وکلای ترامپ به دنبال استعفای قاضی پرونده جنایی نیویورک هستند

وب سایت ستاد انتخاباتی ترامپ بیانیه ای از وکلای او را شامگاه چهارشنبه منتشر کرد که در آن قاضی خوان مرچان را به درگیری متهم کرد که در این بیانیه آمده است.

مرچن سازمان ترامپ را 1.6 میلیون دلار به دلیل یک طرح کلاهبرداری مالیاتی طولانی مدت جریمه کرد. شاهد ستاره دادستان، مدیر ارشد مالی سابق سازمان ترامپ، آلن وایسلبرگ بود که به عنوان بخشی از یک توافق نامه دادخواست علیه این شرکت شهادت داد.

وکلای او در بیانیه‌ای گفتند: «رئیس‌جمهور ترامپ، مانند همه آمریکایی‌ها، طبق قانون اساسی مستحق یک قاضی بی‌طرف و روند قانونی منصفانه است.

ویسلبرگ در ماه اوت به اتهامات کلاهبرداری مالیاتی اعتراف کرد و به پنج ماه زندان محکوم شد. او در ژانویه به جزیره Rikers فرستاده شد و در آوریل آزاد شد.

ترامپ در پست‌های رسانه‌های اجتماعی از مرچن “از من متنفر است” شکایت کرده است. وکلای برجسته ای که با ان بی سی نیوز در مورد شهرت مرچن مصاحبه کردند، می گویند قاضی دادگاه عالی نیویورک منصف است (در نیویورک، دیوان عالی نام بالاترین دادگاه محاکمه ایالت است).

وکلای ترامپ گفتند، این طرح به دنبال آن است که مرچن، که ریاست دادگاه ترامپ را در مورد 34 مورد جعل سوابق تجاری در منهتن بر عهده داشت، از این پرونده کناره گیری کند.

سخنگوی دفتر دادستان منطقه منهتن گفت که آنها این درخواست را بررسی خواهند کرد و در اسناد دادگاه پاسخ خواهند داد.

وکلای دونالد ترامپ درخواستی ارائه کرده اند تا یک قاضی خود را از پرونده جنایی منهتن علیه رئیس جمهور سابق کناره گیری کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

ترامپ در ماه مارس توسط هیئت منصفه بزرگ منهتن به اتهام جعل سوابق تجاری مرتبط با نقش او در پرداخت پولی که هفته‌ها قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 به ستاره فیلم‌های بزرگسالان استورمی دنیلز داده شده بود، متهم شد تا درباره رابطه ادعایی با او در یک دهه قبل سکوت کند. . او نسبت به اتهامات وارده خود را بی گناه دانسته و بارها ارتباط خود را رد کرده است.

وکلای دخیل در این روند گفتند که این درخواست هنوز علنی نشده است و دفتر دادستان منطقه منهتن در حال اصلاح است.

دادگاه جنایی برای مارس 2024 تعیین شده است.

دفتر دادستانی منطقه منهتن، که این پرونده را به هیئت منصفه بزرگ ارائه کرد، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر چهارشنبه شب پاسخ نداد.

در بیانیه چهارشنبه شب، وکلای ترامپ تا حدی این واقعیت را مطرح کردند که مرچان ریاست پرونده جنایی علیه سازمان ترامپ را بر عهده داشت. بیانیه آنها همچنین به استخدام دختر مرچن در یک شرکت سیاسی که برای کمپین ریاست جمهوری جو بایدن کار می کرد اشاره دارد.