هزاران نفر پس از آتش گرفتن انبار مهمات کریمه تخلیه شدند


آتش سوزی در پایگاه نظامی کیروفسکه صبح چهارشنبه رخ داد

آتش سوزی در پایگاه نظامی کیروفسکه صبح چهارشنبه – استرینگر/رویترز

هزاران غیرنظامی پس از آتش گرفتن یک انبار مهمات در کریمه الحاق شده به روسیه و چندین انفجار، تخلیه شدند.

رسانه های روسی گزارش دادند که چندین ساعت پس از گزارش آتش سوزی در پایگاه نظامی کیرووسکه در صبح چهارشنبه، صدای انفجارها همچنان شنیده می شود.

مقامات علت آتش سوزی را مشخص نکردند، اما فیلم ها ستون هایی از دود سیاه را نشان می دهد که به آسمان می رود.

این حادثه تنها چند روز پس از انفجار در پل کرچ رخ داد که شبه جزیره دریای سیاه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می کند و کرملین اوکراین را مسئول آن می داند.

مقامات محلی گفتند که بیش از دو هزار نفر از روستاهای اطراف این انبار تخلیه شدند. بر اساس گزارش ها سرپناهی موقت به آنها داده شد.

بخش‌هایی از بزرگراه تاوریدا که سواستوپل را به بندر کریمه کرچ متصل می‌کند، بسته شد و وسایل نقلیه از طریق جاده‌های منطقه‌ای هدایت شدند.

سرگئی آکسیونوف، رئیس کریمه مورد حمایت روسیه، گفت: “در منطقه کیروفسکه، قرار است ساکنان چهار شهرک را به طور موقت تخلیه کنند – این بیش از دو هزار نفر است.

یک ستاد عملیاتی مستقر شده است، تمامی خدمات تخصصی در محل مشغول به کار هستند.

به نظر می رسد ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس شورای دولتی کریمه، ادعا می کند که اوکراین پشت این حملات بوده است.

«وضعیت پویا است. آقای کنستانتینوف در پستی در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام گفت: در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است.

کی‌یف هر کاری می‌کند تا اوضاع در کریمه را متزلزل کند. اما آنها نمی توانند درک کنند که همه چیز در جهت مخالف عمل می کند. از سال 2014، ما در برابر تحریکات آنها مقاومت کرده ایم.

صدای انفجار در محل تمرین هنوز شنیده می شود [at 12:45 local time]در کریمه، تجربه برخورد با چنین شرایطی وجود دارد.»

دود از یک زمین تمرین نظامی در منطقه کیرووسکه بلند می شود

چند ساعت پس از گزارش آتش سوزی – STRINGER/REUTERS – صدای انفجار در زمین تمرین هنوز شنیده می شد

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که کیلیلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، مسئولیت آتش‌سوزی را بر عهده گرفته و از یک «عملیات موفقیت‌آمیز» استقبال کرده است.

اما این خبر بعداً توسط وزارت دفاع تکذیب شد و به یک پست جعلی در تلگرام نسبت داده شد.

روسیه در سال 2014 کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد که توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

کیف بارها گفته است که قصد دارد شبه جزیره را به عنوان بخشی از تلاش خود برای بیرون راندن نیروهای روسیه از خاک خود بازپس گیرد.

به طور جداگانه روز چهارشنبه، اوکراین روسیه را متهم کرد که برای دومین شب متوالی به پایانه ها و زیرساخت های غلات در بندر اودسا در دریای سیاه ضربه زده است، پس از آن که مسکو از معامله ای که صادرات ایمن غلات اوکراینی را به بازارهای جهانی اجازه می داد، خارج شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از حملات شبانه روز سه‌شنبه گفت: «تروریست‌های روسی کاملاً عمداً زیرساخت‌های توافق غلات را هدف قرار دادند».

هر موشک روسی نه تنها به اوکراین، بلکه به تمام افرادی در جهان که خواهان یک زندگی عادی و ایمن هستند، حمله می کند.

قرارداد غلات دریای سیاه، که در ژوئیه سال گذشته به توافق رسید، برای مبارزه با بحران جهانی غذایی بود که با حمله روسیه به اوکراین و محاصره بنادر اوکراین بدتر شده است.

آقای زلنسکی گفته است که این توافق می‌تواند بدون مشارکت روسیه ادامه یابد و اوکراین در حال کار بر روی گزینه‌هایی برای حفظ تعهدات خود در زمینه تامین مواد غذایی است.

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که از این قرارداد خارج می‌شود و از اینکه وعده‌هایش برای آزادسازی محموله‌های غذایی و کودهای شیمیایی خود عمل نکرده است، شکایت کرد.

افق دید خود را با روزنامه نگاری بریتانیایی برنده جوایز گسترش دهید. تلگراف را به مدت ۱ ماه رایگان امتحان کنید، سپس با پیشنهاد منحصر به فرد ایالات متحده ما از ۱ سال فقط با ۹ دلار لذت ببرید.



منبع