هیئت 6 ژانویه پیگرد قانونی ترامپ را با قدرت تمام می کند

آدام شیف، نماینده کالیفرنیا، نماینده کالیفرنیا، «من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور قوانین جنایی متعددی را نقض کرده است و فکر می‌کنم باید با شما مانند هر آمریکایی دیگری که قانون را زیر پا می‌گذارد رفتار شود، و این یعنی باید تحت پیگرد قرار بگیرید». این پانل، یکشنبه در برنامه “وضعیت اتحادیه” شبکه CNN گفت.

همچنین انتظار می‌رود کمیته در جلسه استماع گزارش نهایی گسترده خود را که شامل یافته‌ها، متن مصاحبه و توصیه‌های قانونی است، پیش‌بینی کند. این نماینده مجلس گفته است که این گزارش روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

در جلسه نهایی روز دوشنبه، هفت دموکرات و دو جمهوری‌خواه این پنل آماده هستند تا اتهامات جنایی علیه ترامپ و احتمالاً علیه همکاران و کارکنانی که به او کمک کرده‌اند تا یک کمپین فشار چندجانبه را برای تلاش برای براندازی انتخابات 2020 راه اندازی کند، توصیه کنند.

در حالی که ماموریت کمیته این بود که یک حسابداری جامع از قیام و آموزش مردم در مورد آنچه رخ داده است، انجام دهد، آنها همچنین کار خود را معطوف یک مخاطب کرده اند: دادستان کل. قانونگذاران حاضر در این پنل آشکارا گارلند را برای تحقیق در مورد اقدامات ترامپ تحت فشار قرار داده اند و او ماه گذشته یک بازرس ویژه به نام اسمیت را برای نظارت بر چندین تحقیق مرتبط با ترامپ، از جمله تحقیقات مربوط به شورش، منصوب کرد.

این هیئت در تابستان 2021 پس از آنکه جمهوری خواهان سنا مانع از تشکیل کمیسیون مستقل دو حزبی برای تحقیق در مورد شورش شدند، تشکیل شد. این مخالفت مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها را تشویق کرد تا کمیته ای برای خود تشکیل دهد. کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان کالیفرنیا، از متحدان ترامپ، پس از اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برخی از انتصابات وی را رد کرد، تصمیم گرفت شرکت نکند. این فرصتی را برای دو جمهوری خواه ضد ترامپ در مجلس – نمایندگان لیز چنی از وایومینگ و آدام کینزینگر از ایلینویز – برای پیوستن به هفت دموکراتی که در کمیته حضور داشتند، ایجاد کرد.

این حمله پس از هفته‌ها تلاش ترامپ برای براندازی شکستش رخ داد – کمپینی که کمیته در جلسات عمومی متعددش به طور گسترده توضیح داد. بسیاری از دستیاران سابق ترامپ درباره فشار بی سابقه ترامپ بر ایالت ها، مقامات فدرال و مایک پنس معاون رئیس جمهور برای یافتن راهی برای خنثی کردن اراده مردم شهادت دادند.

در حالی که ارجاع جنایی عمدتا نمادین است، و وزارت دادگستری در نهایت تصمیم می گیرد که آیا ترامپ یا دیگران را تحت تعقیب قرار دهد یا خیر، پایانی تعیین کننده برای تحقیقاتی است که از همان ابتدا تمرکز تقریباً منحصر به فردی داشت.

شیف گفت: «این کسی است که به طرق مختلف سعی کرد مقامات دولتی را برای یافتن آرایی که وجود نداشت تحت فشار قرار دهد، این کسی است که سعی کرد در یک جلسه مشترک دخالت کند، حتی گروهی را برای حمله به کاپیتول تحریک کند. “اگر این مجرمانه نیست، پس من نمی دانم چیست.”

در یک “توطئه برای فریب دادن ایالات متحده”، کمیته استدلال می کند که شواهد از این استنباط حمایت می کند که ترامپ و متحدانش زمانی که اطلاعات نادرست در مورد تقلب در انتخابات منتشر کردند و مقامات ایالتی و فدرال را برای کمک کردن تحت فشار قرار دادند، “به توافقی برای کلاهبرداری از ایالات متحده منعقد کردند”. در آن تلاش ترامپ همچنان می گوید که تا به امروز در انتخابات پیروز شده است.

نماینده جیمی راسکین، دکتر، یکی دیگر از اعضای کمیته گفت: “ما بدیهی است که می خواهیم داستان را برای مردم آمریکا کامل کنیم.” همه با ما به سفر آمده‌اند و ما می‌خواهیم یک نتیجه رضایت‌بخش داشته باشیم، به طوری که مردم احساس کنند کنگره کار خود را انجام داده است.»

در حالی که ارجاع به اصطلاح کیفری فاقد وجاهت قانونی واقعی است، این یک بیانیه قاطعانه از سوی کمیته است و بر فشار سیاسی از قبل بر مریک گارلند، دادستان کل و جک اسمیت، بازرس ویژه، که در حال انجام تحقیقات در مورد 6 ژانویه و اقدامات ترامپ هستند، می افزاید. .

شیف یکشنبه در مورد شورش گفت: “اگر به اقدامات دونالد ترامپ نگاه کنید و آنها را با قانون تطبیق دهید، بسیار خوب است.” او گفت که این کمیته بر روی افرادی – احتمالا ترامپ – تمرکز خواهد کرد که معتقدند قوی‌ترین شواهد برای آنها وجود دارد.

___

برای پوشش کامل جلسات دادرسی 6 ژانویه، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

این کمیته ممکن است برای پنج جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان – از جمله مک کارتی – که احضاریه‌های کنگره را نادیده گرفته‌اند، ارجاع دهد. بعید است که این ارجاعات منجر به مجازات شود زیرا جمهوری خواهان قرار است در ژانویه اکثریت مجلس را به دست بگیرند.

اعضای کمیته گفته اند که ارجاع برای افراد دیگر ممکن است شامل نقض اخلاق، تخلفات قانونی و نقض مالی کمپین نیز باشد. قانونگذاران به ویژه پیشنهاد کرده اند که اتهامات پیشنهادی آنها علیه ترامپ می تواند شامل توطئه برای فریب دادن ایالات متحده، ممانعت از روند رسمی کنگره و شورش باشد.

این هیئت همچنین تاکید می کند که ترامپ مانع از روند رسمی، جلسه مشترک کنگره که در آن آرای کالج الکترال تایید می شود، شده است. این کمیته گفت که ترامپ یا تلاش کرد یا موفق شد مانع، تأثیرگذاری یا ممانعت از روند تشریفاتی در 6 ژانویه شود و با تحت فشار قرار دادن پنس برای لغو نتایج در حالی که او بر جلسه ریاست می‌کرد «این کار را به طرز فاسدی انجام داد». پنس از انجام این کار خودداری کرد.

این هیئت که در 3 ژانویه با مجلس جدید تحت رهبری جمهوری خواهان منحل می شود، از زمان راه اندازی خود در ژوئیه 2021، بیش از 1000 مصاحبه انجام داده، 10 جلسه استماع عمومی را به خوبی تماشا کرده و بیش از یک میلیون سند جمع آوری کرده است. همانطور که جمع آوری شده است. با گنجینه انبوه شواهد، اعضا در اعلام اینکه ترامپ مقصر حمله خشونت آمیز هوادارانش به ساختمان کنگره است، جرات کرده اند.

واشنگتن (AP) – کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان در حال پایان دادن به تحقیقات خود در مورد شورش خشونت آمیز کنگره 2021 ایالات متحده است و انتظار می رود قانونگذاران یکی از جامع ترین و تهاجمی ترین تحقیقات کنگره را با یک توصیه فوق العاده به یادگار بگذارند: وزارت دادگستری باید در نظر بگیرد. اتهامات جنایی علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق.

در اسناد دادگاه اوایل سال جاری، کمیته پیشنهاد کرد که اتهامات جنایی علیه ترامپ می تواند شامل توطئه برای فریب دادن ایالات متحده و ممانعت از روند رسمی کنگره باشد.

پس از غلبه بر پلیس و مجروح کردن بسیاری از آنها، شورشیان 6 ژانویه به ساختمان کنگره هجوم بردند و تاییدیه پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را قطع کردند و دروغ های ترامپ در مورد تقلب گسترده در انتخابات را تکرار کردند و قانونگذاران و دیگران را به نامزدی فرستادند.