منکران انتخابات می توانند در رقابت های میان دوره ای پیروز شوند. کارشناسان نگرانند که در صورت شکست نامزد حزب جمهوری خواه، برخی از تایید انتخابات 2024 خودداری کنند.

تجزیه و تحلیل NBC نشان داد که 60 درصد از نامزدهای جمهوری خواه در پنج ایالت اصلی میدان نبرد، از جمله آریزونا، پیروزی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2020 را انکار می کنند.

لیک این ماه به سی‌ان‌ان گفت که نتایج یک «انتخابات منصفانه، صادقانه و شفاف» را تأیید می‌کند، اما قبلاً در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود که نتایج انتخابات 2020 را تأیید نمی‌کند – حتی اگر هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده وجود نداشته باشد. تا به حال کشف شده است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دریاچه کاری

بر اساس گزارش مرکز دموکراسی ایالات متحده، ده‌ها ایالت، که بسیاری از آنها تحت رهبری جمهوری‌خواهان قرار دارند، از ژانویه 2021، 229 لایحه را ارائه کرده‌اند که رویه‌های انتخاباتی را تداخل یا تغییر می‌دهند، با 50 لایحه از ژانویه 2021. در یکی از این قوانین معرفی شده که در ماه ژانویه در آریزونا پیشنهاد شد، قانونگذاران ایالتی قدرت تغییر نتایج انتخابات را خواهند داشت.

کارشناسان به نیویورک تایمز گفتند که رقابت‌های میان‌دوره‌ای نبرد برای سال 2024 را آغاز می‌کنند و اگر لیک و فینچم در انتخابات خود پیروز شوند، به طور بالقوه می‌توانند از پذیرش انتخابات ریاست‌جمهوری که منجر به برنده شدن جمهوری‌خواهان نشود، خودداری کنند.

به گزارش تایمز، لیک به عنوان فرماندار می تواند با امضای آنچه به عنوان “گواهی قطعیت” شناخته می شود، از تایید انتخابات خودداری کند. این گواهی که با انتخاب کنندگان ایالت به واشنگتن دی سی ارسال می شود، آمار نهایی آرا را برای هر نامزد ارائه می دهد.

نمایندگان لیک و فینچم بلافاصله به درخواست های اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

منکران انتخابات در ایالت های میدان نبرد کلیدی در میان دوره ای 2022 شرکت می کنند.

  • کارشناسان به نیویورک‌تایمز گفتند که منکران انتخابات می‌توانند نتایج انتخابات در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را رد کنند.

  • لایحه HB 2596 همچنین از اکثر رای گیری های زودهنگام و غیابی خلاص می شود و قانونگذاران ایالتی را ملزم می کند که پس از انتخابات برای بررسی و رد احتمالی نتایج انتخابات گرد هم آیند. HB 2569 در حال حاضر در مجلس ایالتی نشسته است، اما از فوریه پیشرفت نکرده است.

    با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای، جمهوری خواهانی که آماده پیروزی در رقابت های حیاتی در ایالت های میدان نبرد هستند، برخی از سرسخت ترین منتقدان صداقت انتخابات آمریکا هستند و معتقدند که انتخابات 2020 از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دزدیده شده است.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، هم فینچم و هم لیک را تایید کرده است.

    فینچم به عنوان وزیر امور خارجه می تواند رویه های انتخاباتی را اصلاح کند که قوانین مربوط به همه چیز از ثبت نام رأی دهندگان گرفته تا رویه های صدور گواهینامه انتخابات را تغییر دهد. فینچم همچنین به کنار گذاشتن دستگاه های رای گیری و استفاده از آرای دست شماری شده در طول انتخابات ابراز علاقه کرده است. روند طولانی شمارش دست می تواند منجر به خطاهای بیشتری شود.

    کری لیک و مارک فینچم به دنبال دو سمتی هستند که می‌توانند بر روند انتخابات در آریزونا تأثیر بگذارند.

  • فینچم همچنین در این ماه از طریق پیام متنی به PBS گفت که در 20 اکتبر “تا زمانی که تمام آرای قانونی شمارش شده و همه آرای صادر شده تحت قانون باشد” انتخابات را تایید خواهد کرد. فینچم همچنین نسبت به نتایج انتخابات 2020 ابراز تردید کرده است.

    کری لیک، نامزد فرمانداری جمهوریخواه آریزونا.AP Photo/مت یورک

    • به طور خاص، دو نامزد حزب جمهوری خواه در ایالت میدان نبرد آریزونا – کری لیک و مارک فینچم – می توانند به ترتیب فرماندار و وزیر امور خارجه بعدی این ایالت شوند.

      ناتانیل پرسیلی، کارشناس انتخابات در دانشگاه استنفورد گفت: «این کاملاً بی سابقه خواهد بود. پرسیلی همچنین این مسائل حقوقی بالقوه را سناریوهایی توصیف کرد که “سیستم ما از رسیدگی به آنها ناتوان است.”

      هم فینچم و هم لیک می‌توانند از شرکت در انتخابات که مستلزم تهیه نتایج رسمی برای ایالت است، خودداری کنند.