پس از اینکه بایدن 96 درصد از آرا را در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی به دست آورد، دین فیلیپس، نامزد ریاست جمهوری آمریکا می گوید دموکرات ها باید “بیدار شوند” و به کار خود ادامه دهند.

  • بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات کارولینای جنوبی روز شنبه با کسب بیش از 96 درصد آرا پیروز شد.

  • اما رقیب اصلی دین فیلیپس روز یکشنبه گفت که علائم هشدار دهنده برای بایدن باقی می ماند.

  • فیلیپس درباره نامزدی بایدن برای انتخاب مجدد در سال 2024 گفت: «او باید مشعل را پشت سر می گذاشت.

رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه در انتخابات مقدماتی دموکرات کارولینای جنوبی پیروز شد و بیش از 96 درصد آرا را به دست آورد و بر رقبای درون حزبی ماریان ویلیامسون و نماینده دین فیلیپس تسلط یافت.

اما علیرغم پیروزی بزرگ بایدن، فیلیپس در طول یک حضور یکشنبه در MSNBC “آخر هفته” همچنان اصرار داشت که بایدن بهترین گزینه برای دموکرات ها نیست و گفت که رئیس جمهور باید “مشعل” را به نسل جدیدی از رهبران می داد.

فیلیپس گفت: «آمریکایی‌ها در حال حاضر واقعاً رنج می‌برند. 60 درصد از حقوق و دستمزد به چک، 40 درصد، 400 دلار در بانک ندارند. “و در اینجا ما رئیس جمهور در حزب خود را داریم که می گوید رشد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است، رشد شغل عالی است. مردم ناامید هستند و می ترسند و شاهد جنگ در سراسر جهان هستند.”

نماینده کنگره مینه سوتا ادامه داد: “من به جو بایدن احترام می گذارم. او باید از مشعل می گذشت.” “این یک ماموریت برای من نبود. اما یک نفر باید این کار را می کرد.”

فیلیپس سپس گفت که علیرغم پیروزی قاطع بایدن در کارولینای جنوبی، رئیس‌جمهور در برابر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، آسیب‌پذیر باقی ماند، و به انبوه نظرسنجی‌های ملی رقابتی – و نوسان نظرسنجی‌های ایالتی – اشاره کرد که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور سابق در میدان‌های اصلی نبرد پیشتاز است که می‌تواند در رقابت تصمیم‌گیری کند. برای کاخ سفید در ماه نوامبر

فیلیپس در حالی که به جایگاه رئیس جمهور سابق دموکرات اشاره کرد، گفت: جیمی کارتر در ژانویه 1980 در 58 درصد بود. جو بایدن 38 درصد است، من فقط سعی می کنم حزبمان را بیدار کنم.

او افزود: “ما حزب مترقی هستیم. ما باید به جلو حرکت کنیم. من نوشته های روی دیوار را می بینم.”

فیلیپس اکتبر گذشته نامزدی لانگ شات خود را اعلام کرد، اما علیرغم مبارزات انتخاباتی بایدن در سال گذشته، تاکنون نتوانسته در این رقابت مورد توجه قرار گیرد. این نماینده کنگره همچنین از دموکرات‌هایی مانند سناتور پنسیلوانیا، جان فترمن که در ماه دسامبر مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری او را «رویایی برای ترامپ» می‌شمرد، گرم شده است.

روز شنبه، فیلیپس کمتر از 2 درصد از آرا را در انتخابات مقدماتی دموکرات کارولینای جنوبی به دست آورد و پس از ویلیامسون در جایگاه سوم قرار گرفت.

بسیاری از همکاران دموکرات مجلس نمایندگان فیلیپس همچنان از نامزدی وی گیج شده اند و آشکارا از چالش اولیه علیه بایدن انتقاد می کنند، که احتمالاً در پاییز امسال در یک مسابقه مجدد رقابتی با ترامپ قفل خواهد شد.

ماکسول فراست، نماینده فلوریدا اخیراً به برایان متزگر از بیزینس اینسایدر درباره نامزدی فیلیپس گفت: «فکر می‌کنم در این مرحله بیشتر یک شوخی است. او منابع لازم برای رقابت فوق العاده را ندارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع