نزدیک به 70 درصد از رای دهندگان می گویند که بایدن برای خدمت مجدد خیلی پیر است

رئيس جمهور جو بایدن با اندکی پیشروی رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک نشان داد، اگرچه اکثریت قاطع رای دهندگان نگران سن او هستند.

این نظرسنجی که از 15 فوریه تا 19 فوریه انجام شد، نشان داد که 49 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده از بایدن و 45 درصد از ترامپ در تطابق فرضی انتخابات عمومی حمایت می کنند.

با این حال، 67 درصد از رای دهندگان گفتند که رئیس جمهور 81 ساله برای یک دوره دیگر خیلی پیر است – در مقایسه با 57 درصد که در مورد ترامپ که 77 سال سن دارد، همین را می گویند. فقط 34 درصد گفتند بایدن آمادگی ذهنی برای خدمت کردن را دارد. دور دوم، در حالی که 48 درصد معتقد بودند که ترامپ از نظر ذهنی مناسب است.

سن به یک موضوع برجسته در هر دو انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواه و دموکرات تبدیل شده است. رقیب اصلی ترامپ، سفیر پیشین ترامپ در سازمان ملل، نیکی هیلی، هم مردان بالای سن خود را مورد ضرب و شتم قرار داده است و هم دین فیلیپس، نماینده دموکرات، چالش خود را با بایدن عمدتاً به دلیل نگرانی‌اش مبنی بر اینکه سن بایدن او را برای نامزدی – و پیروزی – در برابر رئیس‌جمهور سابق نامناسب کرده است، مطرح کرد. .

گزارش اخیر رابرت هور، بازپرس ویژه درباره نحوه برخورد رئیس جمهور با اسناد طبقه بندی شده – که نشان می دهد برخلاف پرونده اسناد طبقه بندی شده خود ترامپ، اتهامات جنایی موجه نیست – بایدن را یک “مرد مسن خوش نیت با حافظه ضعیف” خواند.

ترامپ و بایدن هر دو نسبت به نگرانی در مورد سن و تناسب اندام خود عقب نشینی کرده اند. بایدن به شدت سؤالات مربوط به سن خود را رد کرده است، از جمله در یک کنفرانس مطبوعاتی جنجالی که از خاطره خود در پی گزارش هور دفاع کرد. ترامپ به حملات هیلی با تبلیغ مهارت‌های شناختی او پاسخ داد و گفت که احساس می‌کند «حدود 35 سال دارد».

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رای دهندگان تا حد زیادی از ارسال کمک های نظامی بیشتر به اوکراین حمایت می کنند، حتی اگر در کنگره متوقف شده است. در میان پاسخ دهندگان، 56 درصد موافق و 44 درصد مخالف کمک بیشتر بودند.

رأی دهندگان در ارائه کمک های نظامی بیشتر به اسرائیل در جنگ با حماس اختلاف نظر داشتند و در مجموع کمی با آن مخالفت کردند، 48 درصد به 44 درصد. موضوع ارسال کمک به متحد ایالات متحده به طور فزاینده ای مورد مناقشه قرار گرفته است زیرا برخی از قانونگذاران نگرانی های بشردوستانه را در مورد تأثیرات حمله اسرائیل به غزه مطرح کرده اند.

در این نظرسنجی 1421 رای دهنده ثبت نام شده در سراسر کشور مورد نظرسنجی قرار گرفت و حاشیه خطای مثبت و منفی 2.5 درصد داشت.

منبع