پس از اینکه قاضی می سی سی پی درخواست اضطراری برای اجازه دادن به او برای رفتن به لباس دخترانه را رد کرد، یک دختر تراجنسیتی در فارغ التحصیلی دبیرستان خود شرکت نخواهد کرد.

سی ان ان برای اظهار نظر با ناحیه مدرسه کانتی هریسون و دبیرستان مرکزی هریسون تماس گرفته است. طبق وب سایت رسمی منطقه، مراسم فارغ التحصیلی برای ساعت 6:30 بعدازظهر CT روز شنبه در نظر گرفته شده است.

بر اساس بیانیه رسانه ای ACLU، این نوجوان یک لباس و کفش پاشنه بلند برای پوشیدن با کلاه و لباس سنتی مطابق با کد لباس مدرسه برای دانش آموزان دختر انتخاب کرده بود.

جیلیان برانستتر، سخنگوی ACLU در ایمیلی به CNN گفت: «مشکل ما به دلایل آشکارا تبعیض آمیز شرمسار و تحقیر شده است و خانواده او از داشتن یک نقطه عطف در زندگی دخترشان محروم می شوند. “هیچ کس نباید مجبور شود فارغ التحصیلی خود را صرفاً به خاطر شخصیتی که دارد از دست بدهد.”

بر اساس این شکایت، این دانش آموز از زمانی که به عنوان دانشجوی سال اول تحصیل در مدرسه را آغاز کرد، آشکارا تراجنسیتی شده است و هویت او برای همکلاسی ها، معلمان و مدیرانش شناخته شده است.

این شکایت همچنین خاطرنشان می‌کند که LB سال گذشته با لباس رسمی و کفش‌های پاشنه بلند، بدون هیچ مشکل یا عواقبی، در مراسم جشن جشن شرکت کرد.

این شکایت یک مکالمه تلفنی بین سامانتا براون و کینگ را توصیف می‌کند که در آن کینگ می‌گوید LB “هنوز پسر است”، بنابراین “او باید مانند یک پسر بچه شلوار، جوراب و کفش بپوشد.”

طبق اسناد دادگاه، “هیئت مدیره می‌بیند و تشخیص می‌دهد که جشن فارغ‌التحصیلی دبیرستان یک مراسم مقدس و الهام‌بخش است که در نظر گرفته شده است تا با وقار، وقار، وقار، تکریم، شکوه و شرایط احاطه شود.” . «دانشجویانی که لباسشان حداقل شرایط لباس را برآورده نمی‌کند، مجاز به شرکت در تمرین‌های فارغ‌التحصیلی نیستند».

طبق این شکایت، خانواده براون به نقض حقوق مدنی فرزندشان اشاره کردند و منطقه مدرسه را به تبعیض بر اساس جنسیت و جنسیت و نقض حقوق متمم اول نوجوانان متهم کردند.

قرارداد شروع مشارکت در اسناد دادگاه گنجانده شده است. اسناد دادگاه نشان می دهد که LB و مادرش سند را در 14 مارس 2023 امضا کردند و موافقت کردند که شرایط لازم برای شرکت در جشن فارغ التحصیلی را رعایت کنند.

خط‌مشی ناحیه مدرسه کانتی هریسون در مورد فارغ‌التحصیلی می‌گوید: «از دانش‌آموزان انتظار می‌رود که کفش‌های مجلسی، لباس‌های مجلسی (لباس یا کت و شلوار شلواری برای دختران و شلوار، پیراهن، و کراوات برای پسران) بپوشند. این خط‌مشی قوانین کد لباس برای دانش‌آموزان LGBTQ را ذکر نمی‌کند یا مشخص نمی‌کند که دانش‌آموزان باید بر اساس جنسیت تعیین‌شده در بدو تولد لباس بپوشند.

LB و والدینش، سامانتا براون و هنری براون، روز پنجشنبه شکایت فدرال را تنظیم کردند و از ناحیه مدرسه کانتی هریسون خواستند که به نوجوان اجازه دهد در مراسم فارغ التحصیلی روز شنبه از دبیرستان مرکزی هریسون، آنچه را که می خواهد بپوشد.

Rebekah Riess از CNN در این گزارش مشارکت داشت.

وکلای ACLU می سی سی پی وکالت خانواده را بر عهده دارند.

میچل کینگ، ناظر ناحیه مدرسه هریسون، در اسناد دادگاه شهادت داد که منطقه برای ثبت اینکه آیا دانش‌آموزان مرد هستند یا زن، به گواهی تولد تکیه می‌کند.

به گفته اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در می سی سی پی، این دختر 17 ساله که در اسناد دادگاه با حروف اول او “LB” شناسایی شده است، در جشن فارغ التحصیلی خود شرکت نخواهد کرد.

یک قاضی فدرال می سی سی پی روز جمعه درخواست خانواده یک دانش آموز دبیرستانی تراجنسیتی مبنی بر اینکه او اجازه داشته باشد در فارغ التحصیلی دبیرستانش در گلفپورت لباس و کفش پاشنه دار زیر ردایش بپوشد را رد کرد.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید



منبع

LB در انتشار این خبر گفت: “قرار است فارغ التحصیلی من یک لحظه افتخار و جشن باشد و مسئولان مدرسه می خواهند آن را به لحظه تحقیر و شرم تبدیل کنند.” لباسی که انتخاب کرده‌ام کاملاً برای مراسم مناسب است و اعتراض سرپرست نسبت به آن کاملاً برای من، خانواده‌ام و همه دانش‌آموزان تراجنسیتی مانند من ناعادلانه است. من این حق را دارم که فارغ التحصیلی خود را آنگونه که هستم جشن بگیرم، نه آن گونه که دیگران می خواهند.»