موسس گروه تروریستی ژاپن پس از گذراندن دوران محکومیت خود آزاد شد

شیگنوبو در این حملات حضور فیزیکی نداشت. یک سال پس از دستگیری، او اعلام کرد که این گروه منحل شده است. گزارش های رسانه های ژاپنی می گویند شیگنوبو در دوران حبس خود به دلیل سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

“من با اولویت دادن به مبارزات خود به افراد بی گناهی که نمی شناختم آنها را آزار دادم. شیگنوبو که کلاه مشکی و کت و شلوار خاکستری به سر داشت، گفت: اگرچه آن زمان‌ها زمان‌های متفاوتی بود، اما می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و عمیقا عذرخواهی کنم.

توکیو (AP) – فوساکو شیگنوبو، یکی از بنیانگذاران گروه تروریستی ارتش سرخ ژاپن، روز شنبه پس از گذراندن محکومیت 20 ساله از زندان آزاد شد و به دلیل صدمه زدن به مردم بیگناه عذرخواهی کرد.

همچنین گمان می‌رود که این گروه در سال 1972 با مسلسل و نارنجک به فرودگاه بین‌المللی در نزدیکی تل آویو اسرائیل که منجر به کشته شدن 28 نفر از جمله دو تروریست و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، دست داشته باشد.

شیگنوبو به دلیل طراحی محاصره سفارت فرانسه در لاهه هلند در سال 1974 محکوم شد. او در سال 2000 در اوزاکا در مرکز ژاپن، جایی که در آنجا مخفی شده بود، دستگیر شد.

کوزو اوکاموتو که در حمله به فرودگاه اسرائیل مجروح و دستگیر شد، در سال 1985 در جریان تبادل اسرا بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی آزاد شد. گفته می شود او در لبنان است. اوکاموتو و چند تن دیگر از اعضای این گروه هنوز توسط مقامات ژاپنی تحت تعقیب هستند.

یوری کاگیاما در توییتر https://twitter.com/yurikageyama است





Source link

ارتش سرخ ژاپن که در سال 1971 تشکیل شد و با شبه نظامیان فلسطینی مرتبط بود، مسئولیت چندین حمله از جمله تسخیر کنسولگری ایالات متحده در کوالالامپور، مالزی در سال 1975 را بر عهده گرفت.

___

او که مورد استقبال دخترش و جمعی از خبرنگاران و حامیانش در توکیو قرار گرفت، گفت: «به شدت احساس می‌کنم که بالاخره زنده بیرون آمدم».