وزارت دادگستری فعالانه برای اطلاع رسانی به سناتورها در مورد اسناد طبقه بندی شده بایدن و ترامپ تلاش می کند

ما متحد هستیم که باید راهی برای انجام کارمان پیدا کنیم. این بدان معناست که ما به این اسناد نیاز داریم. ما به جدول زمانی، تیک تاک، اینکه چه کسی چه چیزی را گرفت، چه کسی آن را انجام داد، علاقه ای نداریم.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

وارنر و روبیو در یک سخنرانی مشترک یکشنبه در شبکه خبری سی بی اس با عنوان «روی ملت» خواستار نظارت فوری بر اسناد شدند.

کارلوس اوریارته، دستیار دادستان کل، در نامه ای که روز شنبه برای سناتور مارک وارنر، دی-وا.، و مارکو روبیو، آر-فلا، رئیس و نایب رئیس کمیته ارسال شد، نوشت: «ما در حال کار با این کمیته هستیم. دفتر مدیر اطلاعات ملی برای حمایت از ارائه اطلاعاتی که مسئولیت‌های کمیته را بدون آسیب رساندن به تحقیقات مستشاری ویژه برآورده می‌کند.

CBS News اولین بار این نامه را گزارش کرد.

پس از جستجوی اف‌بی‌آی در املاک مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ فلوریدا، وارنر و روبیو درخواست ارزیابی خسارت و همچنین جزئیاتی در مورد محتوای اسناد کردند.

سناتورهای هر دو حزب پس از اینکه هفته گذشته جلسه توجیهی پشت درهای بسته را با آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا که از نشان دادن کپی اسناد محرمانه کشف شده در تفرجگاه ترامپ در فلوریدا و دفتر بایدن و خانه دلاور خودداری کرد، ابراز ناامیدی کردند.

واشنگتن – بر اساس نامه ای که توسط یک رئیس جمهور به اشتراک گذاشته شده است، وزارت دادگستری به کمیته اطلاعات سنا گفته است که «فعالانه کار می کند» تا قانونگذاران را در مورد خطرات احتمالی برای امنیت ملی پس از کشف اسناد طبقه بندی شده در اختیار جو بایدن، رئیس جمهور سابق و دونالد ترامپ، آگاه کند. منبع آشنا به موضوع

اوریارته با اشاره به دو بازرس ویژه ای که برای نظارت بر تحقیقات جداگانه درباره اسناد بایدن و ترامپ منصوب شده اند، افزود: «اگرچه یکی از بازرسان ویژه تنها در 12 ژانویه منصوب شد، دادستان های هر دو موضوع فعالانه در تلاش هستند تا اطلاعات را با کمیته به اشتراک بگذارند. موارد

به گفته اعضای کمیته اطلاعات سنا که در جلسه توجیهی طبقه بندی شده حضور داشتند، هاینز همچنین با استناد به تحقیقات مستدل ویژه در حال انجام، از بحث در مورد مطالب حساس خودداری کرد.

وزارت دادگستری این ماه به نماینده جیم جردن در ایالت اوهایو، رئیس کمیته قضایی، اطلاع داد که نمی‌تواند اطلاعاتی درباره «تحقیقات در انتظار» به اشتراک بگذارد، که شامل تحقیقات دوگانه بازپرس ویژه در مورد رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده است. اردن این ماه اعلام کرد که کمیته تحقیقاتی را درباره اسناد محرمانه دوران اوباما که در اختیار بایدن پیدا شده است، آغاز کرده است.