موجود فلزی «بزرگ» – که تصور می‌شد 100 سال منقرض شده بود – در جزیره دوباره کشف شد

تام ترزین از کودکی شیفته سوسک ها بوده است.

ترزین در بیانیه خبری دانشگاه آلبرتا در 30 ژانویه گفت: “آنها مانند ربات های طبیعی کوچک رفتار می کنند.” «آنها با رعایت قوانین ساده به اطراف می خزند. اگر مانعی بر سر راه آنها باشد، معمولاً آن را دور می زنند، که عموماً رفتار یک ربات است.

به همین دلیل این محقق و استاد زیست‌شناسی در دو سفر به فیلیپین برای جستجوی سوسک‌ها و جمع‌آوری نمونه‌ها شرکت کرد.

به گفته دانشگاه، ترزین در حالی که نمونه هایی را که از پارک ملی نگروس شمالی در جزیره نگروس جمع آوری کرده بود، غربال می کرد. این سرخرطومی بینی کوتاه معروف به متاپوکیرتوس (Orthocyrtus) bifoveatus بود که تصور می شد منقرض شده است.

گونه “رنگارنگ” صد سال بود که در جزیره دیده نشده بود. محققان بر این باورند که پس از نابودی زیستگاه آن در مناطق پست جنگل های بارانی به دلیل جنگل زدایی از بین رفته است.

ترزین گفت: «در دنیای حشرات، تقریباً مانند کشف یک پرنده دودو است.


گونه های جدید بیشتری را کشف کنید

هر ساله هزاران گونه جدید یافت می شود. در اینجا سه ​​مورد از جذاب ترین داستان های ما در هفته گذشته آورده شده است.

موجودی شبیه اژدها – با پنجه‌های قوی – در نزدیکی ایستگاه اتوبوس پیدا شد

موجودی باردار – با شکم براق – در جاده ای در هند پیدا شد

موجودی با چشمان بزرگ در نزدیکی غاری در چین پیدا شد


بر اساس مطالعه ای که در 8 دسامبر در مجله Topola Poplar منتشر شد، نمونه ای که Terzin یافت شد، اولین ماده از گونه های ثبت شده است.

ترزین و یکی از نویسندگانش، بنگوی شرلی، در این مطالعه گفتند که این گونه “بزرگ تا متوسط” است. اندازه سوسک ماده حدود 0.5 اینچ بود.

به گفته محققان، Metapocyrtus (Orthocyrtus) bifoveatus دارای “فلس های سبز و آبی فلزی” در سر خود در زیر چشم های بیضی شکل است. نیمه بالایی بدن آنها “براق، صاف” و “قهوه ای زنگ زده” با یقه ای پوشیده از “فلس های سبز و آبی فلزی” است.

نیمه پایینی بدن این گونه “صاف” و “قهوه ای مایل به قرمز تا سیاه” است. پوشیده از «فلس‌های سبز و آبی مخلوط فلزی گرد» است و دو «لکه قهوه‌ای براق» در کناره‌هایش دارد که فاقد فلس هستند.

عکس ها گونه های جدید رنگارنگ را نشان می دهند.

دانشمندان می گویند متاپوکیرتوس (Orthocyrtus) bifoveatus آخرین بار 100 سال پیش در جزیره نگروس دیده شد.  تام ترزین / دانشگاه آلبرتادانشمندان می گویند متاپوکیرتوس (Orthocyrtus) bifoveatus آخرین بار 100 سال پیش در جزیره نگروس دیده شد.  تام ترزین / دانشگاه آلبرتا

دانشمندان می گویند متاپوکیرتوس (Orthocyrtus) bifoveatus آخرین بار 100 سال پیش در جزیره نگروس دیده شد. تام ترزین / دانشگاه آلبرتا

بر اساس این مطالعه، Terzin نمونه متاپوکیرتوس (Orthocyrtus) bifoveatus را در یک جنگل بارانی در حدود 4600 فوت بالاتر از سطح دریا پیدا کرد.

وی در بیانیه دانشگاه گفت: “به نوعی این گونه توانسته است در ارتفاعات بالاتر از 1000 متر (3280 فوت) زنده بماند، که نشان دهنده مبارزه برای زندگی است، که آنها حاضر به انقراض در اثر جنگل زدایی نشدند.”

گونه جدیدی از شپشک

ترزین نمونه عجیب دیگری را در حین مرتب کردن مجموعه خود از پارک مشاهده کرد: یک حشره سیاه که همان “درخشش فلزی” را مانند سرخرطومی های مشابه نداشت.

این یک گونه جدید بود.

ترزین گفت: “این مرد کمی عجیب بود، به نوعی شورشی بود که از تقلید گونه ها امتناع می کرد.”

طبق این مطالعه، گونه جدید که با نام Metapocyrtus (Trachycyrtus) augustanae شناخته می شود، کوچک است و اندازه نمونه ماده منفرد حدود 0.26 اینچ است.

به گفته ترزین، گونه جدید به گفته ترزین، گونه جدید

به گفته ترزین، گونه جدید “عجیب” است. تام ترزین / دانشگاه آلبرتا

به گفته محققان، شپشک “کوچک” بدنی به رنگ خاکستری مایل به سیاه با برجستگی های پرز مانند “چندین برجسته زرد” دارد. نیمه پایینی بدن آن “زمخت” است و چشمان “بیضی” آن سیاه است.

دانشمندان این گونه جدید را از پردیس آگوستانای دانشگاه آلبرتا، جایی که ترزین در آن کار می کند، نامگذاری کردند.

نمونه ماده در یک زیستگاه جنگل های بارانی در حدود 4600 فوت بالاتر از سطح دریا پیدا شد.

ترزین گفت که کشف این گونه جدید هیجان انگیز است.

او گفت: «این می‌تواند به این معنی باشد که از نظر تکاملی، عادات این گونه‌ها تغییر جهت داده شده است، و در حال حاضر تنها از یک نمونه شناخته شده است، احتمالاً یک گونه نادر است.

“آنها مانند سیارک ها هستند”

به گفته ترزین، ادامه یادگیری در مورد سرخرطومی ها ضروری است، زیرا آنها ممکن است به آفت تبدیل شوند.

او گفت: “آنها مانند سیارک هایی هستند که از مدار زمین عبور می کنند.” برخی از آنها می توانند خطرناک باشند، اما اگر در مورد آنها ندانیم، حتی خطرناک تر هستند. بنابراین نظارت بر جمعیت آنها مهم است – و این بدان معناست که ابتدا باید آنها را کشف کنیم.

ترزین همچنین در هنگام بازدید از پارک ملی Kanlaon در فیلیپین با نوع سوم سرخرطومی “نادر” روبرو شد، او در ایمیل خود گفت.

بر اساس این مطالعه، موجودات «با اندازه بزرگ» که با نام Eumacrocyrtus canlaonensis شناخته می‌شوند، دارای بدنه بالایی «قهوه‌ای زنگ‌زده براق» با «فلس‌های نیمه فلزی خاکستری مایل به آبی متراکم» در کناره‌های خود هستند. پایین بدن آنها “قهوه ای تیره یا سیاه، صاف” و “در فلس های گرد نیمه فلزی خاکستری مایل به آبی پوشیده شده است.”

هنگامی که ترزین در سال 2016 در پارک بود، آتشفشان Kanlaon که قبلاً خاموش بود فوران کرد. به گفته ترزین، از آن زمان، منطقه ای که نمونه های Eumacrocyrtus canlaonensis در آن جمع آوری شده بود، بسته شده است.

او گفت: “برخورد کوتاه من با E. canlaonensis ممکن است آخرین مورد باشد.”

موجود بالدار «عجیب» که در کوه جزیره یافت شد، مشخص شد که یک گونه جدید مودار است

موجود دریایی تیز دندان – یک صید “نادر” – یک گونه جدید در هند است

موجودی حامله «بوی بد» روی شاخه بالای رودخانه دیده می شود. این یک گونه جدید “رمز” است

منبع