پاپ پس از پیتزا و نماز، شنبه بیمارستان را ترک کرد

واتیکان ابتدا اعلام کرد که فرانسیس برای بررسی های از پیش برنامه ریزی شده در بیمارستان بستری شده است، اما بعداً فاش کرد که از مشکلات تنفسی شکایت کرده است.

این بدان معناست که پاپ در حالی که شخص دیگری – احتمالاً یک کاردینال ارشد – مراسم را در محراب انجام می دهد، می ماند. قرار است پس از این مراسم، دعای عادی یکشنبه آنجلوس توسط پاپ برگزار شود.

او بارها گفته است که در صورت عدم موفقیت سلامتی‌اش، به دنبال الگوبرداری از سلف خود، بندیکت شانزدهم، کناره‌گیری می‌کند – اما در ماه فوریه گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای ترک این کار ندارد.

– خوردن و نماز خواندن –

این متکلم آلمانی در 31 دسامبر در سن 95 سالگی درگذشت.

برونی روز جمعه گفت: «با توجه به نتایج آخرین آزمایشات صبح امروز، انتظار می رود حضرت عالی به خانه در سانتا مارتا (خانه وی در واتیکان) بازگردد.

سلف او بندیکت شانزدهم در سال 2013 با تبدیل شدن به اولین پاپی که پس از قرون وسطی استعفا می دهد، جهان را شوکه کرد و دلیل آن کاهش سلامت جسمی و روانی او بود.

این درمان منجر به “بهبود قابل توجهی در وضعیت سلامتی او” شد و او به اندازه کافی خوب بود که در نمازخانه خصوصی در سوئیت بیمارستان غذا بخورد، کار کند و دعا کند.

پاپ آرژانتینی که در جوانی بخشی از یکی از ریه‌اش را برداشتند، در سال‌های اخیر از مشکلات سلامتی فزاینده‌ای رنج می‌برد و این دومین اقامت او در بیمارستان از سال 2021 بود.

او در مصاحبه ای در فوریه گفت که این ایده در حال حاضر “در دستور کار من” نیست.

صبح روز جمعه، او صبحانه خورد، چند روزنامه خواند و چند کار را در سوئیت خصوصی پاپ در طبقه 10 بیمارستان انجام داد، جایی که روز چهارشنبه پس از شکایت از مشکلات تنفسی بستری شد.

بیمارستان Gemelli انتخاب مورد علاقه پاپ ها است تا جایی که جان پل دوم به آن لقب “واتیکان 3” داده است، که 9 بار در Gemelli تحت درمان قرار گرفت و در مجموع 153 روز را در آنجا گذراند.

– شایعه استعفا –

اما او در سال گذشته به دلیل درد زانو مجبور به استفاده از ویلچر و عصا شده است و تابستان گذشته اعتراف کرد که باید سرعت خود را کم کند.

فرانسیس در ژوئیه 2021 پس از ابتلا به نوعی دیورتیکولیت، التهاب پاکت هایی که در پوشش روده ایجاد می شود، به مدت 10 روز در همان بیمارستان رم بستری شد تا یک عمل روده بزرگ انجام دهد.

با این حال، یکی از واتیکانیست‌ها در کوریره دلا سرا خاطرنشان کرد که با بستری شدن پاپ در بیمارستان، “گمان‌زنی در مورد آینده نزدیک مقام پاپی او کمتر تئوری می‌شود”.

فرانسیس یک یسوعی که از بودن در میان گله خود بسیار خوشحال به نظر می رسد، به سفرهای بین المللی ادامه می دهد و برنامه ای پرمشغله دارد.

در میان آنها جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تنها دومین رئیس جمهور کاتولیک در تاریخ ایالات متحده است که “بهترین آرزوهای خود را برای بهبودی سریع و کامل خود” فرستاد.

او روز پنجشنبه گفت که از پیام‌های زیادی که در بیمارستان دریافت می‌کند متاثر شده است و در توییتر از کسانی که برای بهبودی او دعا می‌کنند تشکر می‌کند.

در بیانیه ای که واتیکان صادر کرد، کارکنان پزشکی اواخر روز پنجشنبه گفتند که فرانسیس از “برونشیت عفونی که نیاز به تجویز آنتی بیوتیک دارد” رنج می برد.

بایدن روز پنجشنبه در توییتر خود نوشت: جهان به پاپ فرانسیس نیاز دارد.

در مصاحبه ای در ژانویه، پاپ گفت که دیورتیکولیت عود کرده است.

سخنگوی ماتئو برونی گفت که پیرمرد 86 ساله به آنتی بیوتیک ها پاسخ خوبی داده است و عصر پنجشنبه با کارکنان بیمارستان Gemelli رم پیتزا به اشتراک گذاشت.

فرانسیس گفته است که اگر نتواند کارش را انجام دهد از این کار پیروی خواهد کرد، اگرچه او هشدار داده است که استعفای پاپ نباید عادی باشد.

بستری شدن فرانسیس در بیمارستان، تنها چند هفته پس از گذشت 10 سال از ریاست کلیسای کاتولیک در سراسر جهان، نگرانی های گسترده ای را برانگیخته بود.

او گفت که پاپ فرانسیس قرار است مراسم عید یکشنبه نخل را در میدان سنت پیتر، که آغاز هفته مقدس و عید پاک، مهم ترین تعطیلات مسیحیت است، برگزار کند.

واتیکان گفت انتظار می رود پاپ فرانسیس روز شنبه پس از سه شب بستری شدن در بیمارستان به دلیل برونشیت به خانه بازگردد و در مراسم یکشنبه نخل شرکت کند.

bur-ar/ide/jmm



منبع