مهاجرانی که روزها در مرز ایالات متحده و مکزیک گیر افتاده اند، به دنبال کمک هستند

داستان: داوطلبان پرتقال و سایر اقلام را از طریق میله حصار مرزی ایالات متحده به مهاجران در نزدیکی سن دیگو رد کردند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت بایدن با رئیس جمهور مکزیک در مورد این وضعیت صحبت کرد و دولت همچنان بر روی برخورد با آن به روشی انسانی متمرکز است.

مهاجران بیش از 2.7 میلیون بار تحت این قانون که به عنوان عنوان 42 شناخته می شود، اخراج شده اند، که در مجموع شامل بسیاری از گذرگاه های مرزی می شود. و با وجود درخواست‌های مکرر دولت جو بایدن مبنی بر اینکه پایان این سیاست منجر به باز شدن مرز نمی‌شود، مهاجران همچنان در چندین نقطه در امتداد مرز تجمع می‌کنند.

صدها نفر در اینجا توانسته‌اند از یک مانع در مرز ایالات متحده و مکزیک عبور کنند و در یک سرزمین غیرقابل انتظار منتظر بمانند، زیرا گمرکات و حفاظت از مرزهای ایالات متحده به نظر می‌رسد برای پردازش آنها تلاش می‌کنند.

“سطح بالایی از عدم اطمینان و کمی اضطراب از سوی مهاجران منتظر وجود دارد. ما با افرادی برخورد کرده ایم که چهار شب است اینجا منتظر بوده اند. شب ها هوا بسیار سرد می شود. صبح ها بسیار سرد می شود. ما موقعیت هایی از مادران داریم. با نوزادان از هشت ماهگی تا هفت ماهگی. ما پسرهای جوانی داریم که ده ساله، هشت ساله هستند.”

ماموران مرزی خود را برای افزایش مهاجران آماده می‌کنند زیرا سیاست دوران همه‌گیری که امکان اخراج سریع پناهجویان را فراهم می‌کند در شرف پایان است.

داوطلبان می گویند که شرایط در گذرگاه ها همچنان بدتر می شود.

ما احتمالاً در پایان هفته گذشته، تعداد حدود 120 تا 125 نفر داشتیم. و آنچه اکنون می بینیم این است که می تواند نزدیک به عدد 400 یا 500 باشد.”

“بنابراین آنچه می توانید از ما انتظار داشته باشید این است که ما هر کاری که می توانیم انجام دهیم و از هر ابزار موجود برای خودمان استفاده کنیم، همانطور که قبلا بوده ایم، تا با این موضوع به شیوه ای انسانی و انسانی برخورد کنیم. تمرکز ما زمانی که به مدیریت مرز مربوط می شود این است که این کار را از طریق اعمال، بازدارندگی و دیپلماسی انجام خواهیم داد. و این همان چیزی است که ما فقط چند ابزار داریم که در دسترس رئیس جمهور است. می دانید، و این به این دلیل است که کنگره در اقدامی کوتاهی کرده است.»

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان قصد دارد بسته ای از اقدامات امنیتی مرزی را تصویب کند که محدودیت های شدیدتری را برای پناهجویان مهاجر ایجاد می کند، ساخت دیوار در امتداد مرز جنوب غربی با مکزیک را از سر می گیرد و اجرای قانون فدرال را گسترش می دهد.



منبع

آدریانا جاسو یکی از داوطلبان و یک فعال حقوق مهاجران است.