نخست‌وزیر اسپانیا از بایدن می‌خواهد که به چین و برزیل درباره اوکراین گوش دهد

چین متحد روسیه است و از یک طرح صلح جایگزین برای طرحی که متحدان ناتو از آن حمایت می کنند، حمایت کرده است. لولا همچنین اظهارات جنجالی در مورد پایان دادن به درگیری در اوکراین داشته است که سانچز از آن فاصله گرفته است.

این منبع گفت، اما رهبر اسپانیا دیدگاه‌های متفاوت پکن و برازیلیا را به بایدن منتقل خواهد کرد و پیشنهاد می‌کند که به نظرات اعضای غیر ناتو که تحت تأثیر جنگ نیز هستند، اهمیت بیشتری داده شود.

این در حالی اتفاق می افتد که اروپا به دنبال تقویت صنعت داخلی و تامین منابع مطمئن مواد خام و انرژی و همچنین یافتن راه هایی برای رقابت با یارانه های سبز اعلام شده توسط دولت بایدن تحت قانون کاهش تورم است.

(گزارش توسط Belén Carreño، ویرایش توسط Aislinn Laing و Angus MacSwan)



منبع

مادرید (رویترز) – پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، از ایالات متحده می‌خواهد که به نظرات کشورهای غیرعضو ناتو مانند برزیل و چین در مورد جنگ اوکراین اهمیت بیشتری بدهد، زمانی که روز جمعه با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار کرد. منبع گفت.

سانچز مفهوم «خود مختاری راهبردی باز» را برای بایدن تشریح خواهد کرد، که یک سیاست مرکزی در دوران آینده او در اروپاست که به گفته یک منبع دولتی دوم، هدف آن انحراف به سمت حمایت گرایی نیست، بلکه کاهش «آسیب پذیری» اروپا است.

اولین نشست کاخ سفید بین دو متحد ناتو درست چند هفته قبل از اینکه سانچز ریاست شورای اتحادیه اروپا را در نیمه دوم سال برعهده بگیرد، برگزار می شود.

همکاری بالقوه در ساخت و/یا تامین ریزتراشه ها و نیمه هادی ها و بهره برداری از مواد معدنی خاکی کمیاب از آمریکای لاتین نیز در دستور کار دو رهبر خواهد بود.

مادرید با واشنگتن در مورد غیرقانونی بودن تهاجم روسیه به اوکراین و نیاز به تسلیح نیروهای کیف موافق است.

اما به دلیل روابط نزدیکش با کشورهای آمریکای لاتین و روابط آشتی جویانه تر با پکن، خود را به عنوان یک واسطه قرار می دهد.

سانچز در ماه مارس از پکن بازدید کرد و ماه گذشته لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل را در مادرید پذیرفت.

نوشته بلن کارنو