هر پنج مسافر غوطه ور تایتانیک مفقود شده پس از انفجار فاجعه بار جان باختند

با Kayla Jimenez در [email protected] تماس بگیرید. او را در توییتر به آدرس @kaylajjimenez دنبال کنید.

OceanGate در بیانیه ای گفت: “این مردان کاوشگران واقعی بودند که روح متمایز ماجراجویی و اشتیاق عمیق برای کاوش و محافظت از اقیانوس های جهان داشتند. قلب ما با این پنج روح و همه اعضای خانواده آنها در این زمان غم انگیز است.” پنج شنبه.

به گفته مجمع جهانی اقتصاد، هیئت مدیره مؤسسه SETI، یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی، شهزاده داوود، 48 ساله، عضو هیئت امنای بنیاد داوود، یک سازمان غیرانتفاعی آموزشی بود و به عنوان نایب رئیس در هیئت مدیره خدمت کرد. شرکت انگرو پاکستان نیویورک تایمز گزارش داد، پسر او، سلیمان داوود، 19 ساله، عاشق داستان های علمی تخیلی، حل مکعب های روبیک و بازی والیبال بود.

این شناور که متعلق به شرکت خصوصی OceanGate واقع در واشنگتن است، 22 فوت طول و 25000 پوند وزن داشت. به گفته این شرکت، این کشتی برای نگهداری پنج نفر و فرود 13123 فوتی در اقیانوس طراحی شده است. دارای یک محفظه خدمه تیتانیومی، بدنه فیبر کربن و یک توالت در داخل بود.

هاردینگ، 58 ساله، رئیس Action Aviation، یک شرکت فروش جهانی در هوانوردی تجاری بود. او سه رکورد جهانی گینس مربوط به اکتشافات خود با هواپیما و در اعماق اقیانوس را در اختیار داشت. او همچنین به فضا رفته بود. هاردینگ در یک پست فیس بوک با اعلام اینکه سوار تایتان خواهد شد، نوشت: «با توجه به بدترین زمستان در نیوفاندلند در 40 سال گذشته، این ماموریت احتمالا اولین و تنها ماموریت سرنشین دار به کشتی تایتانیک در سال 2023 خواهد بود.

این مقام گفت: «ما واقعاً تجهیزات مناسب را در محل در اختیار داشتیم و با بیشترین سرعت ممکن تمام توانایی‌هایی را که باید برای این تلاش جستجو و نجات به کار می‌بردیم، انجام دادیم.» این یک تلاش بین المللی چند سازمانی بزرگ برای تحقق این امر بود.»

این عکس ارائه شده توسط OceanGate Expeditions نشان می دهد که کشتی زیردریایی به نام Titan برای بازدید از محل خرابه کشتی تایتانیک استفاده می شود.  در یک مسابقه با ساعت در دریاهای آزاد، یک ناوگان بین المللی در حال گسترش از کشتی ها و هواپیماها در روز سه شنبه، 20 ژوئن 2023، به جستجوی شناوری پرداختند که در اقیانوس اطلس شمالی ناپدید شد و پنج نفر را به لاشه کشتی تایتانیک می برد.  (OceanGate Expeditions از طریق AP) ORG XMIT: NYPS209


منبع

خواهر بزرگتر شهزاده داوود به ان بی سی نیوز گفت که او به خاطر این مرگ «کاملاً دلش شکسته است».

OceanGate گفت که مجهز به یک منبع اکسیژن 96 ساعته است. تا صبح پنجشنبه ادامه داشت. گارد ساحلی مأموریت نجات دیوانه وار را رهبری می کرد که از کشتی ها، هواپیماها و سایر تجهیزات آمریکایی و کانادایی استفاده می کرد. از روز چهارشنبه، گروه های جستجو در حال جست و جوی منطقه ای از اقیانوس بودند که تقریباً دو برابر وسعت کانکتیکات بود.

مسافران چه کسانی بودند؟

پنج مردی که برای دیدن کشتی تایتانیک در زیردریایی عازم شدند عبارتند از: استاکتون راش، مدیرعامل OceanGate، هامیش هاردینگ کاوشگر میلیاردر بریتانیایی، پل هنری نرگئولت، کارشناس دریایی و تایتانیک فرانسوی و یک پدر و پسر از یکی از برجسته‌ترین خانواده‌های پاکستان، شهزاده داوود و سلیمان داوود.

طبق گفته OceanGate هزینه یک سفر 250000 دلار بود. این شرکت پروژه های تجاری، تحقیقات علمی و اکتشاف در آب های عمیق را اجرا می کند. پس از ناپدید شدن زیردریایی، اطلاعاتی منتشر شد که نشان می داد نگرانی های قبلی در مورد ایمنی سفرهای گروه وجود داشته است.

این تصویر بدون تاریخ توسط OceanGate Expeditions، نشان می‌دهد که زیردریایی تیتان آنها شروع به فرود می‌کند.

مشارکت: جین سانتوچی، ایزابل بوترا، خاویر زاراسینا، جانت لوهرک و گریس هاک

یکی از مقامات گارد ساحلی از تلاش‌های گسترده جستجو که منجر به یافته‌های روز پنجشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی شد، قدردانی کرد.

گارد ساحلی در توییتر نوشت: “یک میدان زباله در منطقه جستجو توسط یک ROV در نزدیکی کشتی تایتانیک کشف شد.”

راش، 61 ساله، OceanGate را در سال 2009 تاسیس کرد. او همچنین یکی از بنیانگذاران بنیاد OceanGate بود، یک سازمان غیرانتفاعی “که هدف آن تسریع فناوری نوظهور دریایی برای اکتشافات بیشتر در علوم دریایی، تاریخ و باستان شناسی است.” سایت اینترنتی. راش در مصاحبه ای با CBS Sunday Morning در سال گذشته گفت: “چیزی که من بیشتر نگران آن هستم چیزهایی هستند که نتوانم به سطح برسم.”

دریاسالار جان مایگر از گارد ساحلی ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی بعدازظهر پنجشنبه گفت که زباله های کشف شده در کف اقیانوس در حدود 1600 فوت از کمان تایتانیک “با از دست دادن فاجعه بار محفظه فشار” در زیردریایی مطابقت دارد. مقامات گارد ساحلی گفتند هنوز زود است که بگوییم تایتان چه زمانی منفجر شده است.

پس از یک مسابقه فوری برای بازیابی یک شناور 22 فوتی که پنج مرد را برای دیدن کشتی تایتانیک در کشتی نگه می داشت، تیم های جستجو و نجات صبح پنجشنبه بخش های بیرونی تایتان را در نزدیکی محل لاشه تایتانیک پیدا کردند. OceanGate، شرکتی که ماموریت را رهبری می کرد، گفت که افراد حاضر در هواپیما مرده اند.

گارد ساحلی گفت: روز پنجشنبه، گروه های جستجو و نجات یک “میدان زباله” را در نزدیکی کشتی تایتانیک کشف کردند. پس از ارزیابی زباله‌ها، گارد ساحلی تشخیص داد که زباله‌ها حاوی قطعاتی از تایتان، از جمله چارچوب فرود و پوشش پشتی کشتی است. پس از آن که انتظار می رفت اکسیژن زیرزمینی تمام شده باشد، این زباله ها کشف شد.

نرگئولت، 73 ساله، مدیر تحقیقات زیر آب برای گروه E/M و RMS تایتانیک، شرکت بود. بر اساس وب سایت EMGroup، او 37 بار با موفقیت در یک غوطه ور به محل لاشه کشتی تایتانیک شیرجه زد و “نظارت بر بازیابی 5000 اثر باستانی داشت.” که همچنین می گوید که او “به طور گسترده ای به عنوان مرجع اصلی در سایت غرق شده در نظر گرفته می شود.”

گارد ساحلی گفت که به خانواده پنج سرنشین هواپیما اطلاع داده شده است. برای اطلاع از به‌روزرسانی‌های زنده درباره این فاجعه، وبلاگ زنده USA TODAY را اینجا بخوانید.

بعد در ماموریت نجات تیتان چه اتفاقی می افتد؟

این تصویر بدون تاریخ توسط OceanGate Expeditions، نشان می‌دهد که زیردریایی تیتان آنها شروع به فرود می‌کند.

این عکس ارائه شده توسط OceanGate Expeditions نشان می دهد که کشتی زیردریایی به نام Titan برای بازدید از محل خرابه کشتی تایتانیک استفاده می شود. در یک مسابقه با ساعت در دریاهای آزاد، یک ناوگان بین المللی در حال گسترش از کشتی ها و هواپیماها در روز سه شنبه، 20 ژوئن 2023، به جستجوی شناوری پرداختند که در اقیانوس اطلس شمالی ناپدید شد و پنج نفر را به لاشه کشتی تایتانیک می برد. (OceanGate Expeditions از طریق AP) ORG XMIT: NYPS209

تایتان چه شد؟

در 16 ژوئن، زیرنشین و کشتی پشتیبانی آن از سنت جان در نیوفاندلند، کانادا حرکت کردند. دو روز بعد، شناور غواصی خود را برای دیدن کشتی تایتانیک آغاز کرد که در حدود 370 مایلی نیوفاندلند و 12500 فوت عمق در اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. حدود یک ساعت و 45 دقیقه پس از شیرجه، کشتی پشتیبانی کانادایی Polar Prince که وظیفه نظارت بر شناور را بر عهده داشت، تمام ارتباط خود را با کشتی قطع کرد.

این شرکت نوشت: “این زمان بسیار غم انگیزی برای کل جامعه کاوشگران و برای هر یک از اعضای خانواده کسانی است که در دریا گم شده اند.”

او گفت: «احساس می‌کنم در یک فیلم بسیار بد، با شمارش معکوس، گرفتار شده‌ام، اما شما نمی‌دانستید برای چه چیزی شمارش معکوس دارید. “من شخصاً با فکر کردن به آنها نفس کشیدن برای من سخت است.”

ساب چه شکلی بود؟

یک مقام ناشناس در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در حال حاضر، دوباره افکار ما با خانواده‌ها است و مطمئن می‌شویم که آن‌ها تا آنجایی که می‌توانیم درکی از آنچه اتفاق افتاده است داشته باشند و شروع به یافتن بسته شدن کنند».