موسسه مطالعات جنگ عواقب گروه‌بندی مجدد نیروهای روسی در باخموت را پیش‌بینی می‌کند

با این حال، به نظر می رسد فرماندهی نظامی روسیه در حال تقویت جناح های باخموت با تشکیلات منظم است.

  • بر اساس برآوردهای اولیه ISW، فرماندهی نظامی روسیه نیروهای مهم “جمهوری خلق دونتسک” را به خط مقدم Avdiivka-Donetsk منتقل کرد.

    به نظر می رسد مزدوران گروه واگنر در حال عقب نشینی از شهر باخموت برای بازسازی و تشکیل مجدد در قسمت عقب هستند زیرا عملیات تهاجمی روسیه در شهر و اطراف آن کاهش می یابد.

  • تحلیلگران نظامی گزارش می دهند که در روزهای اخیر، شدت حملات روسیه به بخش آودیوکا-دونتسک کاهش یافته است که ممکن است به دلیل اعزام مجدد نیروهای “جمهوری خلق دونتسک” به باخموت باشد.

    استقرار مجدد واحدهای خودخوانده جمهوری خلق دونتسک به باخموت ممکن است سرعت عملیات تهاجمی روسیه در خط مقدم آودیوکا-دونتسک را کاهش دهد.

    مقامات روسیه در حال تشدید تلاش ها برای نشان دادن روسیه به عنوان محافظ امن کودکان اوکراینی هستند.

  • کارشناسان خاطرنشان می کنند که فرماندهی نظامی روسیه ممکن است در حال انتقال نیروهای به اصطلاح جمهوری خلق دونتسک برای عقب راندن نیروهای گروه واگنر در باخموت باشد.

    مقامات اوکراینی گزارش‌های غربی مبنی بر ابراز علاقه یک دیپلمات چینی به آتش‌بس از طریق مذاکره در اوکراین در میان احتمال تجدید کمپین اطلاعاتی روسیه پیرامون مذاکرات را تکذیب کردند.

  • ایگور گیرکین، افسر سابق و ملی‌گرای سرسخت روسیه، یوگنی پریگوژین، سرمایه‌دار گروه واگنر را به طراحی کودتا علیه رهبری کنونی روسیه متهم کرد.

  • این گزارش حاکی از آن است که اظهارات طرف اوکراینی و موسس پی ام سی واگنر همزمان با خروج مزدوران از باخموت است.

    علاوه بر این، این بررسی می‌گوید، به نظر می‌رسد فرماندهی نظامی روسیه با تشکیلات منظم ارتش، جناح‌های خود را در باخموت تقویت می‌کند.

    منبع: ISW

    نیروهای روسی به انجام عملیات تهاجمی ناموفق در خط شهر آودیوکا-دونتسک ادامه دادند.

  • جزئیات: تحلیلگران نشان می دهند که به نظر می رسد مزدوران واگنر در حال عقب نشینی از باخموت برای بازسازی و سازماندهی مجدد در عقب هستند زیرا عملیات تهاجمی روسیه در شهر و اطراف آن کاهش یافته است.

    تحلیلگران مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) پیشنهاد کرده اند که مزدوران گروه نظامی خصوصی واگنر (PMC) از شهر باخموت خارج شوند و نیروهای موسوم به جمهوری خلق دونتسک به این شهر اعزام شوند. کاهش اقدامات تهاجمی روسیه در خط آودیوکا – دونتسک.

    انتقال روسیه از عناصر DNR به باخموت ممکن است سرعت عملیات تهاجمی روسیه در خط آودیوکا-دونتسک را کاهش دهد.

  • مقامات نظامی اوکراین گزارش دادند که عملیات تهاجمی روسیه به طور چشمگیری به دو درگیری در جبهه باخموت کاهش یافته است و هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، این کاهش را به تجدید گروه‌بندی نیروهای روسی در منطقه نسبت داد.

    وزارت دادگستری روسیه گروه جامعه مدنی “شورای مادران همسران” را به عنوان یک عامل خارجی در 26 مه ثبت کرد که احتمالاً مقاومت در برابر تلاش‌های روسی در حال و آینده برای تولید نیرو را مهار می‌کند.

  • روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



  • منبع

    اداره اصلی اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) در 26 مه هشدار داد که نیروهای روسیه در حال آماده شدن برای انجام اقدامات تحریک آمیز در مقیاس بزرگ برای ایجاد خطر رادیولوژیکی در نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia (ZNPP) هستند.

  • یافته های کلیدی ISW برای 27 می:

    • فرماندهی نظامی روسیه ممکن است نیروهای جمهوری خلق دونتسک (DNR) را برای تسکین نیروهای گروه واگنر در شهر باخموت منتقل کند.

    • کارشناسان می‌افزایند که فرماندهی نظامی روسیه ممکن است واحدهای جمهوری خلق دونتسک را که در جبهه محافظت شده آودیوکا-دونتسک فعالیت می‌کنند، منتقل کند تا سایر جهت‌ها را آسیب‌پذیر نکند یا تقویت‌های سریع در اطراف شهر باخموت ارائه نکند.

      این موسسه می افزاید که عملیات تهاجمی روسیه در اطراف آودیوکا از 8 آوریل به طور پیوسته کاهش یافته است، پس از آن که فرماندهی نظامی روسیه در ماه مارس تلاش کرد عملیات تهاجمی خود را در نزدیکی این شهرک تشدید کند و انتقال واحدهای “جمهوری خلق دونتسک” به باخموت می تواند سرعت روسیه را بیشتر کند. تلاش در خط مقدم Avdiivka-Donetsk.

      نیروهای روسیه به عملیات تهاجمی محدود در شمال شرق کوپیانسک و جنوب کرمینا ادامه دادند.

    • نیروهای اوکراینی به حمله به گره‌های لجستیکی عقب در استان زاپوریژیا ادامه دادند.