نظرسنجی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نمی‌دانند چه کسی را برای نکول بدهی احتمالی مقصر بدانند

این تقصیر احتمالاً اندکی بیشتر متوجه جمهوری‌خواهان کنگره خواهد شد و 39 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که این تقصیر آنهاست. دولت بایدن تنها 3 درصد عقب بود، حتی با وجود اینکه اکثر پاسخ دهندگان گفتند که با رویکرد رئیس جمهور در قبال این موضوع مطابقت دارند.

بر اساس نظرسنجی جدید ABC News/Washington Post، آمریکایی‌ها در مورد اینکه اگر دولت فدرال بدهی‌های خود را نکول کند، کدام حزب را مقصر می‌دانند تقسیم شده‌اند.

از سوی دیگر، تنها 26 درصد از پاسخ دهندگان دیدگاه جمهوری خواهان را دارند که کنگره تنها در صورتی باید به دولت اجازه دهد که بدهی های خود را بپردازد که دولت با کاهش هزینه ها موافقت کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در اوایل این هفته گفت، با نزدیک شدن به نکول احتمالی – که ممکن است به زودی در اول ژوئن اتفاق بیفتد – 58 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی با دیدگاه جو بایدن، رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه پرداخت بدهی و کاهش هزینه‌های فدرال باید جداگانه بررسی شود، موافق بودند.

16 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هر دو طرف به طور مساوی در تقصیر سهیم خواهند بود.

در این نظرسنجی که از 28 آوریل تا چهارشنبه انجام شد، یک نمونه تصادفی از 1006 بزرگسال در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت. 26 درصد دموکرات ها، 25 درصد جمهوری خواهان و 41 درصد مستقل ها با حاشیه خطای 3.5 درصد تشکیل شده بودند.



منبع