هاله شکست ناپذیری پوتین در هم شکسته است

در شب سال نوی 1999/2000، او با نفخ و بد سلامتی، پس از شش سال پر هرج و مرج به عنوان رئیس جمهور تسلیم شد و به نفع آقای پوتین استعفا داد.

با روزنامه نگاری بریتانیایی برنده جوایز، افق دید خود را گسترش دهید. تلگراف را به مدت ۱ ماه رایگان امتحان کنید، سپس با پیشنهاد منحصر به فرد ایالات متحده ما از ۱ سال فقط با ۹ دلار لذت ببرید.



منبع

آقای پریگوژین بیش فعال تلاش کرده است روشن کند که این یک کودتا نیست، بلکه یک شورش علیه سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، و والری گراسیموف، رئیس ارتش روسیه است که او را به بی کفایتی متهم می کند که باعث کشته شدن آنها شده است. هزاران سرباز روسی

مقامات سابق متهور روسیه که برای خوشحالی پوتین به امید کسب ثروت و لطف روی یکدیگر خزیده بودند، اکنون به دیگران نگاه خواهند کرد.

با تضعیف و تضعیف نیروهای روسی پس از 16 ماه جنگ در اوکراین، کرملین نگران خواهد شد. گزارش‌ها از خط مقدم همچنین می‌گویند که نیروهای اوکراینی با آشکار شدن کودتای آقای پریگوژین، ضد حمله خود را پیش بردند و توانایی سربازان روسی را که از قبل شکننده بودند، آزمایش کردند.

مشخص نیست ارتش روسیه که بهتر به تانک ها، هلیکوپترهای تهاجمی و هواپیماهای جنگی بیشتر مجهز است اما روحیه ضعیفی دارد و از رهبری مشکوک رنج می برد، بتواند در مقابل نیروی کوچکتر اما با انگیزه و مصمم بایستد یا خیر.

برای ولادیمیر پوتین، این پایان راه است.

میلیون‌ها روس که زمانی به آقای پوتین به‌عنوان منجی سرسخت‌شان نگاه می‌کردند، مردی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 و تحقیر دهه 1990 برای بازگرداندن غرور روسیه تشویق می‌کردند، در عوض مردی آسیب‌دیده و شکست‌خورده را خواهند دید.

دعواهای ویدئویی او علیه ارتش روسیه در طول هفته به طور فزاینده‌ای شخصی‌تر می‌شد و روز جمعه او از انتقادات مستهجن از تاکتیک‌های نظامی روسیه به چالش کشیدن انگیزه‌های حمله کرملین به اوکراین که او همچنین آن را غیرضروری و ناموفق توصیف کرد، روی آورد.

دو سال بعد، بوریس یلتسین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از تلاش برای برکناری وی از قدرت، تانک‌های خود را به سمت پارلمان روسیه برد. این کار موثر بود و ریاست جمهوری او را تقویت کرد، اما هرج و مرج که کودتای او به راه انداخت، یلتسین را که به نوشیدن روی آورد، خورد.

شورش علیه رهبران نالایق

و رهبران روسیه و شوروی به ندرت پس از کودتا برای مدت طولانی زنده می مانند، حتی اگر در ابتدا با شکست مواجه شوند.

پوتین با پریگوژین در سال 2010

هر چند شورش لباس پوشیده باشد، آقای پوتین رئیس دولت روسیه است. اگر سربازان روسی در حال جنگ با مزدوران روسی در روسیه باشند، رهبری او برای همیشه به خطر خواهد افتاد.

او ممکن است از شورش مسلحانه یوگنی پریگوژین و مزدوران واگنر او جان سالم به در ببرد، اما برای همیشه آسیب خواهد دید و روزهای کرملین او به پایان رسیده است.

روس‌ها ترجیح می‌دهند رهبران خود سرسخت باشند و ضعف را پایان‌پذیر می‌دانند.

آقای پریگوژین همچنین از اعضای گارد ملی، یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های روسیه، و سایر سربازان درخواست کرده است که به او بپیوندند. اینکه آیا آنها این کار را انجام خواهند داد یک سوال کلیدی است. ژنرال سرگئی سوروویکین، معروف به ژنرال آرماگدون و فردی که از نزدیک با گروه واگنر مرتبط است، به سربازان روسی گفته است که به کرملین وفادار بمانند.

مضطرب، بی رحم و سنگدل

آقای پوتین که توسط تحلیلگرانی که او را فردی مضطرب، ظالم و بی رحم، فرصت طلب می دانستند، قبل از صدور بیانیه ای که در آن شورشیان را خائن نامید، برای چند ساعت از دیدگان ناپدید شد. پارانویا و دور از تماس، اولین واکنش او پنهان شدن بود و خلأ رهبری باقی ماند.

مطمئناً دیدن نیروهای واگنر در حال گشت زنی در خیابان های روستوف-آن-دون، شهری که آقای پریگوژین ادعا می کند قبلاً تصرف کرده است، تکان دهنده است.

و سپس پاسخ آقای پوتین است.

اگرچه این تعداد را باید با کمی نمک در نظر گرفت، اما آنها به آقای پریگوژین وفادار هستند که او را به خاطر ایستادگی در مقابل ارتش روسیه و دستگیری باخموت پس از یک محاصره سخت هشت ماهه تحسین می کنند.

رهبری مشکوک و روحیه پایین

آقای پریگوژین نقش های زیادی را برای آقای پوتین، حامی او برای دو دهه، ایفا کرده است. او سرآشپز، ساملی، تعمیرکار و جنگ سالار مزدور آقای پوتین بوده است، اما مهم ترین او آخرین او خواهد بود – یهودای آقای پوتین.

میخائیل گورباچف ​​که در ویلا در کریمه محبوس شده بود، در اوت 1991 کودتای تندروهای کرملین را به عهده گرفت، اما قدرت او از بین رفت و در عرض پنج ماه موقعیت خود را به عنوان رهبر شوروی از دست داد.

این سرزمین خطرناکی بود، زیرا همه می‌دانند که آقای پوتین تصمیم به حمله گرفت.

هاله شکست ناپذیری و کنترل آقای پوتین که به دلیل تهاجم نادرست و ناموفق او به اوکراین به شدت شکسته شده است، اکنون در هم خواهد شکست.

و به نظر می رسد که این یک شورش کاملاً برنامه ریزی شده توسط آقای پریگوژین و ارتش خصوصی او باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها مکان‌های نظامی کلیدی را در اطراف شهرهای روستوف و ورونژ تصرف کرده‌اند و قصد دارند به سمت مسکو حرکت کنند.

آقای پیرگوژین گفته است که 25000 جنگجو را برای اهداف خود استخدام کرده است. برخی از این افراد رئیس‌جمهور سابق محکوم خواهند بود، اما برخی دیگر بهترین سربازان روسی، نیروهای ویژه سابق و اعضای سابق گارد کرملین خواهند بود.

پوتین با پریگوژین در سال 2010