نماینده رشیده طلیب از دموکرات های میشیگان می خواهد که در انتخابات مقدماتی علیه بایدن رای دهند

هرزه. رشیده طلیبD-Mich. از دموکرات‌ها در دیربورن، میشیگان می‌خواهد که علیه رئیس‌جمهور رای دهند. جو بایدن در انتخابات مقدماتی آتی دموکرات ها در ایالت.

طلیب در ویدئوی جدیدی که روز شنبه در رسانه های اجتماعی منتشر شد، در حالی که بیرون از محل رای گیری زودهنگام ایستاده بود، گفت: “اگر می خواهید صدای ما بلندتر باشد، پس بیایید اینجا و بدون تعهد رای دهید.”

او به درخواست‌های فزاینده فعالان مترقی در میشیگان برای رأی دادن «بی تعهد» در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات این ایالت در 27 فوریه به جای رأی دادن به بایدن پیوست.

ویدئوی طلیب در حساب X گروه “به میشیگان گوش کن” پست شد، گروهی که از رای دهندگان می خواهد در انتخابات مقدماتی رای “بی تعهد” داشته باشند.

طلیب که آمریکایی فلسطینی است، نارضایتی خود از نقش دولت بایدن در جنگ بین اسرائیل و حماس را دلیل تشویق مردم به رأی دادن عنوان کرد.

همچنین مهم است که یک بلوک رای‌دهی ایجاد کنیم، چیزی که گاو نر باشد، و بگوییم، دیگر بس است. ما کشوری را نمی خواهیم که از جنگ و بمب و ویرانی حمایت کند. ما می خواهیم از زندگی حمایت کنیم. ما می خواهیم از زندگی حمایت کنیم. طالب گفت: ما می‌خواهیم برای تک تک جان‌هایی که در غزه کشته شده‌اند دفاع کنیم.

او افزود: «این راهی است که می‌توانید صدای ما را بلند کنید. ما را حتی نامرئی تر نکنید. در حال حاضر، ما احساس می کنیم کاملاً مورد غفلت قرار گرفته ایم و توسط دولت خود دیده نمی شویم.»

طلیب از زمان آغاز جنگ از نقش دولت بایدن در جنگ انتقاد کرده و بارها خواستار آتش بس در غزه شده است.

طلیب در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه دسامبر، سخنانی را خطاب به بایدن ارائه کرد و گفت: «این را بارها و بارها می‌گویم، زیرا امیدوارم صدایم را بشنوی. شما ممکن است – باید به صدای اکثریت آمریکایی ها و اکثریت دموکرات ها گوش دهید که برای انتخاب شما تلاش کردند. شما باید نماینده همه ما باشید، آقای رئیس. نه فقط بعضی ها همین حالا خواستار آتش بس شوید.»

در نوامبر، یک ماه پس از حمله حماس به اسرائیل، طلیب به دلیل برخی اظهارات وی در مورد جنگ، از جمله استفاده از عبارت «از رودخانه تا دریا» که توسط حماس استفاده شده است، در صحن مجلس مورد انتقاد قرار گرفت. توسط گروه های یهودی به عنوان یک فراخوان یهودی ستیزانه برای از بین بردن اسرائیل محکوم شد.

بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تنها با 3 درصد برنده میشیگان شد و احتمالاً این ایالت دوباره برای مسیر بالقوه او برای پیروزی در نوامبر بسیار مهم خواهد بود.

لاورا بارنز، رئیس حزب دموکرات میشیگان، در پاسخ به سوالی درباره پیام طلیب که از رای دهندگان می خواهد در انتخابات مقدماتی دموکرات ها بدون تعهد شرکت کنند، حمایت خود را از بایدن تکرار کرد.

او به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «رئیس‌جمهور جو بایدن و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس به این دلیل انتخاب شدند که قول دادند برای خانواده‌ها، کارگران و جوامع میشیگان عمل کنند – و به وعده‌های خود عمل کردند.»

با این حال، از زمان شروع جنگ در غزه، بایدن توسط رهبران مسلمان و عرب آمریکایی در میشیگان، که جمعیت عرب آمریکایی زیادی دارد، به ویژه در شهر دیربورن مورد انتقاد قرار گرفته است.

در اوایل ماه جاری، مقامات کاخ سفید برای دیدار با رهبران مسلمان و عرب آمریکایی از این ایالت بازدید کردند. خود بایدن نیز در اوایل ماه فوریه از ایالت بازدید کرد، اما هدف از این سفر دیدار با کارگران خودرو پس از تایید اتحادیه کارگران خودرو بود.

روز چهارشنبه، «انقلاب ما»، یک سازمان سیاسی مترقی که توسط سناتور برنی سندرز، رئیس جمهور آمریکا تأسیس شد، همچنین از دموکرات‌های میشیگان خواست در انتخابات مقدماتی رأی «بی تعهد» بدهند. (سندرز از موضع این گروه فاصله گرفته و گفته است که از تلاش برای انتخاب مجدد بایدن حمایت می کند.)

با این حال، این گروه به صراحت اعلام کرد که در حالی که اکنون اعضای خود را تحت فشار قرار می دهد تا علیه بایدن رای دهند، بار دیگر در ماه نوامبر از او حمایت خواهد کرد.

حامیان کشیش ما می‌توانند اکنون بایدن را وادار کنند تا مسیر خود را در قبال غزه تغییر دهد و شانس خود را برای پیروزی در میشیگان در ماه نوامبر افزایش دهند – زیرا ما باید دستور کار جناح راست ترامپ را شکست دهیم.» در ایمیلی به حامیان انقلاب ما آمده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع