پس از انتخابات 2020 هیچ فشاری بر فرمانداران ایالتی به خاطر ندارم

پنس گفت: “نه، من هیچ فشاری را به خاطر نمی آورم.”

در آوریل، پنس شهادت داد بیش از هفت ساعت قبل از یک هیئت منصفه فدرال که در حال تحقیق درباره تلاش های ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 بود. شهادت پنس پس از آن صورت گرفت که هیئتی متشکل از سه قاضی اعلام کرد که او ملزم به ارائه شهادت است، علیرغم تلاش پنس برای مقاومت در برابر احضاریه با ادعای محافظت از وی توسط “بند سخنرانی یا بحث” قانون اساسی.

در گفت‌وگوی روز شنبه با «رودرروی ملت»، سابق معاون رئیس جمهور مایک پنس وی گفت که “هیچ فشاری” در درخواست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تماس با وی وجود ندارد داگ دوسی فرماندار سابق آریزونا در روزها و هفته های پس از انتخابات 2020.

پنس گفت: «رئیس‌جمهور اعتقاد قوی خود را به این موضوع ابراز کرد که من اختیاراتی دارم که طبق قانون اساسی در روزهای پایانی نداشتم. با اشاره به فشار خصوصی و عمومی ترامپ بر پنس برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در جلسه مشترک کنگره در 6 ژانویه 2021.

پنس به مارگارت برنان، مجری برنامه “Face the Nation” گفت: “من نه تنها با فرماندار دوسی، بلکه با سایر فرمانداران و ایالت هایی که در حال گذراندن مراحل قانونی بررسی نتایج انتخابات خود بودند، ورود کردم.” “اما هیچ فشاری در کار نبود. مارگارت، من تماس می گرفتم تا یک به روز رسانی دریافت کنم. من آن اطلاعات را به رئیس جمهور منتقل کردم. نه بیشتر، نه کمتر از آن.”

جک اسمیت، بازپرس ویژه تحقیقات در مورد تلاش های ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 را رهبری می کند. تیم اسمیت نیز پیشرو است تحقیقات فدرال در مورد رفتار ترامپ با اسناد طبقه بندی شده در ماه ژوئن، یک هیئت منصفه فدرال در میامی متهم شد ترامپ در مورد 37 مورد مربوط به اسناد حساس کشف شده در اقامتگاهش در فلوریدا، مار-آ-لاگو. ترامپ اعتراف به بی گناهی کرد به همه اتهامات

پنس در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ او را برای اعمال نفوذ بر فرماندار ایالت تحت فشار قرار داده است، یک بار دیگر پاسخ منفی داد.

“ولی [in November and December 2020]پنس گفت: “این در مورد جمع آوری اطلاعات، یافتن آنچه در جریان است بود.”

گفته می شود که کارگران مهاجر فلوریدا را به دلیل قانون جدید محدودکننده گواهینامه رانندگی ترک می کنند

او ادامه داد: «ببینید، من و رئیس‌جمهور، همه چیز در پایان به نتیجه رسید. او گفت: “من در آن روز به وظیفه خود بر اساس قانون اساسی در ریاست جلسه مشترک کنگره در پی آشوب و شورش عمل کردم. اما در روزهای نوامبر و دسامبر، این یک روند منظم بود. بیش از 60 پرونده قضایی در جریان بود، ایالت ها در حال بررسی های مناسب بودند و این تماس ها بیش از این نبود.»

واشنگتن پست روز شنبه گزارش داد که ترامپ تلاش کرده است تا به دوسی، یکی از هموطنان جمهوری خواه، پس از آن فشار بیاورد انتخابات 2020 برای لغو نتایج انتخابات در ایالت خود، که پرزیدنت بایدن با بیش از 10000 رای پیروز شد. به گزارش پست، ترامپ همچنین از پنس خواست تا با دوسی تماس بگیرد و او را وادار کند تا شواهدی مبنی بر تقلب در رأی دهندگان در آریزونا پیدا کند.

چگونه مجسمه های خوک به اقتصاد در یک شهرستان مینه سوتا کمک می کنند

پنس به CBS News تایید کرد که پس از انتخابات 2020 با دوسی تماس گرفت تا درباره نتایج انتخابات صحبت کند.

دیوان عالی حکم عقب‌نشینی دولت بایدن را صادر کرد



منبع

پنس در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات در آریزونا به او (کلمه دیگری در اینجا – بیایید از “prod” یا “push”-MH استفاده کنیم) تحت فشار قرار گرفته است یا خیر، پاسخ منفی داد.