ویدیوی دیگری از “اعدام” یکی از اعضای گروه واگنر با پتک در فضای مجازی ظاهر می شود

در 9 فوریه 2023، یوگنی پریگوژین اعلام کرد که استخدام محکومان در شرکت نظامی خصوصی جنایی شناخته شده اکنون کاملاً متوقف شده است. او هرگز مشخص نکرد که چه چیزی باعث چنین تصمیمی شده است.

ویدئوی جدید مردی را نشان می دهد که سرش به سنگ چسبانده شده است. در این کانال تلگرام آمده است که این فرد “به همان بیماری مبتلا شده است که باعث می شود در شهرهای اوکراین ابتدا در کیف و اکنون در دنیپرو غش کنید و در آخرین جلسه دادگاه خود در زیرزمین از خواب بیدار شوید”.

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبعاگر ماجرا مربوط به این فرد باشد، اعترافات وی پس از دستگیری در آبان ماه سال گذشته توسط شبکه ۲۴ منتشر شد.

مرد حاضر در این ویدئو ادعا می کند که در شهر دنیپرو بوده است که در آنجا ضربه ای به سرش وارد شده و از هوش رفته است. مرد می گوید: «در این اتاق از خواب بیدار شدم و به من گفتند که قرار است محاکمه شوم.

 

زمینه:

  • در 13 نوامبر 2022، مشخص شد که یوگنی نوژین، شهروند روسیه، بدون محاکمه با بستن سر خود به بتن با چسب نواری و ضربه زدن به آن با پتک، به طرز وحشیانه ای اعدام شده است. یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، اشاره کرد که این کار مزدوران او بوده است. شاید با کمک چنین ویدئویی، اعدام ها در روسیه سعی دارند سربازان وظیفه روسی را از تسلیم شدن منصرف کنند.

  • منبع: بی بی سی نیوز روسی; شبکه 24 تلویزیون; منطقه خاکستری

    این ویدئو نشان می دهد که چگونه بلافاصله پس از آن، فردی که پشت سر مرد محکوم ایستاده است، با پتک به محل قرارگیری سرش می زند. در این مرحله، بیشتر قاب تار است، بنابراین نمی توان فهمید که دقیقا چه اتفاقی می افتد. اما مرد فوراً به عقب می افتد و کسی که پتک دارد به پایان دادن به او ادامه می دهد.

    جزئیات: این کانال تلگرامی گزارش می دهد که ظاهراً این ویدئو دمیترو یاکوشنکو را نشان می دهد که در کریمه متولد شده و چندین بار در شبه جزیره محکوم شده است. در این بیانیه آمده است: “او آخرین محکومیت خود را به 19 سال به اتهام سرقت و قتل در کریمه دریافت کرد. به دلیل فرصتی که برای آزادی و کفاره به او داده شد، به گروه واگنر پیوست و چهار روز بعد به طرف دشمن گریخت.”

    در 24 نوامبر، یوگنی پریگوژین در پاسخ به این خبر که شرکت نظامی خصوصی وی ممکن است به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود، پیشنهاد داد تا پتکی با لکه های خون جعلی به پارلمان اروپا بدهد. نماینده PMC واگنر قبلاً به وبلاگ نویسان تبلیغاتی پتک داده است.

  • کانال تلگرامی روسیه منطقه خاکستری نزدیک به شرکت نظامی خصوصی گروه واگنر، ویدئوی جدیدی از اعدام با پتک یک جنگنده واگنر را منتشر کرده است که تسلیم نیروهای مسلح اوکراین شد اما به گفته شخص حاضر در ویدئو، بعداً از شهر دنیپرو ربوده شد.