نظرسنجی نشان می‌دهد که دیسانتیس در کالیفرنیا با شروع رقابت‌های مقدماتی با اختلاف زیادی از ترامپ پیشی می‌گیرد

دیسانتیس قرار است در تاریخ 5 مارس در کتابخانه ریگان و همچنین در جمع آوری کمک های مالی برای حزب جمهوری خواه اورنج کانتی سخنرانی کند. در حالی که مشخص نیست که آیا او در حال جمع آوری پول برای کمیته هایی است که از تلاش های انتخاباتی خود حمایت می کنند یا خیر، دیسانتیس با اهداکنندگان اصلی GOP در کنگره دیدار خواهد کرد و با آنها همراه خواهد شد. به گفته منابع آگاه از برنامه های او، رویدادهایی که در ارگ محافظه کاران ثروتمند و دارای ارتباط خوب رخ می دهد.

هیلی اخیراً نامزدی ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرد. اعتقاد بر این است که پنس، پمپئو و دیگران به مناقصه ای چشم دوخته اند.

تفاوت‌های مشابهی در میان رای‌دهندگان با درآمدهای متفاوت وجود داشت، به طوری که رای دهندگان حزب جمهوری‌خواه در خانواده‌های ثروتمندتر کالیفرنیا بیشتر از ترامپ از دیسانتیس حمایت می‌کردند.

این نظرسنجی همچنین دیدگاه پیچیده کالیفرنیایی ها را در مورد پرزیدنت بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس در ایالتی که تعداد همتایان دموکرات آن در میان رأی دهندگان ثبت نام شده تقریباً 2 به 1 از جمهوری خواهان بیشتر است، روشن کرد.

مارک دی کامیلو، مدیر نظرسنجی IGS گفت: «در میان صفوف او انحراف جدی وجود دارد. این رای دهندگان اکنون بیش از ترامپ با دیسانتیس همراه هستند. این نسبتاً قابل توجه است.»

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

نتایج نظرسنجی درست بیش از یک هفته قبل از سفر دیسانتیس به جنوب کالیفرنیا، با سخنرانی در اورنج کانتی و در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در دره سیمی، جایی که او با کمک کنندگان مالی و رهبران حزب جمهوری خواه خوش اخلاق دیدار خواهد کرد، منتشر شد.

«معمولاً این اتفاق می‌افتد که مردم منطقه شما نسبت به شما مثبت‌تر هستند، و افراد خارج از منطقه شما بیشتر درباره شما می‌آموزند و در نهایت وارد کشتی می‌شوند. دی کامیلو گفت که این مورد برای کامالا صادق نبوده است. در واقع، با نگاه کردن به … شور و شوق [voters have for her running] برای رئیس جمهور، در منطقه خلیج، کمتر از آن در لس آنجلس است. این به من می گوید. او هرگز یک پایگاه واقعی قوی از حمایت در منطقه خلیج نداشته است، و این درست است در کل دوره دو ساله پیروی از او به عنوان معاون رئیس جمهور.

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه مطالعات دولتی دانشگاه کالیفرنیا که توسط لس آنجلس تایمز حمایت می شود، حدود 37 درصد از رای دهندگان حزب جمهوری خواه از دیسانتیس حمایت کردند، در حالی که 29 درصد ترامپ را ترجیح دادند. این اعداد تصویری از حمایت از این دو در نظرسنجی ماه اوت است که توسط برکلی انجام شد.

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2024 این ایالت، که در ماه مارس آینده برگزار می شود، می تواند در تصمیم گیری برای نامزدی جمهوری خواهان نقش اساسی داشته باشد. کالیفرنیا بار دیگر بزرگترین هیئت را در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان 2024 در میلواکی خواهد داشت، جایی که حزب رسما نامزد خود را انتخاب خواهد کرد.

صرف نظر از این تردیدها، بدون تغییر سیاسی بی سابقه، 54 رای الکترال کالیفرنیا به راحتی در ستون دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2024 جمع می شود. بر اساس این نظرسنجی، بایدن با 23 امتیاز در میان رای دهندگان ایالتی در یک مسابقه فرضی پیشتاز است و بر اساس این نظرسنجی، ترامپ را با 30 امتیاز شکست می دهد. در سال 2020، بایدن در کالیفرنیا با 29 درصد برتری از ترامپ پیشی گرفت.

دونالد ترامپ هنگام خروج از مراسمی در آتش نشانی شرق فلسطین دست تکان می دهد

او گفت: «اما بخش‌های دیگر در حال حرکت هستند. این آسیب‌پذیری است که ترامپ این بار دارد… حداقل در کالیفرنیا.»

بر اساس یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در میان جمهوریخواهان کالیفرنیا نسبت به ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 پیشی گرفت.

در این نظرسنجی، فارغ‌التحصیلان کالج حزب جمهوری‌خواه با 39 تا 21 درصد از دیسانتیس نسبت به ترامپ حمایت کردند، در حالی که جمهوری‌خواهان با تحصیلات تکمیلی تقریباً 3 به 1 دیسانتیس را به ترامپ ترجیح دادند. تا 30 درصد

رای دهندگان سفیدپوست بدون تحصیلات دانشگاهی مدت‌ها قوی‌ترین حامیان ترامپ بوده‌اند و ضعف او در میان رای‌دهندگان تحصیل‌کرده دانشگاهی، که در جریان انتخابات 2016 ظاهر شد، به دموکرات‌ها کمک کرد در آن سال در سنگرهای محافظه‌کار سابق مانند اورنج کانتی پیروز شوند – اولین باری که این شهرستان از دموکرات برای ریاست جمهوری از زمان رکود بزرگ. این پویایی در انتخابات میان دوره ای 2018 و رقابت ریاست جمهوری 2020 مشهود بود.

در میان جمهوری‌خواهان کالیفرنیا که در سال 2020 به ترامپ رای دادند، دیسانتیس با 11 امتیاز در نظرسنجی جدید پیشتاز است. او شش ماه پیش در میان این رای دهندگان 14 امتیاز از ترامپ عقب تر بود.

دیسانتیس در میان رای دهندگان جمهوری خواه با مدرک دانشگاهی که با بیش از 2 بر 1 نسبت به ترامپ از او حمایت می کنند، پیشی گرفته است. رئیس‌جمهور سابق از حمایت جمهوری‌خواهانی برخوردار است که در کالج شرکت نکرده‌اند، و این دو حتی در میان کسانی که تجربه دانشگاهی دارند اما مدرک چهار ساله ندارند، نزدیک است.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، در جریان نشست سالانه رهبری ائتلاف یهودی جمهوری خواه (RJC) در لاس وگاس، نوادا، ایالات متحده، در روز شنبه، 19 نوامبر 2022. دموکرات ها پیش بینی های سیاسی و روندهای تاریخی را به چالش کشیدند تا کنترل سنا را حفظ کنند. در حالی که رای دهندگان تعداد معدودی از نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را رد کردند، برای جو بایدن، رئیس جمهور پیروز شوند.  عکاس: روندا چرچیل/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

رای دهندگانی که تحصیلات خود را پس از دبیرستان متوقف کردند یا مدرک دبیرستان خود را دریافت نکردند، 18 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه در کالیفرنیا را تشکیل می دهند، اما طبق مرکز تحقیقاتی پیو، کمی بیش از 1 از هر 3 رأی دهنده GOP در سراسر کشور در سال 2020 را تشکیل می دهند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که در یک نشست ائتلاف یهودیان جمهوری خواه در لاس وگاس به تصویر کشیده شده است، در یک نظرسنجی جدید، رئیس جمهور سابق ترامپ را به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 از میان رای دهندگان جمهوری خواه کالیفرنیا پیشتازی می کند. (روندا چرچیل / بلومبرگ)

این نظرسنجی نشان می‌دهد که چرا در صورت کاندیداتوری او، چنین مناطقی برای کمپین دسانتیس ضروری است. رای دهندگان جمهوری خواه که تحصیل کرده تر و ثروتمندتر هستند، به احتمال زیاد از فرماندار فلوریدا در مقابل ترامپ حمایت می کنند.

تقریباً از هر 10 نفر از افراد مورد بررسی، 6 نفر از نامزدی هریس برای کاخ سفید مشتاق نبودند، اگر بایدن تصمیم بگیرد که یک دوره دیگر را انتخاب نکند، حتی با وجود ریشه در کالیفرنیا. هریس در منطقه خلیج بزرگ شد و به عنوان دادستان منطقه سانفرانسیسکو، دادستان کل ایالت و سناتور ایالات متحده کالیفرنیا خدمت کرد.

در حالی که میزان محبوبیت بایدن در ماه‌های اخیر بهبود یافته است، و اکنون 57 درصد از رای‌دهندگان ایالت عملکرد شغلی او را ستایش می‌کنند، همان سهم از رای‌دهندگان نمی‌خواهند این فرد 80 ساله برای انتخابات مجدد در سال آینده نامزد شود.

نظرسنجی برکلی IGS از 7512 رای دهنده ثبت نام شده آنلاین کالیفرنیا به زبان های انگلیسی و اسپانیایی، شامل یک نمونه وزنی متشکل از 1755 جمهوری خواه ثبت نام شده، از 14 تا 20 فوریه مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که نتایج نظرسنجی برای مطابقت با معیارهای سرشماری و ثبت نام رای دهندگان وزن شده است، تخمین های دقیقی از حواشی است. خطا مشکل هستند. با این حال، نتایج تخمین زده می شود که دارای حاشیه خطای 2 درصد در هر جهت برای نمونه کامل و 3.5 درصد برای نمونه جمهوری خواه باشد.

این یکی از دلایل مهمی است که جمهوریخواهان برجسته، از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، مایکل آر. پمپئو، وزیر امور خارجه سابق و نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل، از جمله امیدهای کاخ سفید هستند که از زمان آخرین انتخابات ریاست جمهوری به این ایالت سفر کرده اند.

این امر می تواند به سود DeSantis در ایالت هایی مانند کالیفرنیا باشد که در آن فارغ التحصیلان کالج سهم بزرگی از رای دهندگان را تشکیل می دهند. اما می‌تواند ترامپ را در بخش‌های دیگر کشور، از جمله بخش‌هایی از جنوب و غرب میانه، جایی که رای‌دهندگان غیر دانشگاهی بر انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان تسلط داشتند، تقویت کند.

دی کامیلو گفت رای دهندگان حزب جمهوری خواه که دارای مدرک دبیرستان هستند یا آن را کامل نکرده اند، در حمایت خود از ترامپ ثابت مانده اند، که منطقی است زیرا آنها پایه و اساس پایگاه او بودند.

رئیس جمهور سابق ترامپ پس از یک رویداد چهارشنبه در آتش نشانی فلسطین شرقی در شرق فلسطین، اوهایو، پس از خروج قطار از ریل در 3 فوریه، دست تکان می دهد. (ربکا دروک / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

در کنار ترامپ و دیسانتیس، پنس، پمپئو و هیلی جزو 11 جمهوری خواه بودند که در نظرسنجی برکلی IGS در میدان بالقوه ریاست جمهوری حضور داشتند.

سایر امیدها بسیار عقب تر بودند و هیچ کدام بیش از 7 درصد در نظرسنجی را دریافت نکردند.

کالیفرنیا علیرغم اکثریت کلی دموکرات، برای رقبای جمهوریخواه ریاست جمهوری اهمیت دارد. نزدیک به 2.3 میلیون رای دهنده در انتخابات مقدماتی این ایالت در ماه مارس 2020 به ترامپ رای دادند که بیشترین تعداد رای در هر ایالت در این کشور است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که شکاف دانشگاهی در حال شکاف در رده‌های جمهوری‌خواهان است، که بازتاب سایر نظرسنجی‌هایی است که این تقسیم را در سطح ملی نشان داده‌اند.

علاوه بر این، ایالت خانه گروه عظیمی از اهداکنندگان ثروتمند است. بر اساس گزارش مرکز سیاست پاسخگو، در سال 2020، ترامپ و گروه های حامی او بیش از 92 میلیون دلار از کمک های مالی کالیفرنیا دریافت کردند که این ایالت را به سومین خانه بزرگ حامیان مالی او تبدیل کرد. این اعداد کم شمار هستند زیرا شامل کمک به کمیته های اقدام سیاسی یا کمک های فردی زیر 200 دلار نمی شود.