هریس با قانونگذاران دموکرات سیاه پوست اخراج شده در نشویل ملاقات می کند

در طی سخنانی در دانشگاه فیسک، هریس گفت که سه دموکرات در اعتراضات هفته گذشته صدای رای دهندگان خود را “کانال” می کردند.

معاون رئیس جمهور کامالا هریس روز جمعه به نشویل سفر کرد تا با سه دموکرات تنسی دیدار کند، یک روز پس از آن که قانونگذاران جمهوری خواه ایالت دو عضو دموکرات سیاه پوست را به دلیل اعتراض به خشونت مسلحانه در طبقه اتاق برکنار کردند.

“شجاعت عمل کردن را داشته باشید، به جای بزدلی که اجازه ندهید بحث و گفتگو شود و اجازه ندهید بحث در مورد شایستگی آن چیزی که در خطر است. هریس گفت که چه چیزی درست است و بدون توجه به محبوبیت آن لحظه به آن عمل کنید.

قانونگذاران ایالتی روز پنجشنبه به قطعنامه‌هایی رأی دادند که هر یک از سه دموکرات را متهم به «رفتار نابهنجار» و «بی‌نظمی و بی‌حرمتی به مجلس نمایندگان» در جریان اعتراضات هفته گذشته علیه خشونت‌های مسلحانه در مجلس نمایندگان می‌کردند.

بایدن گفت: «این قانونگذاران جمهوری خواه به جای بحث در مورد شایستگی موضوع، مجازات، ساکت کردن و اخراج نمایندگان منتخب مردم تنسی را انتخاب کرده اند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

بایدن در کنار تصویری در اینستاگرام از تماس ویدیویی با آنها نوشت: «اوایل امروز با نمایندگان جونز، پیرسون و جانسون صحبت کردم تا از رهبری و شجاعت آنها در مواجهه با بی‌اعتنایی آشکار به ارزش‌های دموکراتیک کشورمان تشکر کنم. “کشور ما باید در مورد خشونت با اسلحه اقدام کند – و برای انجام این کار ما نیاز به صدای بیشتری مانند صدای آنها داریم.”

بایدن پنجشنبه شب در بیانیه ای گفت که اخراج این دو قانونگذار که در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بودند «تکان دهنده، غیردموکراتیک و بی سابقه بود».

هریس، نماینده ایالتی گلوریا جانسون و نمایندگان سابق جاستین جونز و جاستین پیرسون یک روز پس از اینکه هر سه با رای اخراج همکاران جمهوری خواه خود به دلیل شرکت در یک اعتراض غیرمجاز اما مسالمت آمیز در مجمع عمومی تنسی مواجه شدند، ملاقات کرد. جانسون که سفیدپوست است، تنها عضوی از گروه است که از رای او جان سالم به در برده است.

او گفت: “بیایید گرفتار انتخاب نادرست نشویم. ما پیشنهاد می کنیم یا طرفدار متمم دوم هستید یا قوانین ایمنی اسلحه منطقی می خواهید. ما می توانیم و باید هر دو را انجام دهیم.”

کاخ سفید گفت که بایدن در طول این تماس از قانونگذاران به دلیل “رهبری آنها در تلاش برای ممنوعیت سلاح های تهاجمی و دفاع از ارزش های دموکراتیک ما” تشکر کرد و آنها را به کاخ سفید دعوت کرد. تاریخ اعلام نشد.

بایدن همچنین مجدداً خواستار اقدام کنگره شد. توییت کردن که کنگره «باید» سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا را ممنوع کند و برای فروش اسلحه به بررسی پیشینه نیاز دارد.

هریس اظهارات مشابهی را در نشویل بیان کرد.

سفر هریس به نشویل، که در برنامه رسمی او در کاخ سفید قرار نگرفته بود، در همان روزی انجام شد که رئیس جمهور جو بایدن با سه دموکرات کنفرانس تلفنی داشت.

هریس گفت: “یک دموکراسی می گوید که مردم را ساکت نمی کنید. شما مردم را خفه نمی کنید، میکروفون های آنها را خاموش نمی کنید وقتی آنها در مورد اهمیت زندگی و آزادی صحبت می کنند.”

پس از تیراندازی که منجر به کشته شدن سه کودک و سه بزرگسال در مدرسه The Covenant در نشویل شد، این سه نفر از طرفداران خواستار اقدامات ایمنی شدیدتر اسلحه شدند. آنها از گاو نر استفاده کردند که قوانین مجلس را نقض می کرد.