مظنون تیراندازی اشتباه در خیابان در طول جلسه دادگاه به عنوان “گرم مزاج” توصیف شد

جردن گفت: “ما حقایق را به جایی که آنها ما را هدایت می کنند دنبال خواهیم کرد.”

والش که در جلسه موناهان حضور داشت، قبل و بعد از رسیدگی به خبرنگاران اظهار نظری نکرد.

والش، 19 ساله، از کمبریج، نیویورک، گفت آنچه بعداً رخ داد یک تاری بود.

بلیک والش و کایلین گیلیس.  (با احترام به بلیک والش)

تونی جردن، دادستان ناحیه واشنگتن در یک کنفرانس خبری پس از استماع گفت که دادستان ها در حال بررسی اتهامات دیگر علیه موناهان هستند. یکی از اتهامات احتمالی که در دادگاه روز چهارشنبه ذکر شد، تلاش برای حمله درجه یک بود. جردن، در حالی که تاکید می‌کند که موناهان بی‌گناه فرض می‌شود، گفت: «دفتر من هر کاری که در توان ما باشد انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که عدالت برای کایلین گیلیس اجرا می‌شود.»

مقامات می گویند که موناهان، 65 ساله، روز شنبه از ایوان خود به سمت یک فورد اکسپلورر شلیک کرد، پس از اینکه یک گروه چهار نفره از دوستان متوجه شدند که به مسیر اشتباهی وارد شده اند و خانه او را در هبرون، تقریباً 50 مایلی شمال آلبانی ترک کرده اند.

کورت مائوسرت، وکیل موناهان، دادستان‌ها را به اشاعه کنایه‌ها متهم کرد و گفت که انفجار ادعایی در DMV نباید به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود زیرا “کل ایالت محبوس خواهد شد.”

او گفت: «این کمی راحتی به ارمغان می آورد. فکر می‌کنم همه حاضرین در دادگاه با شنیدن این حرف کمی نفس راحتی کشیدند.»

او گفت که “عصبانی است” دخترش مرده است، اما این واقعیت که موناهان بدون وثیقه بازداشت شد “بهترین نتیجه ممکن” در اوایل پرونده جنایی بود.

فورت ادوارد، نیویورکصاحب خانه متهم به تیراندازی مرگبار به یک زن 20 ساله هنگامی که یک خودروی شاسی بلندی که او سوار آن بود به مسیر اشتباهی تبدیل شد، در دادگاه روز چهارشنبه به عنوان مردی با شهرت به “تند خو” توصیف شد.

بلیک والش و کایلین گیلیس. (با احترام به بلیک والش)

در حالی که مائوسرت از بحث در مورد جزئیات تیراندازی خودداری کرده است، او پیش از جلسه استماع روز چهارشنبه به NBC News گفت که “اشتباهاتی از سوی رانندگان وسایل نقلیه، اشتباهاتی از سوی مشتری من وجود دارد” و افزود: “تا زمانی که این کار را انجام ندهم نمی توانم بیشتر در مورد آن توضیح دهم. تحقیقات خودم که در حال انجام آن هستم. و تا زمانی که مطالب قابل کشف را از دادستانی منطقه دریافت کنم.»

میشلینی دستور داد که موناهان بدون وثیقه بازداشت شود. او گفت که تنها ملاحظات استفاده ادعایی موناهان از اسلحه و این واقعیت است که گیلیس کشته شده است.

او گفت که موناهان قصد سوء نداشته است و تمایل انسان این است که در هنگام وقوع فاجعه، کسی را شرور کند.

کریستین موریس، معاون دادستان منطقه روز چهارشنبه گفت که موناهان “متقابل و تندخو” است، که خود را در معرض تکانشگری قرار می دهد.

او از قاضی آدام میشلینی خواست تا وثیقه ای بین 10000 دلار نقد و 50000 دلار وثیقه تا حدی تضمین شده تعیین کند و گفت که هدف از وثیقه اطمینان از مشارکت متهم در دادرسی کیفری و عدم تحمیل مشقت های ناروا است.

موریس همچنین فاش کرد که موناهان اخیراً در یکی از اداره‌های وسایل نقلیه موتوری ایالتی «مصوحه‌ای ایجاد کرده است» و مدعی شده بود که از این جهت که باید شخصاً حضور پیدا می‌کرد ناراحت است. دادستان ها از قاضی خواستند وثیقه ای بین 250000 دلار نقدی و 1 میلیون دلاری وثیقه تا حدی تضمین شده تعیین کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است


منبع

وی گفت که شواهد هر گونه اتهام جدید را مشخص می کند و خاطرنشان کرد که پس از تیراندازی بیش از 40 نیروی انتظامی پاسخ داده و برای جمع آوری مدارک تلاش کردند.

یکی از همسایگان به آسوشیتدپرس گفت که موناهان در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر از این ناراحت شده بود که افرادی که در مسیرهای خود اشتباه می‌کردند.

او گفت: “من فکر نمی کنم آسیب جدی تر از این وجود داشته باشد.”

اندرو گیلیس، پدر گیلیس نیز پس از جلسه با خبرنگاران صحبت کرد. او گفت که سپاسگزار است که “قبل از اینکه از در بیرون برود به او بگوید که دوستش دارم.”

او گفت: «ما فکر می کردیم در آدرس درستی هستیم. ما هیچ سرویس تلفن همراهی نداشتیم که آن را بفهمیم. به محض اینکه متوجه شدیم در مکان اشتباهی هستیم، شروع به ترک کردیم و آن زمان بود که همه چیز اتفاق افتاد.»

با این حال، جلسه روز چهارشنبه روشن نشد که چرا مظنون به سمت خودروی شاسی بلند شلیک می‌کرد.

یکی از دو گلوله به گیلیس، یک زیست شناس دریایی مشتاق برخورد کرد که پس از تماس گروه با 911 در چندین مایل دورتر، مرده اعلام شد.

کوین موناهان با پوشیدن یک ژاکت، یک پیراهن لباس و غل و زنجیر، در حالی که دادستان ها استدلال می کردند که او در معرض خطر پرواز است، کنار وکیل خود در دادگاه کانتی واشنگتن نشست. موناهان که متهم به قتل درجه دوم در تیراندازی به کایلین گیلیس است، در صورت محکومیت، با حداقل 15 سال حبس ابد و حداکثر 25 سال تا حبس ابد مواجه خواهد شد. او اعتراف به بی گناهی کرده است.

“دوستم گفت، “دارند تیراندازی می کنند – برو!” من سعی کردم تا جایی که می‌توانم روی گاز پا بگذارم و همان موقع بود که تیر مرگبار از راه رسید.»

در مصاحبه ای اختصاصی با NBC News در سه شنبه شب، بلیک والش گفت که او و سه مسافر – دو دوست و گیلیس، دوست دخترش – به دنبال یک مهمانی بودند که دو گلوله به سمت آنها شلیک شد.

مائوسرت گفت: “اگر موقعیت به جای سوء نیت مستلزم خطا باشد، واقعاً هیچ شروری وجود ندارد.” قصد سوء.”