در بیانیه‌ای در اوایل چهارشنبه گفت که اف‌بی‌آی به احضاریه خود عمل نکرده است و او این آژانس را به “پوشانی با افشای یک روایت نادرست به رسانه‌ها” متهم کرد.

اف‌بی‌آی از ارائه این سند خودداری کرد و گفت که این سند تابع سیاست وزارت دادگستری است که “به شدت محدودیت می‌دهد که چه زمانی و چگونه اطلاعات محرمانه منابع انسانی خارج از FBI ارائه شود.”

کاخ سفید همچنین از تحقیقات کمیته انتقاد کرده و استدلال کرده است که این تحقیقات با انگیزه سیاسی و برای آسیب رساندن به شانس انتخاب مجدد بایدن طراحی شده است.

دموکرات ارشد کمیته، نماینده جیمی راسکین، نماینده دموکرات، در بیانیه‌ای گفت: «پذیرش رئیس کومر از این تسهیلات بیشتر پس از آن صورت گرفت که او هفته‌ها را صرف حمله به اف‌بی‌آی علی‌رغم تلاش‌های فوق‌العاده آن برای ارائه اطلاعاتی به جمهوری‌خواهان کمیته کرد. ادعای جست و جو کردن.»

Comer، R-Ky.، قطعنامه تحقیر آمیز Wray را روز چهارشنبه منتشر کرد، حتی پس از اینکه FBI قبلاً به او و یکی از اعضای ارشد جیمی راسکین، D-Md. اجازه داده بود این سند را در کنگره هیل این هفته مشاهده کنند.

اگرچه مجلس رای گیری را برای بقیه هفته لغو کرده است، اما پس از اینکه محافظه کاران جلسه را تعطیل کردند، کامر گفت جلسه استماع روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. او عصر چهارشنبه هنگام خروج از کاپیتول گفت: «هنوز فعال است. اما مذاکرات جدی در حال انجام است.»

نمایندگان وزارت دادگستری و FBI بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

او گفت: «پرونده آنطور که کاخ سفید، دموکرات‌ها و اف‌بی‌آی می‌خواهند مردم آمریکا باور کنند بسته نشده است.» اف‌بی‌آی این رکورد را بر اساس اطلاعات یک مخبر معتبر که بیش از یک دهه با اف‌بی‌آی کار کرده و شش رقمی پرداخت کرده است، ایجاد کرد.»

کامر ماه گذشته FBI را برای این سند فراخواند که فرم FD-1023 نامیده می شود، که او و سناتور چاک گراسلی از ایالت آیووا ادعا می کنند “یک طرح جنایی ادعایی شامل معاون رئیس جمهور وقت بایدن و یک تبعه خارجی مرتبط با مبادله را توصیف می کند. پول برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی.» کومر گفته است که این طرح شامل یک پرداخت 5 میلیون تومان از یک تبعه خارجی در ازای یک نتیجه سیاست.

یان سامز، سخنگوی کاخ سفید، تحقیقات کمیته را به شدت محکوم کرد.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌های اخیر گفته است که با درخواست کامر همکاری کرده است و «تشدید رأی توهین آمیز تحت این شرایط بی‌موجه است».

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، روز چهارشنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفت که مجلس نمایندگان «بلافاصله پس از» پیش‌برد این اقدام، قطعنامه تحقیر آمیز رای را مورد قبول قرار خواهد داد.

دموکرات‌های کمیته نظارت که روز چهارشنبه برای اظهار نظر در خواست کردند، NBC News را به بیانیه راسکین پس از جلسه توجیهی FBI در هفته جاری ارجاع دادند: «اقدامات کومر ثابت می‌کند که علاقه او به صدور این احضاریه هرگز برای جستجوی حقیقت نبوده، بلکه همیشه در جهت استفاده از قدرت‌های این کمیته بوده است. مدیر Wray را به عنوان بخشی از تلاش‌های جمهوری‌خواهان MAGA برای بی‌اعتبار کردن و در نهایت «برچیدن» FBI تحقیر کنید.

پیشنهاد ارائه یک جلسه توجیهی به کمیته نظارت کامل، که اولین بار توسط سی ان ان گزارش شد، در حالی ارائه شد که این هیئت آماده برگزاری جلسه ای در اواخر این هفته بود تا تصمیمی را در نظر بگیرد تا کریستوفر رای، رئیس اف بی آی را به دلیل اهانت به کنگره به دلیل رعایت نکردن احضاریه خود برای تحویل دادن این قانون، در نظر بگیرد. سند

سپس کامر قول داد که با تحقیر کنگره روی را ادامه دهد، مگر اینکه سند را تحویل دهد. اف‌بی‌آی گفت، هفته گذشته در تماس تلفنی با کامر، گرسلی و رای، وی پیشنهاد داده بود که به رهبران کمیته اجازه دهد تا سند را “به شیوه ای امن” بررسی کنند.

یک مقام ارشد اجرای قانون هفته گذشته گفت، اف‌بی‌آی و اسکات بردی، وکیل وقت ایالات متحده در پنسیلوانیا غربی، این ادعا را در سال 2020 و همچنین اطلاعات دیگری در مورد معاملات هانتر بایدن در اوکراین بررسی کردند. این مقام گفت، با این حال، ادعای رشوه خواری ثابت نشد.

کومر گفت: «آمریکایی‌ها اعتمادشان را به توانایی FBI برای اجرای بی‌طرفانه قانون و درخواست پاسخ، شفافیت و پاسخگویی از دست داده‌اند. کمیته نظارت باید حقایق را برای مردم آمریکا دنبال کند و اطمینان حاصل کند که دولت فدرال پاسخگو است.