منهتن DA تقاضای جمهوری خواهان برای اطلاعات در مورد پرونده ترامپ را رد کرد

این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد هیئت منصفه به پایان کار خود نزدیک است، پس از شنیدن صحبت‌های مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق ترامپ در هفته گذشته، اما زمان تصمیم‌گیری احتمالی در مورد متهم کردن رئیس‌جمهور سابق هنوز نامشخص است. به گفته یکی از افراد آشنا، دادستان ها جلسه روز چهارشنبه هیئت منصفه بزرگ را لغو کردند و قصد داشتند روز پنجشنبه در مورد سایر موارد شهادت دهند. اما مجریان قانون در نیویورک برای هر گونه ناآرامی در صورتی که ترامپ با اتهام مواجه شود، آماده شده است.

پاسخ پنج صفحه‌ای از دفتر براگ، بینشی نادر در مورد آنچه که یک فرآیند مخفیانه هیئت منصفه باقی مانده است، ارائه می‌کند و یکی از اولین اعترافات عمومی است که در حال حاضر یک هیئت منصفه بزرگ در حال تحقیق درباره ترامپ است. دفتر DA دقیقاً به قوانین قرن‌ها پایبند بوده است که هیئت منصفه بزرگ را برای محافظت از آبروی افرادی که در نهایت متهم نمی‌شوند و تشویق شاهدان اکراه به شهادت دادن، مخفی نگه داشته است.

لزلی دوبک در این نامه نوشت: «این نامه تنها زمانی منتشر شد که دونالد ترامپ انتظار نادرستی را ایجاد کرد که روز بعد دستگیر خواهد شد و طبق گزارش‌ها وکلای او از شما خواستند که مداخله کنید.» هیچ یک از این دو واقعیت مبنای مشروعی برای تحقیقات کنگره نیستند.»

دوبک نوشت: «اگر هیئت منصفه بزرگ علیه دونالد ترامپ اتهاماتی را مطرح کند، دفتر DA موظف است، مانند هر مورد، مقدار قابل توجهی از اکتشافات را از پرونده های خود در اختیار متهم قرار دهد تا بتواند دفاعی را آماده کند.

روسای جمهوری خواه سه کمیته مجلس نمایندگان روز دوشنبه نامه ای به براگ ارسال کردند و در آن خواستار اطلاعاتی درباره اقدامات وی در پرونده ترامپ شدند. جمهوری خواهان از تحقیقات هیئت منصفه به عنوان “سوءاستفاده بی سابقه از اختیارات دادستانی” انتقاد کردند.

در دادرسی های بسته به روی عموم و اعضای رسانه ها، هیئت منصفه به شواهد ارائه شده توسط دادستان گوش می دهند و از شهود می شنوند. هیچ قاضی حاضر و یا کسی که نماینده متهم باشد وجود ندارد و دادستان مجبور نیست مدرکی به نفع دفاع ارائه کند.

واشنگتن (AP) – دادستان منطقه منهتن که در حال تحقیق از دونالد ترامپ است، درخواست جمهوری خواهان مجلس نمایندگان برای اسناد و شهادت درباره این پرونده را رد کرد و آن را به عنوان یک “تحقیق بی سابقه” و بدون مبنای قانونی رد کرد.

جردن، جمهوری‌خواه اوهایو، اواخر چهارشنبه در نامه‌ای به پومرانتز نوشت: «سال گذشته، شما به دلیل بی‌میلی اولیه براگ برای پیشبرد اتهامات، از دفتر استعفا دادید، و در نامه استعفای خود – که متعاقباً فاش شد – براگ را شرمسار کردید و اتهام‌ها را مطرح کردید. . اکنون به نظر می‌رسد که تلاش‌های شما برای شرمساری براگ جواب داده است، زیرا طبق گزارش‌ها، او با استفاده از یک نظریه حقوقی ضعیف و آزمایش‌نشده، یک پرونده به اصطلاح «زامبی» علیه رئیس‌جمهور ترامپ را احیا می‌کند.»

رؤسا خواستار شهادت و همچنین اسناد و کپی هرگونه ارتباط با وزارت دادگستری شدند تا تا روز پنجشنبه تحویل داده شود. این درخواست در حالی مطرح شد که جمهوری‌خواهان در مجلس به سرعت در اطراف رئیس‌جمهور سابق تجمع کردند، زیرا هیئت منصفه بزرگ در نیویورک در حال بررسی این موضوع بود که آیا علیه او کیفرخواست ارائه شود یا خیر.

این پرونده حول محور پرداخت های پولی در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ترامپ در سال 2016 به زنانی است که ادعا می کردند با او رابطه جنسی داشته اند. به نظر می رسد تیم براگ در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ یا هرکسی در ایالت نیویورک در تنظیم پرداخت ها مرتکب جنایاتی شده اند یا به نحوه حسابرسی داخلی آنها در سازمان ترامپ.

الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، در نامه ای که به دست آسوشیتدپرس رسیده است، درخواست کنگره را به عنوان “تجاوز غیرقانونی به حاکمیت نیویورک” به شدت محکوم کرد.

روز پنجشنبه، یکی از روسای جمهوری خواهان، نماینده جیم جردن از ایالت اوهایو، تحقیقات خود را در مورد رسیدگی به پرونده ترامپ با درخواست شهادت و اسناد از مارک پومرانتز و کری دان، دو دادستان سابق منهتن که رهبری ترامپ را بر عهده داشتند، گسترش داد. این پرونده قبل از استعفا در سال گذشته در یک درگیری بر سر مسیر تحقیقات.

___

درخواست‌های نظر از Pomerantz و Dunne برگردانده نشد.

مایکل آر. سیساک، نویسنده آسوشیتدپرس در نیویورک در این گزارش مشارکت داشت.



منبع