مقامات اوکراینی ادعای بایدن مبنی بر اینکه زلنسکی «نمی‌خواست بشنود» هشدارهای حمله پوتین را رد می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی

نیکی‌فوروف گفت: «در اینجا می‌توانیم بگوییم که شرکای ما «نمی‌خواستند صدای ما را بشنوند».

نیکی‌فوروف گفت زلنسکی در پیش‌بینی تهاجم، درخواست تحریم‌های پیشگیرانه کرده و امیدوار است متحدان اوکراین به تشویق روسیه برای کاهش تنش و خروج نیروها کمک کنند.

چندین مقام اوکراینی علیه اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در روز جمعه صحبت کرده اند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link

    سرگئی نیکیفوروف، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین به شبکه خبری LIGA.net گفت: «عبارت «نمی خواستم بشنوم» احتمالاً نیاز به توضیح دارد.

    بایدن گفت زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین «نمی خواست» هشدارهای آمریکا در مورد تهاجم روسیه را بشنود.

  • نیکی‌فوروف به LIGA.net گفت که زلنسکی و بایدن قبل از تهاجم روسیه چندین مکالمه تلفنی داشتند که در آن دو رهبر صریحاً در مورد تهدید روسیه صحبت کردند.

    مقامات اوکراینی ادعای جو بایدن، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین “نمی خواست هشدارهای” ایالات متحده در مورد حمله قریب الوقوع روسیه را بشنود، عقب نشینی می کنند.

    بایدن گفت: «شکی وجود نداشت. “و زلنسکی نمی خواست آن را بشنود.”

    ما به خوبی درک کردیم که روسیه در حال توسعه سناریوهای مختلف توسعه است.»

    روز شنبه، مقامات اوکراینی گفتند که اظهارات بایدن نادرست است.

    اوکراین در روزها و هفته‌های اخیر از کشورهای غربی خواسته است تا سلاح‌های بیشتری برای تضمین بقای این کشور فراهم کنند. گزارش ها حاکی از آن است که اوکراین در بحبوحه جنگ متحمل خسارات قابل توجهی شده است و نیروهای روسیه به طور تصاعدی به سلاح و توپخانه بیشتری مجهز شده اند.

    دو مقام اوکراینی روز شنبه به رسانه ها گفتند که این واقعیت ندارد.

  • یکی دیگر از مقامات اوکراینی، میخایلو پودولیاک، مشاور Zelenskyy، به LIGA.net گفت که سخنان بایدن “کاملاً درست نیست” و گفت که اوکراین برای تعدادی سناریوهای “تهاجمی” در مورد روسیه آماده می شود.

    روز جمعه، بایدن به اهداکنندگان کالیفرنیا گفت که قبل از تهاجم تمام عیار، ایالات متحده اطلاعاتی را به زلنسکی ارائه کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد حمله به آن را دارد.

    روسیه در نهایت در 24 فوریه تهاجم خود را آغاز کرد و اخیراً در جهت تصرف مناطق دونباس و لوهانسک پیشرفت داشته است. در همین حال، اوکراین کنترل شهرهای بزرگ خود از جمله کیف و خارکف را حفظ کرده است.

    رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در کنفرانس خبری مشترک با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در 8 می 2022 در کیف اوکراین صحبت می کند.الکسی فورمن/گتی ایماژ