مو بروکس می‌گوید «آدم‌های بد» پس از شکست مقدماتی‌اش در سنا پیروز می‌شوند و می‌گوید ترامپ هیچ کاری نمی‌کند مگر اینکه «کیف پول یا نفس او را تقویت کند».


مو بروکس با حامیان خود در مهمانی دیده بان خود برای نامزدی جمهوری خواهان برای سناتور ایالات متحده آلاباما در باغ گیاه شناسی هانتسویل، سه شنبه، 24 می 2022، در هانتسویل، آلا، صحبت می کند.

مو بروکس با حامیان خود در مهمانی دیده بان خود برای نامزدی جمهوری خواهان برای سناتور ایالات متحده آلاباما در باغ گیاه شناسی هانتسویل، سه شنبه، 24 می 2022، در هانتسویل، آلا، صحبت می کند.وشا هانت/AP

  • مو بروکس، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا پس از شکست در انتخابات مقدماتی سنا در سه شنبه شب، به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

  • رئیس جمهور سابق حمایت خود از بروکس را در ماه مارس پس گرفت و جمهوری خواه را به “بیدار شدن” متهم کرد.

  • بروکس روز چهارشنبه به پولیتیکو گفت که ترامپ “هیچ وفاداری” ندارد و “مردی که حرفش را می زند” نیست.

مو بروکس، نماینده مجلس نمایندگان این هفته پس از باخت سه‌شنبه شب به کتی بریت در سنا، از سیاست کناره‌گیری کرد.

جمهوری خواه آلاباما گفت اولیویا بیورز از Politico روز چهارشنبه که “مردان بد پیروز شدند.” بریت از متحد سابق بروکس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت می کرد.

بروکس که زمانی یکی از قهرمانان دروغ های تقلب انتخاباتی ترامپ در سال 2020 بود، رئیس جمهور سابق را به دلیل “عدم وفاداری” و “مردم حرفش” مورد انتقاد قرار داد. این قانونگذار به بیورز گفت که ترامپ کاری انجام نخواهد داد مگر اینکه انجام دهد “کیف پول یا نفس او را تقویت می کند.”

اگرچه بروکس زمانی از حامیان وفادار ترامپ بود، اما از آن زمان رئیس جمهور را متهم کرد که مکرراً از او خواسته است که به طور غیرقانونی انتخابات 2020 را “لغو” کند، زیرا روابط این دو نفر به طور علنی از هم پاشیده شده است.

اظهارات روز سه‌شنبه بروکس به‌نظر می‌رسد نتیجه‌ای مناسب برای رابطه دوباره بین بروکس و ترامپ باشد، که از زمانی آغاز شد که بروکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ نتوانست تأیید رئیس‌جمهور را به دست آورد، علی‌رغم اینکه از طرفداران پر سر و صدای ترامپ در میان نمایندگان همکارش در مجلس نمایندگان بود.

بروکس پس از رهبری این اتهام در حمایت از ادعاهای بی اساس ترامپ در مورد انتخابات 2020، در آوریل 2021 تاییدیه ترامپ را برای مجلس سنا به دست آورد.

اما در ماه مارس سال جاری، ترامپ تایید خود را لغو کرد و گفت که بروکس پس از اینکه قانونگذار گفت جمهوری خواهان باید به آینده نگاه کنند و بر انتخابات 2020 تمرکز نکنند، “بیدار شد”. تغییر وضعیت ترامپ در حالی اتفاق افتاد که میزان جمع آوری کمک های مالی و نظرسنجی های بروکس در حال کاهش بود.

سپس، در ماه ژوئن، ترامپ از رقیب بروکس، کیتی بریت، رئیس سابق سناتور بازنشسته ریچارد شلبی، در حالی که در نظرسنجی ها پیشتاز بود، حمایت کرد. این اقدام بروکس را بر آن داشت تا در یک پست طولانی در توییتر برای تجدید نظر رئیس جمهور سابق درخواست کند که در آن از ترامپ خواسته بود تا به جای «تاسیس RINO» بریت، بار دیگر از او در رقابت های سنا حمایت کند.

اما زمانی که رئیس جمهور سابق نتوانست این کار را انجام دهد، بروکس یک هفته بعد در توییتر ترامپ را به دلیل حمایت او از بریت مورد انتقاد قرار داد.

سه شنبه شب، بریت در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به راحتی بروکز را شکست داد. اگر او در انتخابات سراسری در نوامبر (آبان) برنده شود – که انتظار می رود انجام دهد – او اولین زنی خواهد بود که به نمایندگی از آلاباما در سنا انتخاب می شود.

بروکس در سخنرانی خود در مورد امتیاز سه شنبه شب گفت که مشتاق است زمان بیشتری را با خانواده خود که شامل 13 نوه است بگذراند.

به گزارش اخبار محلی آلاباما، او گفت: “زمان آن رسیده است که مشعل را به میهن پرستانی بسپارم که به مبارزه برای آمریکا ادامه خواهند داد. ما افراد زیادی از نسل جوان داریم که مایل به حمل آن مشعل هستند.” و من به آنها افتخار می‌کنم و می‌خواهم مانند من برای آمریکا بجنگند.»

اما دوران بروکس در دی سی ممکن است هنوز به پایان نرسد. کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد حمله 6 ژانویه به کنگره آمریکا تحقیق می کند، در ماه می گفت که از بروکز می خواهد که شهادت دهد، پس از اینکه به یک خبرگزاری محلی آلاباما گفت که ترامپ او را تحت فشار قرار داده است تا پس از پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، انتخابات را لغو کند.

به گزارش سی ان ان، اکنون، بروکس می گوید که ممکن است مایل به شهادت در مقابل هیأت باشد، البته تا زمانی که این شهادت کاملاً در انظار عمومی انجام شود.

به گزارش این نشریه، این قانونگذار گفت: «نیاز اساسی من این است که در انظار عمومی باشد تا مردم بتوانند آن را ببینند – به طوری که تکه‌های تکه‌ای دریبل نشوند.»

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





Source link