منهتن DA و جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، اختلافات دادگاه بر سر تحقیقات ترامپ را حل و فصل کردند

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، روز جمعه موافقت کرد که به یک دادستان سابق از دفترش اجازه دهد در تحقیقات مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان درباره تعقیب قضایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، شهادت دهد.

جردن در این ماه گفت که نقش قبلی پومرانتس در دفتر DA در رهبری تحقیقات در مورد امور مالی ترامپ، او را «در موقعیت منحصر به فردی برای ارائه اطلاعات مرتبط و ضروری» برای تحقیقات کمیته خود در مورد تعقیب قضایی براگ از ترامپ قرار می دهد. جردن همچنین استدلال کرد که پومرانتز قبلاً اطلاعاتی را در مورد این موضوع در یک کتاب و در مصاحبه های رسانه ای به اشتراک گذاشته است.

یکی از سخنگویان اردن به NBC News پاسخ داد: «به هر حال او وکیل می گرفت. منطقه چرخش کل.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

دفتر براگ ترامپ را به دلیل نقش او در پرداخت های پولی که در پایان کارزار انتخاباتی او در سال 2016 انجام شده بود، تحت پیگرد قانونی قرار می دهد. ترامپ در این ماه نسبت به 34 مورد جنایت در جعل سوابق تجاری خود بی گناه است.

پس از اینکه یک دادگاه منطقه در روز چهارشنبه حکم داد که پومرانتز باید طبق احضاریه هیئت قضایی در برابر کمیته قضایی شهادت دهد، براگ درخواست تجدید نظر کرد و موقتاً حکم دادگاه بدوی را مسدود کرد.

سخنگوی دفتر دادستانی منطقه منهتن روز جمعه گفت که تلاش آن برای جلوگیری موقت از احضاریه “زمان لازم را برای هماهنگی با کمیته قضایی مجلس در مورد توافقنامه ای که از امتیازات و منافع دادستان منطقه محافظت می کند” فراهم کرده است.

سخنگوی پنل مجلس در الف بیانیه پس از اینکه دفتر براگ درخواست تجدید نظر خود را پس گرفت، این استیضاح برای 12 می برنامه ریزی شد.

براگ و رئیس قوه قضائیه مجلس نمایندگان، جیم جردن، ایالت اوهایو، روز جمعه درخواست مشترکی ارائه کردند که راه را برای مارک پومرانتس برای نشستن در ماه آینده برای استیضاح هموار می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: “ما از این قطعنامه خرسندیم که تضمین می کند هرگونه سوال از کارمند سابق ما در حضور مشاور عمومی ما در یک چارچوب زمانی معقول و توافق شده صورت می گیرد.”

براگ هفته گذشته به دنبال جلوگیری از عناصر تحقیق کمیته قضایی مجلس نمایندگان بود. براگ در شکایت خود مدعی شد که هیئت تحت رهبری حزب جمهوری‌خواه و اردن تلاش می‌کردند در پیگرد قانونی ترامپ مداخله کنند و آن را «حمله‌ای بی‌سابقه وقیحانه و غیرقانونی» به تحقیقات خواند.