وارث روزنامه پتی هرست 50 سال پیش ربوده شد. حالا او به خاطر سگ هایش معروف است

لس آنجلس (AP) – وارث روزنامه پاتریشیا “پتی” هرست 50 سال پیش یکشنبه توسط ارتش آزادیبخش سیمبیون، یک گروه انقلابی مسلح کمتر شناخته شده، با اسلحه ربوده شد. ربوده شدن بدنام یک دانشجوی ۱۹ ساله در برکلی کالیفرنیا منجر به پیوستن هرست به نیروهایش با دستگیرشدگانش برای سرقت از بانک در سال ۱۹۷۴ شد که حکم زندان برای او به همراه داشت.

هرست، نوه ویلیام راندولف هرست، غول ثروتمند روزنامه، در 20 فوریه 70 ساله خواهد شد. او اکنون به نام پاتریشیا هرست شاو شناخته می شود، زیرا با یک افسر پلیس ازدواج کرد، برنارد شاو فقید از او محافظت می کرد. او در سال‌های اخیر برای سگ‌هایش، عمدتاً بولداگ‌های فرانسوی، که در نمایشگاه سگ‌های وست مینستر Kennel Club برنده جایزه شده‌اند، در خبرها بوده است.

وفاداری هرست به ارتش آزادی‌بخش سیمبیونز پرسش‌هایی را در مورد سندرم استکهلم ایجاد کرد، یک اصطلاح رایج برای توصیف پیوندی که قربانیان آدم‌ربایی یا گروگان‌گیری گاهی اوقات با اسیرکنندگان خود ایجاد می‌کنند.

سندرم استکهلم نام خود را از یک سرقت ناموفق بانک در اوت 1973 در پایتخت سوئد گرفته است. کارشناسان به‌جای تشخیص اختلال، آن را به‌عنوان یک مکانیسم مقابله روان‌شناختی توصیف می‌کنند که توسط برخی از گروگان‌ها برای تحمل اسارت و آزار استفاده می‌شود.

هرست که در این گروه با نام “تانیا” شناخته می شد، خانواده خود را محکوم کرد و در حالی که در مقابل پرچم آنها اسلحه حمل می کرد عکس گرفت. رادیکال‌های خودخوانده جنبه‌های جامعه ایالات متحده را نژادپرستانه و ظالمانه می‌دانستند و به کشتن ناظم مدرسه کالیفرنیا متهم شدند.

به گفته اف‌بی‌آی، هرست به عنوان عضوی از خانواده‌ای ثروتمند و قدرتمند ربوده شد تا توجه ارتش آزادی‌بخش سیمبین را جلب کند. این گروه در ازای آزادی هرست خواستار کمک های غذایی و پول برای فقرا شدند، اگرچه او حتی پس از اینکه خانواده اش از طریق برنامه توزیع غذای 2 میلیون دلاری باج را دریافت کردند، اسیر باقی ماند.

هرست در سرقت گروهی از یک بانک سانفرانسیسکو در 15 آوریل 1974 شرکت کرد. دوربین های مداربسته او را در حالی که تفنگ تهاجمی در دست داشت در حین جنایت ضبط کردند.

او دستگیر نشد تا اینکه اف بی آی او را در 18 سپتامبر 1975 در سانفرانسیسکو، 19 ماه پس از ربودن او دستگیر کرد.

محاکمه او یکی از پر شورترین محاکمه های آن دهه بود. دادستان فیلم ضبط شده ای از سلول زندان از صحبت هرست با یکی از دوستانش را پخش کرد که در آن او مطمئن بود، فحش می داد و کاملاً از نقش خود در ارتش آزادیبخش سیمبینز آگاه بود.

در حالی که هرست به هفت سال زندان محکوم شده بود، رئیس جمهور جیمی کارتر در سال 1979 پس از گذراندن 22 ماه در پشت میله های زندان، مجازات او را کاهش داد. او بعداً توسط رئیس جمهور بیل کلینتون مورد عفو قرار گرفت.

منبع