هیئت منصفه احتمالی قبل از محاکمه در مورد هزینه های حقوقی مایکل کوهن، احساسات شدیدی درباره ترامپ دارند


نیویورک (AP) – انتخاب هیئت منصفه روز دوشنبه در دعوای مدنی مایکل کوهن علیه سازمان ترامپ آغاز شد که در آن وکیل شخصی رئیس جمهور سابق و تعمیرکار ادعا می کند که او بیش از یک میلیون دلار بدهکار است.

تقریباً سه دوجین هیئت منصفه بالقوه در داخل یک دادگاه منهتن نشسته بودند، در حالی که قاضی جوئل کوهن تاریخ‌های محاکمه آتی را مشخص می‌کرد و مجموعه‌ای از سؤالات را مطرح می‌کرد تا نامزدهای بالقوه تضاد منافع را از بین ببرد.

سپس قاضی از گروهی که همگی نیویورکی بودند، پرسید که آیا نظرات محکمی در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یا اعضای خانواده او دارند یا خیر. چند نفر پوزخند زدند. بیش از نیمی از آنها دست خود را بالا بردند.

“آیا ما همه را گرفتیم؟” قاضی کوهن در حالی که پاسخ ها را جمع آوری می کرد، پرسید. “من اینجا احساس می کنم که یک حراجی هستم.”

روند انتخاب هیئت منصفه یک هفته قبل از برنامه ریزی برای بیانیه های افتتاحیه در دعوای کوهن انجام می شود که ابتدا در سال 2019 ثبت شد. کوهن در آن سازمان ترامپ را متهم کرد که از توافق برای پوشش هزینه های حقوقی خود سرپیچی کرده و 1.3 میلیون دلار صورتحساب های پرداخت نشده برای او باقی مانده است.

کوهن سال‌ها به‌عنوان وکیل شخصی و ثابت‌کننده ترامپ خدمت کرد و زمانی به وفاداری خود می‌بالید. اما کوهن در سال 2018 پس از یورش اف‌بی‌آی به خانه و دفتر وی در حالی که از او به‌خاطر جنایات متعددی که منجر به اعتراف او به اتهامات متعدد در آن سال شد، از او جدا شد.

قاضی به هیئت منصفه گفت که رئیس جمهور سابق در دادگاه شاهد نیست. اما پسر او، دونالد ترامپ جونیور، ممکن است برای شهادت فراخوانده شود.

به طور جداگانه، انتظار می رود کوهن شاهد کلیدی برای دادستان های منهتن در پرونده جنایی آنها علیه ترامپ به دلیل اتهاماتی باشد که رئیس جمهور سابق در اولین مبارزات انتخاباتی خود در کاخ سفید تلاش کرده است روابط خارج از ازدواج گذشته خود را پنهان کند. این پرونده جنایی به اتهام پرداخت مبالغ هنگفتی به کوهن برای بازپرداخت کارش برای خرید سکوت افرادی که داستان های بالقوه شرم آور در مورد خیانت را داشتند، بستگی دارد.

ترامپ هرگونه رابطه خارج از ازدواج با زنان درگیر را رد کرده است.

در روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره شکایت مدنی کوهن، اکثر هیئت منصفه آینده نگر گفتند که احساسات شدیدی نسبت به رئیس جمهور و خانواده او دارند، اما همچنین گفتند که نظرات شخصی آنها مانع از ارزیابی منصفانه شواهد نمی شود.

طبق قوانین دادگاه ایالتی، اعضای هیئت منصفه در هر دو پرونده باید در منهتن زندگی کنند، منطقه ای لیبرال که در انتخابات قبلی 70 امتیاز علیه ترامپ رای داد.

کوهن می‌گوید سازمان ترامپ، جایی که او قبلاً معاون رئیس‌جمهور بود، در نهایت پرداخت هزینه دفاع قانونی او را متوقف کرد. سازمان ترامپ با این استدلال که دخالت کوهن در تحقیقات فدرال نتیجه شغل سابق او نبود، بلکه تلاشی شخصی برای کاهش قرار گرفتن در معرض حقوق کیفری خودش در حین صدور کیفرخواست بود، با این موضوع مخالفت کرده است.

کوهن در سال 2018 به اتهامات متعددی اعتراف کرد و اعتراف کرد که به کنگره دروغ گفته، قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را نقض کرده، به بانک ها دروغ گفته و با گزارش نکردن بیش از 4 میلیون دلار درآمد از مالیات بر درآمد فرار کرده است. او به سه سال زندان محکوم شد، اگرچه نزدیک به دو سوم آن را در خانه گذراند، پس از شیوع کووید-19 که زندان‌های کشور را تحت تأثیر قرار داد.

کوهن در انتخاب هیئت داوران روز دوشنبه شرکت نکرد و بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر نداد.

وکلای سازمان ترامپ، کیلی، کیلی و کیلی نیز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.



منبع