نیکی هیلی برخلاف شرایط در بازی باقی می ماند. ممکن است در درازمدت به او آسیب برساند.

داره به یه صحنه آشنا تبدیل میشه نیکی هیلی یک ایالت مقدماتی را به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق از دست داد، در شب شکست روی صحنه ظاهر شد و در یک سخنرانی مشتاقانه، عهد کرد که ادامه خواهد داد.

اما پس از یک تصادف در ایالت زادگاهش کارولینای جنوبی در روز شنبه – که باعث شد او اکنون در انتخابات اولیه ایالتی پیروز نشده باشد – تحلیلگران کمپین و رای دهندگان می گویند که هر چه مدت طولانی تری در رقابت بماند، ممکن است خطر آسیب رساندن به سیاست خود را بیشتر کند. آینده – و نام تجاری.

او به طور فزاینده ای با دموکرات ها مرتبط است. حمایت جمهوری خواهان او در حال کاهش است. و حملات او به ترامپ مورد سرزنش رای دهندگان حزب جمهوری خواه در حزبی قرار گرفته است که رئیس جمهور سابق اکنون مالک آن است.

متیو بارتلت، استراتژیست جمهوری خواه گفت که برای ناظران سیاسی، پایان بازی هیلی به طور فزاینده ای نامشخص است.

بارتلت می‌گوید: «او می‌خواهد همانطور که می‌خواهد بیرون برود، که حدس می‌زنم در آتش است.

درخواست هیلی از میانه‌روها، مستقل‌ها و دموکرات‌ها «کاملاً او را در کارولینای جنوبی لعنت کرده است.» او اضافه کرد: «با ایالت‌های سوپر سه‌شنبه او را لعنت می‌کند، و در یک کنوانسیون راهی وجود ندارد، جمهوری‌خواهان جمهوری‌خواه مورد علاقه دموکرات‌ها را به عنوان جایگزین انتخاب خواهند کرد. “

درو مک کیسیک، رئیس حزب جمهوری خواه کارولینای جنوبی گفت که اگر هیلی در کارولینای جنوبی با دو رقمی مغلوب ترامپ شود، تنها بازدهی کاهش می یابد زیرا او این ژاکت را به دلیل به تعویق انداختن تلاش های حزب در انتخابات عمومی به تن خواهد کرد.

مک کیسیک گفت: «فکر می‌کنم در این مرحله، شما باید جستجوی روح زیادی انجام دهید، بدون شک. “شما به نقطه خاصی می رسید که اگر زیاده روی کنید، از نظر سیاسی بیشتر از اینکه به نفعتان باشد، به خودتان آسیب می رسانید.”

یکی از رای دهندگان کارولینای جنوبی، کارول کوپر، گفت که او در زمان فرمانداری هیلی از طرفدارانش بود، اما مبارزات انتخاباتی منفی او علیه ترامپ او را از کار انداخته است.

«آن موقع از او حمایت کردم. اما من اکنون از او حمایت نمی کنم، زیرا او به رئیس جمهور دونالد ترامپ حمله کرد. من این واقعیت را دوست ندارم که او از پشت به ترامپ خنجر زد.»

همانطور که مبارزه ادامه می یابد، هیلی با تئوری های ناخوشایند بیشتری مواجه می شود، از جمله اینکه او در درجه اول از دموکرات هایی حمایت می کند که در انتخابات مقدماتی ایالت خود از آنجا عبور می کنند.

این هفته، او با سؤالاتی در مورد اینکه آیا با نماینده دموکرات، دین فیلیپس، نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات می‌پیوندد یا خیر، با سؤالاتی روبرو شد، چیزی که او روز جمعه به فاکس نیوز گفت که از آن رد می‌کند. گاوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، در مصاحبه ای با NBC News روز شنبه به عنوان یک جانشین قوی برای حزب دموکرات، از هیلی استقبال کرد.

نیوسام گفت: “من نمی دانم چرا دموکرات ها می خواهند او از رقابت خارج شود.” او یکی از جانشینان بهتر ماست. منظورم این است که او مخالفت با ترامپ را به طور قابل اعتمادی تعریف می کند.

راب گادفری، استراتژیست جمهوری خواه و معاون سابق دفتر هیلی در زمانی که وی فرماندار کارولینای جنوبی بود، گفت هر چه مدت زمان مبارزه را طولانی تر کند، جمهوری خواهان زمان کمتری برای معطوف کردن توجه خود به مبارزات انتخاباتی عمومی دارند. او گفت که ماندن در داخل، “بدون خطر لکه دار کردن بالقوه برند سیاسی خود در بین افرادی که ممکن است بخواهد در صورت تمایل در آینده نامزد شود، وارد دادگاه نمی شود.”

در عین حال، وی افزود که ممکن است تا سال 2028 همه اینها فراموش شود.

او گفت: «رای دهندگان، فعالان و اهداکنندگان، اگر در مورد خبرنگاران چیزی نگویم، دامنه توجه و خاطرات کوتاه تری از همیشه دارند. “حتی اگر معیاری از خطر در بیگانگی یک یا همه آن گروه ها از طریق طولانی کردن مسابقه وجود داشته باشد، تاثیر طولانی مدت احتمالاً کم خواهد بود.”

عصر شنبه، پس از اعلام نتایج کارولینای جنوبی، هیلی به چشم‌اندازهای سیاسی خود فراتر از رقابت‌های 2024 پرداخت.

هیلی گفت: «این هرگز مربوط به من یا آینده سیاسی من نبوده است. ما باید در نوامبر جو بایدن را شکست دهیم. من باور ندارم که دونالد ترامپ بتواند جو بایدن را شکست دهد. تقریبا هر روز ترامپ مردم را می راند.»

هیلی گفت که در مورد نتایج روز شنبه که در آن ترامپ تقریباً 60 تا 40 درصد از او پیشی گرفته بود، چشمانش گشاد بود.

هیلی گفت: “من یک حسابدار هستم: می دانم که 40٪ 50٪ نیست، اما همچنین می دانم که 40٪ گروه کوچکی نیست.” «تعداد زیادی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ما وجود دارند که می‌گویند یک جایگزین می‌خواهند. اوایل این هفته گفتم که مهم نیست در کارولینای جنوبی چه اتفاقی بیفتد، من به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری ادامه خواهم داد. من یک زن حرف خود هستم.»

اما همانطور که او یکشنبه به میشیگان می رود – همانطور که گفته است انجام خواهد داد – با کاهش شدید حمایت رای دهندگان جمهوری خواه مبارزه می کند. بر اساس یک نظرسنجی خروجی NBC News، در روز شنبه، در ایالتی که او زمانی فرماندار بود، 72 درصد جمهوری خواهان از ترامپ و 28 درصد از هیلی حمایت کردند. هیلی 59 درصد را به دست مستقل ها برد و ترامپ 40 درصد مستقل ها را به دست آورد – اما آنها فقط 21 درصد از رای دهندگان را تشکیل می دادند.

بر اساس نظرسنجی NBC News، در نوامبر، 43 درصد از رای دهندگان اولیه حزب جمهوری خواه هیلی را مثبت ارزیابی کردند و 17 درصد نظر منفی درباره او داشتند. اما در نظرسنجی ملی ان‌بی‌سی نیوز در ژانویه، 34 درصد از رای‌دهندگان مقدماتی جمهوری‌خواه، هیلی را مثبت می‌دانستند، در مقابل 36 درصدی که نظر منفی نسبت به او داشتند.

با این حال، پول نقد همچنان سرازیر می‌شود. بیل استرانگ، یکی از اهداکنندگان و عضو کمیته اجرایی کمپین هیلی، گفت که این کمپین دارای 15 تا 20 رویداد جمع‌آوری کمک مالی است که در ماه آینده در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است. استرانگ در اوایل هفته گفت، هیلی عملاً در یک گردهمایی کمک مالی در فلوریدا ظاهر شد و “شش رقم معنادار” را جمع آوری کرد.

استرانگ گفت: “من نمی فهمم چرا وقتی 90 درصد از نمایندگان در بازی حضور دارند، رسانه ها چنین عجله ای دارند.” او این ایده را رد کرد که هیلی با ماندن در مسابقه به برندش آسیب وارد می‌کند و گفت که هر چه مدت بیشتری حضور داشته باشد، افراد بیشتری از او حمایت می‌کنند.

ترامپ تنها کسی است که بایدن می تواند او را شکست دهد. دموکرات‌ها تا حد مرگ می‌ترسند که او بتواند پیروز شود.»

دونالد ترامپ جونیور در حالی که این هفته برای پدرش در کارولینای جنوبی کمپین می کرد، متهم کرد که هیلی فقط به نفع خودش در آنجا می ماند، به این امید که پس از خروج از رقابت، بتواند پول نقد کند.

او در تلاش است تا به ترامپ آسیب برساند زیرا انجام این کار مزایای مالی برای او به همراه خواهد داشت. او سخنگوی سی‌ان‌ان خواهد شد، دیدگاه محافظه‌کارانه در سی‌ان‌ان، او در برخی از این شرکت‌ها به عنوان تنها جمهوری‌خواه، یک کرسی هیئت‌مدیره خواهد داشت.» “این چیزی است که او برای آن شلیک می کند. این صرفاً مربوط به روز پرداخت آینده است و به معنای واقعی کلمه هیچ بهانه دیگری برای آن وجود ندارد. و همه ما می دانیم که اگر از نظر فکری صادق باشیم.”

اما در گردهمایی روز پنجشنبه در جورج تاون، هیلی اصرار داشت که این آینده حزب جمهوری خواه است که او در ذهن دارد.

“من این کار را برای من انجام نمی دهم. اول می خواستند بگویند من می خواهم معاون رئیس جمهور شوم. من فکر می‌کنم تا حد زیادی ثابت کردم که این چیزی نیست که می‌خواهم انجام دهم.» سپس آنها در مورد آینده سیاسی من صحبت می کردند. من به آینده سیاسی اهمیت نمی دهم. اگر این کار را می‌کردم، تا الان بیرون بودم.»

یکی از رای دهندگان، مایکل سانتوس، یک دموکرات، گفت که رای خود را به نفع هیلی به صندوق انداخت و از سرسختی او برای ماندن در رقابت در برابر شانس استقبال کرد.

او گفت: «این باعث عصبانیت دونالد ترامپ شده است. “پس این به نوعی سرگرم کننده ترین چیز است.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع