وزارت دادگستری پرونده ترامپ را محکوم می کند که ادعا می کند 9 پرونده Mar-A-Lago دارایی “شخصی” او هستند

استاد ویژه ماه گذشته توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده، آیلین کانن، به درخواست ترامپ منصوب شد. او وظیفه دارد حدود 11000 صفحه از اسناد را بررسی کند تا مشخص کند که آیا باید توسط وکیل-موکل یا امتیاز اجرایی محافظت شود. نام Dearie توسط تیم حقوقی ترامپ ارسال شده است.

دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه یازدهم اوایل این ماه حکم داد که وزارت دادگستری می تواند بررسی سوابق محرمانه توقیف شده را از سر بگیرد و بخشی از توقف صادر شده توسط Cannon را مسدود کند. دادگاه تجدیدنظر نیز Dearie را از بررسی اسناد طبقه بندی شده منع کرد.

وزارت دادگستری به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه 9 پرونده کاخ سفید که توسط اف‌بی‌آی از مجتمع مسکونی او در مار-آ-لاگو ضبط شده است، دارایی «شخصی» او هستند، پاسخ داد.

وزارت دادگستری استدلال کرد که رئیس جمهور سابق نمی تواند ادعا کند که مدارک مهاجرت وجود دارد هر دو سوابق شخصی او و توسط امتیاز اجرایی محافظت می شود. در این پرونده آمده است که ادعاها متناقض هستند و او باید یکی یا دیگری را استدلال کند.

Dearie همچنین در این تماس شکایت کرد که تیم حقوقی ترامپ در هر دو مورد، برای حمایت از ادعاهای خود مطالب زیادی ارائه نکرده است.

طبق نامه وزارت دادگستری که روز پنجشنبه در فلوریدا به قاضی منطقه ای آمریکا ریموند دیری ارسال شد، این پرونده ها شامل دو سند مربوط به سیاست مهاجرتی ایالات متحده، شش درخواست برای عفو رئیس جمهور وقت، و نامه ای به او از طرف یکی از دانشگاه های نظامی است. استاد ویژه منصوب به بررسی اسناد ضبط شده.

در نامه وزارت دادگستری به قانون سوابق ریاست جمهوری استناد شده است که بیان می کند تمام مواد مستندی که توسط رئیس جمهور، کارکنان یا دفتر وی در جریان فعالیت های رسمی ایجاد یا دریافت می شود، دارایی دولتی است که باید با خروج رئیس جمهور به آرشیو ملی برود.

مناقشه بر سر این 9 سند احتمالاً آغاز بسیاری از اسناد دیگر است.

ترامپ همچنین مدعی شد که چهار سند به دلیل امتیاز اجرایی باید از بازرسان خودداری شود. این اسناد شامل دو سند سیاست مهاجرتی است که تیم ترامپ گفته است “مواد دقیق” و دو سند در مورد جلسات است.

وزارت دادگستری این تصور که هر یک از این مواد متعلق به ترامپ است را رد کرد. به‌عنوان مثال، درخواست‌های عفو توسط شاکی به‌عنوان مقامی که صلاحیت اعطای مهلت و عفو را دارد، دریافت کرده است، نه در مقام شخصی.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

داری در کنفرانس تماس تلفنی با طرفین در اوایل این هفته به نکته مشابهی در مورد ادعاهای مختلط و گیج کننده در مورد اسناد اشاره کرد. او خاطرنشان کرد که وقتی وکلای ترامپ اصرار می‌کنند که برخی اسناد هم توسط امتیاز اجرایی و هم به عنوان سوابق شخصی ترامپ محافظت می‌شوند، «مطمئناً ناسازگاری» وجود دارد.

وزارت دادگستری به درخواست تجدیدنظر در مورد حکم کانن مبنی بر نامگذاری استاد ویژه ادامه می دهد.