پرواز دلتای مسافری لغو شد، بنابراین او با شماره ایرلاین درج شده در گوگل تماس گرفت. این منجر به یک کلاهبردار شد – سپس او می گوید که خطوط هوایی بیشتری را با همین مشکل کشف کرده است.


یک هواپیمای دلتا

یک هواپیمای دلتانیکلاس اکونومو/ گتی ایماژ

  • یکی از کاربران توییتر گفت که پس از لغو پرواز دلتا، تقریباً مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

  • او با شماره ای که در گوگل برای دلتا درج شده بود تماس گرفت، اما معلوم شد که با شرکت هواپیمایی صحبت نمی کند.

  • پس از تماس، او می‌گوید شش شرکت هواپیمایی دیگر را پیدا کرده است که شماره‌های نادرستی در گوگل فهرست شده‌اند.

Shmuli Evers در توییتر داستانی از پروازهای لغو شده، کلاهبرداران و تعداد زیادی پرچم قرمز را به اشتراک گذاشت.

زیر نام کاربری @shmuliاورز داستانی را شرح داد که با یک پرواز لغو شده دلتا آغاز شد.

“پرواز @delta من از JFK کنسل شد. خط خدمات مشتریان بسیار زیاد بود، بنابراین من یک شماره تلفن دلتا JFK را در گوگل جستجو کردم. شماره 1888-571-4869 بود که فکر می کردم به دلتا رسیده ام، شروع کردم به صحبت کردن در مورد اینکه من را به یک پرواز جدید ببرم. “او یکشنبه توییت کرد.

او گفت اما این تماس تلفنی او را به کلاهبرداری کشاند. و پس از حفاری بیشتر، اورز گفت که حداقل شش شرکت هواپیمایی دیگر را کشف کرده است که گمان می‌برد شماره‌های کلاهبرداری فهرست شده در گوگل هستند.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای که به اینسایدر ارسال شده است، گفت: «ما این فعالیت گمراه‌کننده را تحمل نمی‌کنیم و دائماً پلتفرم‌های خود را برای مبارزه با کلاهبرداری و ایجاد یک محیط امن برای کاربران و کسب‌وکارها زیر نظر و توسعه می‌دهیم».

اوورز بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پس از تماس با شماره مندرج در گوگل، مسافر می گوید متوجه پرچم های قرمز شده است

اورس در توییتی در روز دوشنبه خطوط انتظار حضوری طولانی را شرح داد در میز خدمات مشتریان دلتا. او نوشت که پروازش پس از 2.5 ساعت نشستن در هواپیما در فرودگاه بین المللی جان اف کندی در نیویورک لغو شد، بنابراین کاربر توییتر برای رزرو پرواز دیگر به گوگل مراجعه کرد.

او در یک تاپیک توییتری گفت که از طریق موتور جستجو با شماره درج شده در زیر اطلاعات تماس دلتا برای فرودگاه تماس گرفته است.

اورز نوشت که تماس در ابتدا قطع شد، اما او از شماره دیگری تماس گرفت که اورس آن را “پرچم قرمز” تلقی کرد. به امید اینکه کلاهبرداری نبوده، در توییتر گفت که اسم و شماره تاییدیه را به آن شخص تلفنی داده است.

اوورز گفت که آن شخص سپس به او کمک کرد تا بعدازظهر همان شب یک پرواز رزرو کند.

او یک اسکرین شات از جزئیات پرواز از نیوآرک را برایم پیامک کرد و از من خواست تا از طریق پیامک (پرچم قرمز) شماره 845-284-1309 تأیید کنم. من در مورد آن فکر کردم و به او پیام دادم تا ادامه دهد، هنوز فکر می کنم دارم با دلتا صحبت می کنم. اورز در توییتی گفت.

اوورز اضافه کرد که سپس از تماس گیرنده پرسید که در کجا قرار دارد. به گفته اورز، این مرد گفت که در روچستر، نیویورک واقع شده است – اما وقتی از مرد پرسید که کجا واقع شده است، اورز به او گفت که دو ساعت در جنوب شهر نیویورک است. (روچستر در واقع 5.5 ساعت شمال شرق شهر نیویورک است.)

برای همیشه، این آخرین پرچم قرمز بود. اورز گفت که از به اشتراک گذاشتن اطلاعات کارت اعتباری خود با تماس گیرنده ای که “از من می خواست 5 برابر قیمت بلیط اصلی به او پرداخت کنم” خودداری کرد.

سخنگوی دلتا در بیانیه‌ای که به اینسایدر ارسال شده است، گفت: “هرگاه از کلاهبرداری ادعایی که مشتریان خود را هدف قرار می‌دهد، از جمله در این شرایط، مطلع شدیم، بلافاصله تحقیقاتی را انجام می‌دهیم. با استفاده از حقایق به دست آمده از یک تحقیق، در صورت امکان، می‌توانیم سپس هر موقعیت منحصربه‌فردی را که مناسب است با ابزار قانونی لازم که در اختیار داریم رسیدگی کنیم.»

اورز اعداد خطوط هوایی دیگر را جستجو کرد و اعداد اشتباه بیشتری پیدا کرد

کاربر توییتر خطوط هوایی بیشتری را با اعداد نادرست کشف کرد.

کاربر توییتر خطوط هوایی بیشتری را با اعداد نادرست کشف کرد.

اورز می‌گوید که خطوط هوایی بیشتری با اعداد نادرست کشف کرده و اسکرین‌شات‌هایی را در توییتر ارسال کرده است (بالا).گوگل

پس از تجربه خود با دلتا، اورس شروع به بررسی سایر اطلاعات تماس فهرست شده در گوگل برای خطوط هوایی بزرگ کرد.

اورز در زمان انتشار توییت خود گفت که اعدادی که در گوگل برای خطوط هوایی امریکن ایرلاینز، ایرفرانس، آیتا ایرویز، کانتاس ایرویز و ترکیش ایرلاینز درج شده در گوگل در مکان فرودگاه JFK مربوطه نادرست است.

اورز همچنین می‌گوید که شماره نادرستی را در فرودگاه لاگواردیا در کوئینز، نیویورک برای خطوط هوایی Southwest پیدا کرده است.

به گفته سخنگوی گوگل، این شرکت “از قبل بازگرداندن نادرستی ها، تعلیق حساب های مخرب درگیر، و اعمال حفاظت های اضافی برای جلوگیری از سوء استفاده بیشتر را آغاز کرده است.”

Evers تنها کسی نیست که با کلاهبرداری های مشابه روبرو می شود

پس از انتشار توییت او، تعداد انگشت شماری دیگر گفتند که هنگام تماس با یک شرکت هواپیمایی، کلاهبرداری مشابهی را تجربه کرده اند.

کاربر @TyffiBoo نوشت “برای من اتفاق افتاد اما با JetBlue. اولین پرچم قرمز مردی بود که با اولین زنگ تلفن را برداشت و من یک ساعت در انتظار نبودم.”

یکی دیگر از کاربران توییتر گفت که آنها از حدود 2500 دلار کلاهبرداری شده اند.

آن‌ها می‌گویند: «من وقتی با اتحاد با استفاده از جستجوی گوگل تماس گرفتم، همین تجربه را با یک کلاهبردار داشتم. متأسفانه، دچار آن شدم و 2400 دلار از دست دادم. با نام کاربری @Rembrandt727 نوشت.

به گفته Better Business Bureau، کلاهبرداری در مورد پروازها چیز جدیدی نیست.

این دفتر به مسافران توصیه می کند “احتیاط کنند و قبل از ارائه اطلاعات کارت اعتباری خود، URL یا شماره تلفن خود را دوباره بررسی کنند.”

وب سایت این سازمان همچنین از مسافران می خواهد که تحقیقات خود را انجام دهند و مراقب وب سایت های شخص ثالث باشند. اگر تصمیم دارید پرداختی را برای سفر به صورت آنلاین یا تلفنی ارسال کنید، BBB پیشنهاد می کند از کارت اعتباری استفاده کنید زیرا این پرداخت ها اغلب با شرکت کارت اعتباری شما قابل مناقشه است.

اصل مقاله را در Insider بخوانید





منبع