هیأت از عدالت ویسکانسین به خاطر اظهارات در پرونده ترامپ انتقاد کرد

استیسی روزنزوایگ، وکیل کاروفسکی، در نامه 7 فوریه خود به کمیسیون قضایی توصیه کرد که به بازیگران حزبی اجازه داده است «سیستم انضباطی (قضایی) را ربودند، در تلاشی برای ساکت کردن قاضی که به درستی سعی در توقف استدلال های بیهوده و خطرناکی داشت که دموکراسی ما را تضعیف می کرد.

ترامپ در دسامبر 2020 پس از بازشماری که تایید کرد جو بایدن دموکرات با حدود 21000 رأی پیروز این ایالت شده است، در ویسکانسین شکایت کرد. این پرونده یکی از انبوه شکایت هایی بود که ترامپ در چندین ایالت در تلاشی ناموفق برای لغو نتایج انتخابات و باقی ماندن در سمت خود مطرح کرد.

تامپسون، کاروفسکی را به بی ادبی و حملات شخصی نامناسب علیه تروپیس متهم کرد. او گفت که اظهارات او نشان دهنده یک سوگیری سیاسی و نژادی است. وی خاطرنشان کرد که ترامپ از رقیب کاروفسکی، دنیل کلی، در جریان رقابت آنها در بهار 2020 حمایت کرد.

روزنزویگ نوشت: «ما معتقدیم که کمیسیون خطر ایجاد یک سابقه خطرناک را دارد. با اجازه دادن به کمیسیون به این شکل، این کمیسیون به مهره کسانی تبدیل شد که مصمم به تضعیف یک دستگاه قضایی مستقل بودند.»



منبع

وکیل کاروفسکی سرپیچی کرد و در نامه ای به کمیسیون گفت که کاروفسکی در تلاش است دولت ایالات متحده را نجات دهد و هیئت را متهم کرد که به خود اجازه می دهد به یک سلاح سیاسی تبدیل شود.

شکایت ویسکانسین از دادگاه عالی این ایالت خواسته شد تا حدود 171000 رای غیابی را که در شهرستان های دانمارک و میلواکی ریخته شده بود، پرتاب کند. دادگاه متمایل به محافظه‌کار در نهایت با 4 رای به 3 شکایت را رد کرد و قاضی برایان هیگدورن رای قاطع را برای حمایت از پیروزی بایدن در ایالت میدان نبرد به صندوق انداخت.

فلچر تامپسون، وکیل مریلند، در ژانویه 2021 شکایتی را علیه کاروفسکی تنظیم کرد و او را به خصومت با جیم تروپیس، وکیل ترامپ متهم کرد. او خاطرنشان کرد که کاروفسکی در طول بحث های شفاهی به تروپیس گفت که این دعوا بوی نژادپرستی می دهد، زیرا به دنبال پرتاب برگه های رای غیابی در دو شهرستان متنوع ویسکانسین بود.

تامپسون افزود که کاروفسکی بعداً به تروپیس گفت که از دادگاه می‌خواهد نتایج انتخابات را لغو کند «تا پادشاه شما بتواند در قدرت بماند» و گفت که اینکه انتخابات با تقلب خدشه‌دار شده بود «چیزی شرم‌آور نیست».

کاروفسکی در ایمیلی به این موضوع گفت: «قانون قضایی (sic) قضات را ملزم می‌کند که با بی‌طرفی نسبت به طرفین رفتار کنند، اما قاضی را ملزم نمی‌کند که چشمان خود را روی رفتار خطرناک و بد‌نیت وکیل یا طرف دعوا ببندد.» AP، به نقل از بخشی از یکی از پاسخ های وکیل خود به کمیسیون. این فراتر از عقل است که قانون را بخوانیم و از قضات بخواهیم وقتی که طرفین به نفع یک کودتای آهسته بحث می کنند، سکوتی شبیه موش داشته باشند.

شکایات قضایی بر اساس قانون ویسکانسین محرمانه هستند، اما قاضی جیل کاروفسکی روز شنبه اسنادی را در اختیار آسوشیتدپرس قرار داد که نشان می‌دهد یک وکیل بازنشسته در مریلند دو سال پیش پرونده‌ای را علیه او به کمیسیون قضایی ویسکانسین ارائه کرده است. کمیسیون در نوامبر 2022 او را تنبیه نکرد اما به او هشدار داد که بی طرف بماند و از اظهارات کنایه آمیز از روی نیمکت خودداری کند.

مدیسون، ویز (AP) – یک کمیسیون نظارت قضایی شکایت علیه یک قاضی لیبرال دیوان عالی ویسکانسین را رد کرد که وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به ایجاد اختلافات نژادپرستانه و تلاش برای محافظت از “پادشاه” خود در پرونده چالش برانگیز متهم کرد. نتایج انتخابات 2020 در ایالت میدان نبرد.