مورگان هاوسل فاش می‌کند که چگونه یک شوخی کریس راک توضیح می‌دهد که چرا مردم شکست خورده می‌مانند – و سه ویژگی را به اشتراک می‌گذارد که افراد را ثروتمند می‌کند.

مورگان هاوسل فاش می‌کند که چگونه یک شوخی کریس راک توضیح می‌دهد که چرا مردم شکست خورده می‌مانند - و سه ویژگی را به اشتراک می‌گذارد که افراد را ثروتمند می‌کند.

“اگر بیل گیتس با پول اپرا بیدار می شد، از پنجره بیرون می پرید”: مورگان هاوسل فاش می کند که چگونه یک شوخی کریس راک توضیح می دهد که چرا مردم شکست خورده می مانند – و سه ویژگی دارد که افراد را ثروتمند می کند.

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از مردم آرزوی “ثروتمند شدن” دارند. اما دقیقاً معنای شخصی با ارزش خالص چیست؟ به گفته مورگان هاوسل، نویسنده امور مالی، ثروتمند بودن – بسیار شبیه زیبایی – در چشم بیننده است.

او به لوئیس هاوس، مجری برنامه گفت: «هیچ چیزی به عنوان معیار عینی ثروت وجود ندارد. مکتب عظمت پادکست در قسمت اخیر هاوسل نویسنده پرفروش است روانشناسی پول و مثل همیشه: راهنمای آنچه هرگز تغییر نمی کند.

هاوسل برای نشان دادن نظر خود به شوخی کمدین کریس راک اشاره کرد: اگر بیل گیتس با پول اپرا از خواب بیدار می شد، از پنجره بیرون می پرید. «چون میلیاردر کیست که خودش را با کی مقایسه کند؟ دیگر هاوسل گفت: میلیاردرها.

از دست نده

مطابق با فوربس گیتس در فهرست میلیاردرهای جهان در سال 2023 دارایی خالص 104 میلیارد دلاری داشت که او را در رتبه ششم فهرست بیش از 2000 نام قرار داد.

در نتیجه، احتمال بیشتری دارد که خود را با یک ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ مقایسه کند تا یک اپرا وینفری، که دارایی خالص آنها در مقایسه، تنها 2.5 میلیارد دلار است (شماره 1217 در جهان).

اما چگونه می توان در چنین لیست انحصاری قرار گرفت؟ به گفته هاوسل، سه ویژگی وجود دارد که می تواند فرد را به سمت میلیاردر شدن سوق دهد.

3 ویژگی که افراد را ثروتمند می کند

هاوسل سه ویژگی را که می تواند افراد را ثروتمند کند، تجزیه می کند. و او اذعان دارد که اولین مورد ممکن است شبیه یک پلیس به نظر برسد.

1. شانس

برخی از ما خوش شانس هستیم، برخی از ما نه. هاوسل گفت، این بدان معنا نیست که افراد دارای ثروت بسیار باهوش یا سخت کوش نیستند، اما شانس – و تولد در زمان مناسب در مکان مناسب – نقش مهمی ایفا می کند.

آیا می خواهیم وانمود کنیم که اگر استیو جابز در سال 1650 در کامرون متولد می شد، به همان اندازه موفق بود؟ البته که نه.” موفقیت، در عوض، زمانی است که “شانس و مقدار باورنکردنی مقیاس به طور همزمان به هم می رسند.”

هاوسل گفت: افراد زیادی در جهان وجود دارند که «به اندازه استیو جابز خلاق هستند، درست مثل بیل گیتس و به اندازه مارک زاکربرگ با انگیزه هستند». اما اگر آنها در زندگی خود به شانس باورنکردنی نرسند، سطح متوسطی از موفقیت خواهند داشت.

2. استقامت

یکی از دلایلی که افراد از نظر مالی دچار مشکل می‌شوند، «کوتاه‌مدت» است. به عبارت دیگر، آن‌ها آنقدر آن را نگه نمی‌دارند تا از مزایای کار سخت خود بهره ببرند.

هاوسل به MrBeast (معروف به استفان جیمی دونالدسون، شخصیت یوتیوب) اشاره کرد که همین توصیه را به ستاره های مشتاق یوتیوب کرد: بروید 100 ویدیو بسازید و سپس آنها می توانستند صحبت کنند هاوسل گفت: «99 نفر از این افراد قبل از ساخت 100 ویدیو تسلیم خواهند شد.

پادزهر کوتاه مدت، استقامت است. او افزود: “این به این بستگی دارد که آیا شما استقامت – اگر نه سرسختی – برای ادامه آن در هر تلاش تجاری دارید.”

این برای سرمایه گذاری نیز صدق می کند. اگر سرمایه‌گذار هستید، برای تحمل بلاتکلیفی پول می‌گیرید، زیرا بیشتر مردم «زودتر از آنچه فکر می‌کردند گریه می‌کنند عمو».

بیشتر بخوانید: به لطف جف بزوس، اکنون می توانید از املاک و مستغلات اصلی پول نقد کنید – بدون اینکه درد سر صاحبخانه بودن داشته باشید. در اینجا چگونه است

3. تحمل درد بالا

آنهایی که موفق هستند نه تنها استقامتی دارند که در زمان‌های سخت منتظر بمانند، بلکه توانایی مقاومت در برابر “درد” را نیز دارند که می‌تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد.

هاوسل گفت، زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، با نیروهای نیروی دریایی که اسامه بن لادن را سرنگون کردند، ملاقات کرد، او «از اینکه چقدر معمولی به نظر می رسیدند متحیر شد». او افزود که نیمی از آنها به نظر می‌رسیدند که می‌توانستند مدیران دبیرستان باشند، اما “تحمل آنها در برابر درد از جدول خارج شد.”

تحمل زیاد درد به این معنا نیست که شما باید بتوانید 100 حرکت فشاری را با فرمی عالی در دو دقیقه مانند نیروی دریایی انجام دهید. برای هاوسل، به عنوان یک نویسنده، تحمل درد به معنای توانایی مقابله با احتمال شکست و مقابله با انتقاد بود.

مردم هر روز به شما خواهند گفت که چقدر خنگ هستید، چقدر نویسنده بدی هستید، و فقط باید لب هایتان را گاز بگیرید و تحمل کنید.

چگونه ثروتمند بمانیم

موفقیت مالی شخصی هاوسل نقطه اوج این سه ویژگی است: ترکیبی از استقامت، تحمل بالای درد، همراه با مقداری شانس.

او گفت که قبل از نوشتن یک کتاب پرفروش بین‌المللی، بیش از 3500 پست وبلاگ در طول 17 سال نوشت و از این 3500 پست فکر می‌کنم 3000 مورد از آنها بد بود.

در حالی که ویژگی های ذکر شده می تواند به شما در جمع آوری ثروت کمک کند، همچنین به نوع خاصی از شخصیت نیاز دارد. اقامت کردن ثروتمند. ما شنیده ایم که ورزشکاران مدت کوتاهی پس از بازنشستگی ورشکست می شوند یا برندگان قرعه کشی تمام پول خود را ظرف چند سال از دست می دهند.

هاوسل می گوید: «اگر بیل گیتس یا ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ… در سن 18 سالگی یک میلیارد دلار به ارث می بردند، اصلاً سرعت آنها را کاهش نمی داد – آنها بدون توجه به پول بسیار جاه طلب بودند. اما اگر در 18 سالگی یک میلیارد دلار به ارث برده بودم، یک فاجعه می‌شدم.»

بیشتر مردم باید “با ترس از موفق نشدن” انگیزه بگیرند.

اما آنها همچنین باید با یادگیری نحوه نگهداری و رشد پول خود، ثروتمند بمانند. به هر حال، همانطور که هاوسل اضافه کرد، “ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن دو مهارت کاملا متفاوت هستند.”

بعدش چی بخونم

این مقاله فقط اطلاعاتی را ارائه می دهد و نباید به عنوان توصیه تلقی شود. بدون هیچ گونه گارانتی ارائه می شود.

منبع