هیئت منصفه یک فرد اجتماعی در کالیفرنیای جنوبی را در سال 2020 به قتل دو برادر جوان محکوم کرد.

لس آنجلس (AP) – یک شهروند کالیفرنیای جنوبی روز جمعه به دلیل قتل و سایر اتهامات مربوط به قتل دو برادر جوان در گذرگاه عابر پیاده در سه سال پیش مجرم شناخته شد.

مقامات گفتند که ربکا گروسمن، همسر یک پزشک مشهور سوختگی در لس آنجلس، در حالی که با سرعت پشت ماشینی که اسکات اریکسون عاشق سابق لس آنجلس داجرز بود، با مارک اسکندر 11 ساله و برادرش جیکوب 8 ساله برخورد کرد.

هیئت منصفه گروسمن را در تمام موارد مجرم تشخیص داد: هر کدام دو جنایت قتل درجه دوم و قتل فاحش وسیله نقلیه و یک مورد جنایت رانندگی با ضربه و فرار که منجر به مرگ شد. او با 34 سال حبس ابد روبرو است.

این تصادف مرگبار در شامگاه 29 سپتامبر 2020 در روستای وست لیک، شهری در حاشیه غربی شهرستان لس آنجلس رخ داد.

مادر آنها، نانسی اسکندر، پس از صدور حکم به خبرنگاران گفت که حضور در دادگاه “احساس می کرد که من دوباره روز به روز در مراسم خاکسپاری پسران شرکت می کنم.” اکنون یک نفر مسئول است. مارک و یعقوب نمردند، مارک و یعقوب به قتل رسیدند.

لس آنجلس تایمز گزارش داد که گروسمن به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن متهم نشد، اما رویس کلیتون بازیکن سابق بیسبال شهادت داد که به او و اریکسون در رستورانی نزدیک که اریکسون دو مارگاریتا و گروسمن یکی داشت، پیوسته است.

دادستان ها شواهدی ارائه کردند مبنی بر اینکه ضبط کننده اطلاعات در مرسدس بنز سفید گروسمن نشان می دهد که او با سرعت 81 مایل در ساعت (130 کیلومتر در ساعت) می شتابد و ترمزهایش را می زد و سرعت او را به 73 مایل در ساعت (117 کیلومتر در ساعت) کاهش می داد، کمتر از دو ثانیه قبل از برخوردی که او را به حرکت درآورد. کیسه های هوا

دفتر دادستانی منطقه در بیانیه ای از هیئت منصفه به دلیل رای خود قدردانی کرد.

در بیانیه آمده است: «این تصمیم بر تعهد ما برای پاسخگویی به کسانی که با بی‌اعتنایی کامل به جان انسان‌ها رانندگی می‌کنند، تأکید می‌کند». ما می دانیم که این حکم مجرمانه هرگز نمی تواند جایگزین زندگی آنها شود، اما امیدواریم که بتواند آرامشی را برای خانواده اسکندر فراهم کند، زیرا آنها به سفر مادام العمر شفای این فاجعه ادامه می دهند.

تایمز گزارش داد، تونی بازبی، وکیل مدافع اصلی گروسمن، بارها اریکسون را مقصر این مرگ‌ها می‌داند، و پیشنهاد می‌کند که ماشین بازیکن بازنشسته بیسبال با جیکوب برخورد کرده، او را به حاشیه پرتاب کرده و سپس به مارک برخورد کرده و او را به مسیر مرسدس بنز گروسمن پرتاب کرده است.

Buzbee بلافاصله پس از خواندن حکم درخواستی برای اظهار نظر نداد.

وکیل اریکسون گفته است که بازیکن سابق توپ به هر نحوی در این تراژدی مشارکت داشته است. به گفته تایمز، اریکسون در ابتدا به اتهام رانندگی بی احتیاطی متهم شد، اما پس از اعلام خدمات عمومی از کار کنار گذاشته شد.

نانسی اسکندر شهادت داد که شاسی بلند مشکی به پسرانش اصابت نکرد اما می توانست به او و پسر 5 ساله اش زاخاری برخورد کند. او گفت که از مسیر خارج شد و زاخاری را به محل امنی کشید.

مادر گفت که ضربه زدن به مارک و جیکوب را ندیده است، اما سه شاهد عینی شهادت دادند که دیدند یک وسیله نقلیه سفید یا روشن به پسرها برخورد کرده است.

شوهر گروسمن، دکتر پیتر گروسمن، مدیر پزشکی مراکز سوختگی گروسمن، با دفاعیات همسرش برای شهادت فراخوانده شد. گروسمن ها بنیانگذاران بنیاد سوختگی گروسمن هستند که مراقبت و حمایت از بازماندگان سوختگی را ترویج می کند.

پیتر گروسمن گفت که او و همسرش در آن زمان از هم جدا شده بودند و در حالی که با افراد دیگر ملاقات می کردند، زندگی جداگانه ای زیر یک سقف داشتند. او شهادت داد که همسرش در سال 2020 با اریکسون درگیر بود.

پیتر گروسمن تحت بازجویی های دادستانی گفت که از صدها باری که با ربکا گروسمن سوار شده بود، هرگز به یاد نداشت که او سرعت داشته باشد.

منبع