پزشکان عمل جراحی مغز را روی جنین در رحم انجام می دهند

این بیمار کوچک اولین کارآزمایی بالینی بود که در حال حاضر در بیمارستان کودکان بوستون و بیمارستان بریگام و زنان در حال انجام است و با نظارت سازمان غذا و داروی ایالات متحده انجام شد و دو روز پس از عمل با زایمان طبیعی واژینال به دنیا آمد.

اورباخ افزود که این تنها اولین بیمار تحت درمان آنهاست و ادامه کارآزمایی برای ارزیابی ایمنی و کارایی در سایر بیماران حیاتی است. با این حال، نتایج امیدوار کننده است.

تصویری از جنین در رحم.

هفته‌ها بعد، پزشکان می‌گویند دختر بچه کلمنز، دنور، در حال رشد است.

در اولین روش در نوع خود، پزشکان یک عمل جراحی موفقیت آمیز در رحم را برای ترمیم یک بیماری نادر و بالقوه کشنده قبل از تولد در جنین انجام دادند. جراحی داخل رحمی برای سایر شرایط استفاده شده است، اما این اولین بار است که برای درمان “ناهنجاری ورید جالینوس” – یک ناهنجاری عروق خونی نادر در داخل مغز که می‌تواند باعث هجوم خون با فشار بالا به داخل سیاهرگ‌ها شود، تلاش می‌شود. .

دکتر Darren B. Orbach، سرپرست تیم تحقیق، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “در اولین مورد درمان شده خود، ما از دیدن این که کاهش تهاجمی که معمولاً پس از تولد مشاهده می شود به سادگی ظاهر نمی شود، هیجان زده شدیم.” ما خوشحالیم که گزارش دهیم در شش هفتگی، نوزاد به طور قابل توجهی پیشرفت می کند، بدون هیچ دارویی، غذا می خورد، وزن اضافه می کند و به خانه بازگشته است. هیچ نشانه ای از اثرات منفی روی مغز وجود ندارد.»

اورباخ گفت: «این رویکرد پتانسیل نشان دادن یک تغییر پارادایم در مدیریت ناهنجاری جالینوس را دارد که در آن ما ناهنجاری را قبل از تولد ترمیم می‌کنیم و نارسایی قلبی را قبل از وقوع آن برطرف می‌کنیم، نه اینکه بعد از تولد تلاش کنیم آن را معکوس کنیم.» “این ممکن است به طور قابل توجهی خطر آسیب طولانی مدت مغزی، ناتوانی یا مرگ را در میان این نوزادان کاهش دهد.”



منبع

جزئیات این روش که در ماه مارس انجام شد، روز پنجشنبه در مجله Stroke، مجله معتبر انجمن سکته مغزی آمریکا، بخشی از انجمن قلب آمریکا، منتشر شد. در یک روش دو ساعته، زمانی که جنین در سن 34 هفته و 2 روز بارداری بود، پزشکان از تصویربرداری اولتراسوند برای هدایت یک سوزن از داخل رحم مادر و وارد کردن ورید پشت سر جنین استفاده کردند. سپس از یک کاتتر در سوزن برای وارد کردن کویل های کوچک برای کاهش جریان خون در ورید استفاده شد.

والدین این نوزاد، درک و کنیاتا کولمن، به سی ان ان گفتند که از وضعیت فرزندشان در طول سونوگرافی 30 هفته ای مطلع شدند و دکتر به آنها گفت که “از نظر مغز کودک چیزی درست نیست و همچنین قلب او نیز دچار مشکل شده است. بزرگ شده است.» سی‌ان‌ان می‌نویسد، اگرچه کنیاتا گفت که از خطرات احتمالی پیوستن به کارآزمایی بالینی آگاه است، کلمن‌ها «احساس کردند که گزینه دیگری برای آنها وجود ندارد».