مکزیک خواهان اتهام قتل درجه یک برای دامدار آریزونا بود

ظاهراً کلی در مورد زندگی مزرعه‌داری در سرزمین‌های مرزی خود در کتاب خود منتشر شده «دورتر از حصار مرزی» که در Amazon.com به‌عنوان رمانی معاصر توصیف شده است، درگیری مرز مکزیک و مواد مخدر را به قرن بیست و یکم می‌آورد.

معاون دادستان ارشد شهرستان کیمبرلی هانلی به قاضی گفت که دادستان ها قصد دارند قتل درجه دوم را ثابت کنند – که کلی هیچ دلیلی برای شلیک “عمداً، آگاهانه یا تحت شرایطی” با تفنگ AK-47 به سمت هشت یا بیشتر مهاجر غیرمسلح حدود 80 تا 100 یارد (متر) دورتر.

هانلی به قاضی گفت: تیراندازی به پشت مرد غیرمسلح هیچ توجیهی ندارد.

برنا لارکین، وکیل کلی، گفته است که موکلش بالای سر مهاجران به هوا شلیک کرده است. او گفته است که کلی از امنیت و دارایی خود و همسرش می‌ترسید و افرادی را با تفنگ و کوله پشتی دیده بود که از ملک او عبور می‌کردند.

این تیراندازی با داغ شدن بحث ملی درباره امنیت مرزها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024، احساسات را برانگیخت.

مکزیکو سیتی (AP) – یک مقام مکزیکی روز جمعه گفت که دولت او فکر می کند که جورج آلن کلی، دامدار آریزونا، باید به اتهام قتل یک مهاجر مکزیکی که از ملکش عبور می کرد، با اتهام قتل درجه یک روبرو می شد.

Cuen-Buitimea یک مرد 48 ساله اهل نوگالس مکزیک بود که در میان چندین مهاجری بود که دامدار متهم به تیراندازی به آنها شده است.

او گفت که کوئن-بویتیما غیر مسلح بود، در حال فرار بود و از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

کمتر از شش ماه پیش، یک رئیس زندان و برادرش در تیراندازی در غرب تگزاس که در آن یک مهاجر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد، دستگیر شدند. مایکل و مارک شپرد، هر دو 60 ساله، در تیراندازی سپتامبر به قتل متهم شدند.



منبع

قاضی حکم داد که کلی، 74 ساله، می تواند با وثیقه یک میلیون دلاری تا زمان محاکمه در 6 مارس، با محدودیت هایی از جمله عدم تماس با شاهدان یا خانواده کوئن-بویتیما و ممنوعیت داشتن سلاح گرم آزاد بماند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادستان ها اتهامات کلی را از یک فقره قتل درجه یک که مستلزم کشف قصد از پیش برنامه ریزی شده برای قتل بود، کاهش دادند و می توانست به حکم اعدام منجر شود.

یک قاضی صلح آریزونا هفته گذشته حکم داد که کلی باید به اتهام قتل درجه دوم و حمله شدید در قتل گابریل کوئن-بویتیما در مزرعه ای خارج از نوگالس، آریزونا در 30 ژانویه محاکمه شود.

رئیس حفاظت کنسولی مکزیک، ونسا کالووا، گفت که مکزیک به دادستان های ایالات متحده گفته است که کشورش معتقد است اتهامات درجه یک به طور دقیق تری شرایط مرگ کوئن-بویتیمه را توصیف می کند.