پارک ملی هاوایی زمینی را در اختیار می گیرد که در آن دهکده های باستانی قرار داشتند

هونولولو (AP) – پارک ملی آتشفشان هاوایی در جزیره بزرگ روز سه‌شنبه طی قراردادی زمین جدیدی را دریافت کرد که از منطقه خلیج اقیانوسی محافظت و مدیریت می‌کند که زیستگاه گونه‌های در حال انقراض و بومی و مصنوعات نادر و فرهنگی مهم بومی هاوایی است.

به گفته Trust for Public Lands، این منطقه از نظر فرهنگی نیز مهم است زیرا دارای بقایای روستاهای باستانی هاوایی، سنگ نگاره ها، مکان های دفن و بزرگترین معدن ابزار ساینده شناخته شده در ایالت است. ساینده ها ابزارهای قدیمی هستند که برای سنباده زدن، صاف کردن و سنگ زنی استفاده می شدند.

او افزود: “پارک در حال توسعه یک برنامه عملیاتی موقت برای Pohue است که فرصت‌هایی را برای استفاده عمومی سازگار با حفاظت از منابع بررسی می‌کند.”

مسئولان پارک امیدوارند که در نهایت این منطقه را به روی عموم باز کنند، اما زمین 26 مایل مربعی (67 کیلومتر مربع) به روی بازدیدکنندگان بسته خواهد ماند زیرا کارکنان پارک ملی با کارشناسان محلی و ساکنان برای درک بهتر مکان‌های فرهنگی مختلف مشورت می‌کنند.

Trust for Public Land روز سه شنبه این زمین متعلق به خصوصی را خریداری کرد و در همان روز به پارک ملی آتشفشان هاوایی داد.

پارک ملی آتشفشان های هاوایی دارای بزرگترین و فعال ترین آتشفشان های جهان، Mauna Loa و Kilauea است.

روندا لو، سرپرست پارک ملی آتشفشان های هاوایی، در بیانیه ای منطقه خلیج پوهو را «منظوره ای فوق العاده با ارزش و از نظر فرهنگی مهم که نیاز به محافظت دارد» نامید.

Trust for Public Land، یک گروه ملی غیرانتفاعی حفاظت از زمین، مالکیت خلیج پوهو و زمین های اطراف آن را به خدمات پارک ملی منتقل کرد.

___

این بسته که از ساحل جنوب غربی جزیره هاوایی تا پارک ملی امتداد دارد به مبلغ 9.4 میلیون دلار با بودجه صندوق حفاظت از زمین و آب و کمک مالی بنیاد Wyss خریداری شد. Trust for Public Land گفت که این زمین قبلاً هدف چندین پیشنهاد برای استراحتگاه بوده است.

خلیج پوهو محل زندگی لاک پشت های دریایی پوزه عقابی در خطر انقراض، لاک پشت های دریایی سبز، فوک های راهب هاوایی در خطر انقراض و گونه های دیگری است که فقط در هاوایی یافت می شوند. این منطقه حوضچه‌های آنکیالین را در خود جای داده است – استخرهای محصور در خشکی با ترکیبی از آب شیرین و نمک – که در آن میگوهای قرمز کمیاب هاوایی به نام «ōpaeʻula» زندگی می‌کنند.

لند لی هانگ، معاون رئیس بخش تراست لند لی هانگ، که بخش هاوایی این سازمان را رهبری می کند، “ما از خدمات پارک ملی متشکریم که منطقه را مدیریت می کند و تضمین می کند که تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی این مکان برای نسل های آینده محافظت می شود.” ، در یک بیانیه.

این داستان تصحیح می کند که میگوی قرمز هاوایی کمیاب است اما در خطر انقراض نیست.



منبع