مک‌کارتی در پیشنهادی برای رئیس‌جمهور، «دفتر اصلی اخلاق کنگره» را پیشنهاد می‌کند

OCE آماده بود تا ظرف دو سال آینده، با تأکید فراوان بر اعضایی که در حمله 6 ژانویه شرکت کردند، یک صفحه کامل داشته باشد. این سناریویی است که ناظران کنگره را به شک می‌اندازد که مک کارتی پیشنهاد می‌کند آژانس منابع و دانش نهادی را ضعیف کند تا از اعضایش در برابر نظارت محافظت کند تا قدرت را حفظ کند.

مراسم پرتره پلوسی

مهم‌تر از همه، پیشنهاد مک‌کارتی مستلزم آن است که OCE کارمندان خود را برای کنگره 118 ظرف 30 روز پس از تصویب قطعنامه استخدام کند، شرطی که منابع آشنا با این روند به TIME می‌گویند که این امر را برای این دفتر در اختیار داشتن منابع مورد نیاز برای انجام آن بسیار دشوار می‌کند. تحقیقات خود را، با توجه به مدت زمان لازم برای استخدام نامزدها برای نقش در دولت فدرال. منابع می گویند که این پیشنهاد همچنین OCE را از استخدام کارمندان جدید در دو سال آینده در صورت ترک شغل خود منع می کند.

همچنین انتظار می‌رفت که OCE درباره جورج سانتوس، نماینده جمهوری‌خواه کنگره از نیویورک که به نظر می‌رسد بخش‌های زیادی از زندگی‌نامه‌اش، از جمله سابقه شغلی، مدارک تحصیلی‌اش، و حتی شرایط مرگ مادرش را ساخته است، تحقیق کند.

مک کارتی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

برخی از جداشدگان نیز از جمله قانونگذارانی هستند که بیشترین سود را از OCE اخته شده دارند. ماه گذشته، بیش از 30 عضو سابق کنگره هر دو حزب از کمیته اخلاق درخواست کردند تا درباره قانونگذارانی که در تلاش 6 ژانویه 2021 برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 شرکت کرده بودند، تحقیق کند، اقدامی که توجه OCE را افزایش می دهد و در مورد آن تحقیق می کند. انتخاب می کند که در کنگره جدید ادامه دهد.

مراسم پرتره پلوسی

رهبر اقلیت مجلس، کوین مک کارتی، کالیفرنیا. در مراسم رونمایی از پرتره نانسی پلوسی در ساختمان کنگره ایالات متحده در 14 دسامبر 2022 شرکت می کند. اعتبار – تام ویلیامز—CQ-Roll Call, Inc از طریق Getty Images

دفتر اخلاق کنگره در سال 2008 توسط نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس، پس از موجی از پیروزی های دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 2006 و پس از رسوایی های فساد که چندین نفر از اعضای کنگره را به زندان فرستاد، تأسیس شد. این هیئت قرار بود یک نهاد مستقل جدا از کمیته اخلاق مجلس باشد، که مدافعان آن مدت‌ها از آن انتقاد می‌کردند که بی‌اثر و فاقد شفافیت است.

این بار شرایط تغییر کرده است. تعداد انگشت شماری از قانونگذاران فوق محافظه کار، از جمله نمایندگان اسکات پری از پنسیلوانیا، اندی بیگز از آریزونا، مت گاتز از فلوریدا، و لورن بوبرت از کلرادو، قول داده اند که علیه مک کارتی به عنوان رئیس مجلس رای دهند. با اکثریت اندک جمهوری‌خواهان، قانونگذار کالیفرنیا تنها می‌تواند چهار جدایی را تحمل کند.

بخشی از تغییرات پیشنهادی او در قوانین مجلس که بیشترین توجه را به خود جلب کرد این بود که به تنها پنج عضو مجلس اجازه داد تا در هر زمان خواستار رأی گیری برای برکناری رئیس مجلس شوند. این امر باعث می‌شود که مک کارتی به افراطی‌ترین اعضای گروهش وابسته باشد، در صورتی که در سمت اشتباه آنها قرار گیرد. اما مفاد دیگری که می‌تواند برای کنگره جدید که روز سه‌شنبه سوگند یاد می‌کند، در متن مدفون شده باشد: زبانی که عملاً دفتر اخلاق کنگره (OCE) را از بین می‌برد، زیرا هیئت مستقل با فشار برای تحقیق درباره قانون‌گذارانی که در کنگره شرکت کرده‌اند، مواجه است. حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره.

در حالی که OCE فاقد قدرت احضاریه کمیته های کامل مجلس نمایندگان است، در بررسی تخلفات قانونگذاران هر دو حزب موثر بوده است. مدت کوتاهی پس از شروع، متوجه شد که آن زمان Rep. چارلی رانگل، دموکرات نیویورکی، سفر به جزایر کارائیب را به‌طور نادرست به عنوان هدیه از یک گروه غیرانتفاعی پذیرفت. کل مجلس بعداً Rangel را به دلیل نقض 11 قانون اخلاقی مجلس تحریم کرد. در سال 2017، این اولین نهادی بود که در مورد Rep تحقیق کرد. کریس کالینز، جمهوری خواه نیویورک، از تجارت داخلی. او بعداً به تجارت داخلی و دروغگویی به بازرسان فدرال اعتراف کرد. (ترامپ در سال 2020 کالینز را عفو کرد.)

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، دو روز اول سال جدید را در تلاش برای حمایت از حزب جمهوری‌خواه از پیشنهاد خود برای ریاست مجلس با انتشار یک سری پیشنهادها با هدف جلب مخالفان راست‌گرای تندرو که می‌خواهند صعود او را اژدر کنند، گذراند.

«جمهوری‌خواهان کنترل مجلس را به دست می‌گیرند و در اولین روز حضورشان در کنگره، آنها سعی نمی‌کنند چکش را به OCE ببرند – آنها کمی در این مورد هوشمندتر عمل می‌کنند – اما آنها به دنبال آن هستند. یک منبع هیل که با فرآیند اخلاقی آشنا است به TIME می گوید.

اما این دو دست در دست هم کار می کنند. هنگامی که OCE شواهدی مبنی بر سوء رفتار پیدا می کند، گزارشی از یافته های خود را به کمیته اخلاق مجلس می فرستد، که سپس انتخاب می کند که آیا یک عضو را به دلیل تخلف محکوم کند یا خیر.

پین، معاون سابق مشاور ارشد OCE می‌افزاید: «این یک راه بسیار هوشمندانه برای انجام آن است. “زیرا به نظر می رسد که دفتر هنوز زنده است، اما در واقع اینطور نیست.”

این اولین باری نیست که جمهوری خواهان تلاش می کنند تا پنل اخلاقی مستقل کنگره را از بین ببرند. در سال 2017، کنفرانس جمهوری خواهان مجلس نمایندگان اقداماتی را برای کاهش قدرت OCE انجام داد، اما این پیشنهاد با مخالفت پل رایان، رئیس مجلس وقت، و حتی مک کارتی مواجه شد.

روز دوشنبه، در حالی که جزئیات پیشنهاد مک کارتی توجه بیشتری را به خود جلب کرد، گروه ناظر دولت خوب شهروند عمومی از او و کنگره بعدی خواست تا از شر مقرراتی که باعث تضعیف OCE می شود خلاص شوند و در بیانیه ای در روز دوشنبه گفت که این هیئت «دارای یک سابقه اثبات شده افزایش شفافیت و اجرای قوانین اخلاقی و حمایت گسترده ای در میان مردم آمریکا به دست آورده است.

کریگ هولمن، لابی گر امور دولتی در Public Citizen می گوید: «حزب جمهوری خواه امروز مملو از تخلفات اخلاقی است. و اکنون در تلاش است تا پاسخگو کردن اعضای کنگره به استانداردهای نجابتی که ما انتظار داریم بسیار سخت تر شود.»



منبع

پدریک پین از مرکز حقوقی کمپین می گوید: «این به راحتی می تواند تنها نهادی را که در حال بررسی مسائل اخلاقی در کنگره است، بکشد. هیچ تحقیقی در سنا وجود ندارد. و تنها تحقیقاتی که در مجلس با هر اهمیتی اتفاق می افتد توسط OCE انجام می شود.

این قطعنامه همچنین محدودیت های هشت ساله را برای اعضای هیئت هشت نفره OCE که از چهار دموکرات و چهار جمهوری خواه تشکیل شده است، اعمال می کند. این اقدام منجر به این خواهد شد که سه نفر از چهار دموکرات مجبور شوند کرسی های خود را بلافاصله خالی کنند. در حالی که رهبر جدید دموکرات ها، نماینده حکیم جفریس از نیویورک، می تواند جایگزینی را منصوب کند، تغییرات همچنان می تواند به طور قابل توجهی کار هیئت را کند کند و دانش نهادی ارزشمند را از بین ببرد.