مک کانل در رای گیری ناتو بر ترامپ پیروز شد

ترامپ مکرراً مک کانل را مورد انتقاد قرار می‌دهد، کسی که رئیس‌جمهور سابق را به خاطر اقدامات منتهی به حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 در یک سخنرانی کوتاه مدتی پس از محاکمه استیضاح رئیس‌جمهور مورد انتقاد قرار داد. مک‌کانل تمایل دارد از انتقاد علنی از ترامپ اجتناب کند، اما دیدگاه‌های متفاوتی که این دو در مورد موضوعات مختلف سیاسی دارند – حتی اگر راه‌هایی وجود داشته باشد که همسو می‌شوند، وجود داشته باشد.

«دنیای واقعی و خطرناکی در بیرون وجود دارد، و صحبت در مورد انزواطلبی ایالات متحده یا خویشتن داری ایالات متحده یا جدایی ایالات متحده از جهان بسیار آسان است، و پس از آن رای دادن به آن موضوع کاملاً دیگری است. لوک کافی، عضو ارشد مؤسسه هادسون، یک اندیشکده محافظه‌کار، به هیل گفت: و من فکر می‌کنم این همان چیزی است که سناتور پل و سناتور لی رای منفی به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو ندادند.

این قطعنامه که مجلس را با رای 95 بر 1 از هر دو حزب پاک کرد، اولویت اصلی رهبر جمهوری خواه بود که می خواست سیگنالی در مورد جهت گیری حزب جمهوری خواه ارسال کند که در زمان رئیس جمهور سابق ترامپ به سمت انزواگرایی پیش رفته بود.

ترامپ نارضایتی‌های خود را درباره بلوک 30 عضوی ناتو مطرح کرده و آن را «منسوخ» خوانده و مکرراً از این که کشورها پول کافی برای هزینه‌های مشترک دفاعی کمک نمی‌کنند، ابراز نارضایتی کرده است. در دوره‌ای از دوران ریاست‌جمهوری خود، گفته می‌شود که او از خروج ایالات متحده از ناتو حمایت می‌کرد.

فکر نمی‌کنم در حال رشد باشد، فکر نمی‌کنم در حال کوچک شدن باشد. جیمز کارافانو، معاون سیاست خارجی و امنیت ملی در بنیاد هریتیج، به هیل گفت: فکر می‌کنم همیشه وجود داشته است.

او در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: «تنها چیزی که من نگران آن بودم، به ویژه در آن مقطع، این نوع احساسات انزواطلبی فزاینده در حزب بود که تا حدی توسط رئیس جمهور ترامپ به صدا درآمد.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا (رئیس کیش) روز چهارشنبه زمانی که سنا – از جمله 48 نفر از 50 جمهوری خواه مجلس – با اکثریت قاطع به پذیرش فنلاند و سوئد به عضویت ناتو رای داد، به پیروزی دست یافت.

کارافانو گفت: «این منعکس کننده اجماع عمومی دو حزبی است که ناتو بخش مهمی از سیاست خارجی آمریکا است.

در همان زمان، رای هر دو حزب برای افزودن فنلاند و سوئد به ناتو، مخالفت با این فلسفه بود و یک پیروزی برای مک کانل بود.

رهبر جمهوریخواهان قطعاً در این نبرد پیروز شد، حتی اگر سناتور جاش هاولی (R-Mo.)، تنها عضو هر یک از احزاب در سنا را از دست داد که «نه» رای داد.

او استدلال کرد که فلسفه “اول آمریکا” ترامپ با جنبش ضد مداخله گرایانه آمیخته شده است، و تاکید کرد که عقیده ترامپ بر این باور است که سیاست خارجی ایالات متحده باید در منافع داخلی ریشه داشته باشد.

رهبر جمهوری خواه در سخنانی در مجلس سنا آن روز، از پرداختن به مخالفت های احتمالی با این قطعنامه کوتاهی نکرد.

قبل از رای گیری در روز چهارشنبه، مک کانل آشکارا اعتراف کرد که نگران جناح انزواطلب حزب است که توسط ترامپ تقویت شده است.

او تنها جمهوری خواه با چنین دیدگاهی نیست.

داگ هی، استراتژیست جمهوری خواه به هیل گفت که اگرچه رای ناتو “دلگرم کننده” بود، اما شکاف های موجود در حمایت جمهوری خواهان از اوکراین ممکن است با طولانی شدن تهاجم روسیه عمیق تر شود.

سنا در ماه مه بسته کمکی 40 میلیارد دلاری به اوکراین را با 86 رای موافق در برابر 11 رای مخالف تصویب کرد و تمام مخالفت ها از طرف حزب جمهوری خواه بود. هاولی، پل و لی همگی از جمله کسانی بودند که «نه» رای دادند. در سمت مجلس نمایندگان، 57 جمهوری خواه با الحاقیه مخالفت کردند.

اصلاحیه جداگانه ای که اختیارات جنگی کنگره را در چارچوب بند دفاع جمعی ناتو روشن می کند نیز از حمایت گسترده جمهوری خواهان شکست خورد.

تنها 10 جمهوری خواه، از جمله حامی آن، پل، به این اصلاح رأی دادند و تأکید کردند که ماده 5 جایگزین اختیارات قانون اساسی کنگره برای اعلام جنگ نمی شود.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

از همه قابل توجه تر، سناتور مایک لی (R-Utah) و Rand Paul (R-Ky.) هر دو در آرای خود تغییر کردند. این دو تنها سناتورهایی بودند که در سال‌های 2017 و 2019 به قطعنامه‌های الحاق مونته‌نگرو و مقدونیه شمالی به ناتو رای منفی دادند.

ترامپ در تمام دوران ریاست جمهوری خود از منتقدان ناتو بود. این بخشی از دستور کار «اول آمریکا» بود که پس از جنگ‌های عراق و افغانستان در بخش‌هایی از پایگاه جمهوری‌خواهان طنین‌انداز شد، اما در بین مقامات جمهوری‌خواه نیز دچار اختلاف شد.

هی گفت: «من هنوز فکر نمی‌کنم ما بدانیم، می‌دانی، حزب جمهوری‌خواه در سیاست خارجی چه جهتی را طی می‌کند.

هاولی در صحن مجلس سنا و در مقاله ای استدلال کرد که ایالات متحده نباید بر گسترش تعهدات امنیتی در اروپا تمرکز کند، زیرا “بزرگترین دشمن خارجی” که با آمریکا روبروست، چین است. او از افزودن مقدونیه شمالی به ناتو در سال 2019 حمایت کرده بود.

همه جمهوری‌خواهان این آرا را نشانه‌ای از دور شدن حزب جمهوری‌خواه از شعار «اول آمریکا» جنبش MAGA نمی‌دانند.

ناتو و سیاست خارجی به طور کلی یکی از زمینه های شکاف بوده است.

در مورد فنلاند و سوئد، این دو قانونگذار با گرایش آزادیخواهانه موضع متفاوتی اتخاذ کردند: لی به قطعنامه رای داد و پاول نیز حاضر بود.

وی افزود: “در حالی که این رای گیری بسیار زیاد بود، می دانید، رای های دیگری نیز در مورد تامین مالی برای اوکراین یا تهدیدات در مورد رای بعدی برای تامین مالی اوکراین وجود دارد که نشان می دهد شکاف هایی در آنجا وجود دارد.”

کارافانو در مورد جناح انزواطلب حزب گفت: «این فقط نشان می‌دهد که وجود دارد زیرا شما یک سناتور داشتید که تعهد شخصی به آن داشت و او می‌خواست آن را بیان کند». این بخشی از تکه تکه‌ای جنبش جمهوری‌خواه است. همیشه خواهد بود.»

هی گفت که در حالی که ائتلاف جمهوری خواهان که در گذشته با بودجه اوکراین مخالف بودند به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند رای بیاورد، وجود این گروه و پتانسیل آن برای موضع گیری در برابر مسائل آینده برای توقف پیش بینی کافی است. خط سیر سیاست خارجی جمهوری خواهان

مک کانل در ماه مه به همراه یک هیئت کنگره از اوکراین جنگ زده بازدید کرد و در این سفر در فنلاند و سوئد توقف کرد. در طول بحث در مورد ورود این کشورها به ناتو، او استدلال کرد که انجام این کار ایالات متحده را قوی‌تر می‌کند، نه ضعیف‌تر.

مک کانل گفت: “اگر هر سناتوری به دنبال بهانه ای قابل دفاع برای رای “نه” است، برای آنها آرزوی موفقیت می کنم. “این یک ضربه محکم برای امنیت ملی است که مستحق حمایت یکپارچه دو حزب است.”