همسر یک اینفلوئنسر جنجالی میزبان یک جمع آوری کمک مالی برای دریاچه کاری است

پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در 8 نوامبر 2023 در هیاله، فلوریدا، یک گردهمایی مبارزاتی برگزار کرد، نامزد سابق فرمانداری آریزونا، کری لیک، در اتاق اسپین صحبت می کند.

پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در 8 نوامبر 2023 در هیاله، فلوریدا، یک گردهمایی مبارزاتی برگزار کرد، نامزد سابق فرمانداری آریزونا، کری لیک، در اتاق اسپین صحبت می کند.

نامزد سابق فرمانداری جمهوری خواه آریزونا دریاچه کاری مذاکرات در اتاق اسپین پس از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 8 نوامبر 2023 یک گردهمایی مبارزاتی در هیاله، فلوریدا برگزار کرد.

جمهوری‌خواه آریزونا، کاری لیک، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای مجلس سنا در آریزونا، یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی را که توسط همسر گرانت کاردون (Finfluencer) بحث‌برانگیز این ماه در تگزاس میزبانی می‌شود، عنوان می‌کند.

النا کاردون همسر قدیمی گرانت کاردون است که بر امپراتوری سرمایه گذاری املاک و مستغلات نظارت می کند که ادعا می کند میلیاردها ارزش دارد. گرانت کاردون و شرکتی که او تأسیس کرد، کاردون کپیتال، با بررسی دقیق و مجموعه ای از پرونده های قضایی مواجه شده اند به دلیل سوء استفاده ادعایی از اجاره‌کنندگان و اتهاماتی مبنی بر اینکه کاردون – که 7 میلیون فالوور فیس‌بوک دارد و میلیون‌ها نفر که او را در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند – صندوق سرمایه‌گذاری خود را بیش از حد به فروش رسانده و دنبال‌کنندگان را به قراردادهای گران قیمت برای برنامه‌هایش کشاند.

HuffPost گزارش داد، در یک تحقیق طولانی در ماه ژوئیه، که “سوابق دادگاه از دعاوی مربوط به برنامه های آموزشی Grant Cardone شامل ادعاهای مشتریان سابق است که می گویند در دام قراردادهای طولانی و غیر قابل انعطافی افتاده اند که قادر به پرداخت آن یا خروج از آن نبوده اند.” اما به نظر می رسد هیچ یک از پرونده های قانونی تاکنون منجر به تشخیص تخلف علیه کاردون کپیتال نشده باشد.

مشخص نیست که نقش النا کاردون در این تجارت شامل چه چیزی می شود، اگرچه وب سایت او می گوید که او و همسرش “با هم … یک مجموعه املاک و مستغلات به ارزش 5.2 میلیارد دلار ایجاد کرده اند.” او طرفداران بزرگ خود را آنلاین دارد، جایی که او ادعا می کند زنان را بسازید تا بتوانند یک امپراتوری بسازند.

النا کاردون به عنوان یکی از ده ها میزبان جمع آوری کمک مالی 15 فوریه برای دریاچه در راند راک، تگزاس، بر اساس نسخه ای از دعوت نامه به دست آمده توسط هاف پست، فهرست شده است. فقط 1000 دلار برای ورود به خانه و 13200 دلار برای هر زوج برای تبدیل شدن به یک رئیس مشترک “کمیته رهبری” هزینه دارد.

شاید این آخرین نمونه از لیک، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای فرمانداری در آریزونا در سال 2022 و یکی از منکران برجسته انتخابات در طول آن مبارزات انتخاباتی باشد، که این تصور را تضعیف می‌کند که او از منابع جنجال بالقوه برای راضی کردن جمهوری‌خواهان ملی فاصله می‌گیرد.

لیک قرار بود سرفصل جمع آوری کمک مالی در 2 فوریه باشد در پرسکات، آریزونا، میزبانی کارین و مایکل بورلند، اهداکنندگان ثروتمند GOP که به دلیل اشتراک‌گذاری پست‌های QAnon در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود شهرت دارند. کمپین لیک به درخواستی برای اظهار نظر در مورد اینکه آیا او با آن رویداد ادامه داد یا نه، پاسخ نداد.

در سال 2020، معاون رئیس جمهور وقت، مایک پنس از جمع آوری کمک مالی مونتانا با بورلندز عقب نشینی کرد به دلیل حمایت آشکار آنها از QAnon، یک تئوری توطئه که طرفداران آن به دروغ معتقدند دونالد ترامپ و رابرت مولر با هم کار می کردند تا جلوی گروه بین المللی قاچاقچیان جنسی قدرتمند را بگیرند.

Vivek Ramaswamy و Elena Cardone در طول سمینار توانمندسازی بانوان 10X در JW Marriott Miami Turnberry Resort & Spa در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا صحبت می‌کنند.Vivek Ramaswamy و Elena Cardone در طول سمینار توانمندسازی بانوان 10X در JW Marriott Miami Turnberry Resort & Spa در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا صحبت می‌کنند.

Vivek Ramaswamy و Elena Cardone در طول سمینار توانمندسازی بانوان 10X در JW Marriott Miami Turnberry Resort & Spa در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا صحبت می‌کنند.

Vivek Ramaswamy و Elena Cardone در طول سمینار توانمندسازی بانوان 10X در JW Marriott Miami Turnberry Resort & Spa در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا صحبت می‌کنند.

النا و گرانت کاردون، که در فلوریدا زندگی می کنند، به آنها کمک مالی کرده اند دیگر نامزدهای جمهوری خواه در طول سال ها. در سال 2022، این زوج به برنی مورنو، دلال سابق خودرو، کمک مالی کردند دوباره دویدن برای نامزدی مجلس سنا در اوهایو. النا کاردون نیز 11400 دلار به کمپین ترامپ در سال 2020 کمک کرد.

در سال 2022، ترامپ در اجلاس سالانه املاک و مستغلات گرانت کاردون ظاهر شد.

“بعضی از شما این مرد را می شناسید زیرا او یک غول املاک است.” گرانت کاردون گفت، معرفی ترامپ روی صحنه در استراحتگاه ساحلی فلوریدا جنوبی. “اما اکثر شما لعنتی ها او را می شناسید زیرا او چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است.”

روز سه شنبه، گرانت کاردون در حساب یوتیوب خود پستی ارسال کرد مصاحبه با جیمز اوکیف، تحریک کننده جناح راست که پروژه Veritas را تأسیس کرد، یک گروه فعال که مخفیانه ویدئوهایی از سوژه های خود ضبط می کند و با فریبکاری آنها را ویرایش می کند.

گرانت کاردون که پرسونای رسانه‌های اجتماعی او یک مرد فروشنده است که بیش از حد کافئین مصرف می‌کند، امپراتوری ایجاد کرده است که به میلیون‌ها دنبال کننده توصیه‌های مالی ارائه می‌کند و برندی را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین «فینفلوئنسرها» در جهان ساخته است. تأثیرگذار طرفداران او شامل افراد مشهوری مانند تام بردی و کوین هارت. Grant Cardone ویدیوهایی را با عناوین مشابه در YouTube پست می کند “چگونه در زندگی به هر چیزی که می خواهید برسید” و “5 قدم برای میلیونر شدن.”

Grant Cardone به دنبال کنندگان خود دسترسی به سمینارها و توانایی سرمایه گذاری در شرکت املاک و مستغلات خود را می فروشد، که بر مجموعه عظیمی از مجتمع های آپارتمانی چند واحدی که عمدتاً در کمربند خورشیدی قرار دارند نظارت می کند. در سال گذشته، او درگیر یک دعوی حقوقی دسته جمعی شده بود که مدعی بود سرمایه گذاران را با بالا بردن پتانسیل بازده سرمایه گذاری گمراه کرده است، اما یک قاضی در پایان این شکایت را در ماه اکتبر مطرح کرد.

تحقیقی از The New Republic در ماه اوت فاش کرد که کاردونه اجاره‌بها را افزایش داده، در تعمیر و نگهداری املاک صرفه‌جویی کرده، از اخراج‌های گسترده جان سالم به در برده و درگیر رویه‌های سرمایه‌گذاری مشکوک شده است.»

گرانت کاردون به اتهامات خاص مطرح شده در هر دو قطعه پاسخی نداد اما ناله کرده است که مردم سعی کردند از دادگاه استفاده کنند تا شرکت او را به دلیل “انجام کارهای بزرگ” دنبال کنند. او به درخواست هاف پست برای اظهار نظر در مورد آن گزارش ها پاسخی نداد.

النا کاردون در سمینار توانمندسازی بانوان 10X در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا شرکت می کند.النا کاردون در سمینار توانمندسازی بانوان 10X در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا شرکت می کند.

النا کاردون در سمینار توانمندسازی بانوان 10X در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا شرکت می کند.

النا کاردون در سمینار توانمندسازی بانوان 10X در 4 اوت 2023 در Aventura، فلوریدا شرکت می کند.

مشخص نیست که النا کاردون چقدر نقش فعال در سرمایه گذاری املاک و مستغلات کاردون کپیتال و استراتژی کلی کسب و کار ایفا می کند. وب سایت او او را به عنوان یک مشاور املاک دارای مجوز و همچنین یک مشاور املاک معرفی می کند “تیرانداز ورزشی رقابتی مادام العمر، و اکنون همسر، مادر، نویسنده، تاجر زن، سازنده امپراتوری، تهیه کننده رویداد، مربی، سخنران عمومی و رویاپرداز.”

النا کاردون در ایمیلی به HuffPost تایید کرد که میزبان جمع‌آوری کمک مالی برای لیک است و از او حمایت می‌کند، اما درباره نقش خود در این شرکت توضیحی نداد.

النا کاردون 528000 دنبال کننده دارد اینستاگرام، جایی که او محتوای سبک زندگی را با توصیه هایی در مورد “چگونه از دلتنگی دست بردارید” و “چگونه بفهمیم زمان جدا شدن از یک پسر است” را منتشر می کند.

لیک که به طور بالقوه با یک رقابت سه جانبه برای مجلس سنای ایالات متحده در برابر روبن گالیگو، نماینده دموکرات و سناتور مستقل کیرستن سینما روبرو است، در سه ماهه گذشته توسط گالیگو که درآمدی 3.3 میلیون دلاری به لیک 2.1 میلیون دلاری کسب کرد، از او حمایت کرد. سينما كه هنوز اعلام نكرده است كه براي انتخابات مجدد شركت خواهد كرد يا نه، كمتر از 600000 دلار در سه ماهه گذشته جمع آوري كرد، اما هنوز 10.8 ميليون دلار پول نقد در ابتداي سال در دست داشت.

اگر هر سه در انتخابات سراسری شرکت کنند، آریزونا ممکن است امسال یکی از گران‌ترین رقابت‌های سنا را در این کشور داشته باشد.

منبع