مشکلات حقوقی ترامپ بدون حمایت از ریاست جمهوری افزایش می یابد

با این حال، یک روز قبل از آن، یک داور مستقل که وکلای خود او توصیه کرده بودند، زمانی که تیم ترامپ از ارائه هرگونه اطلاعاتی برای حمایت از ادعاهای او مبنی بر اینکه اسناد از حالت طبقه بندی خارج شده بودند، خودداری کرد، بدبین به نظر می رسید. استاد ویژه، ریموند دیری، یک قاضی فدرال کهنه کار، گفت که تیم ترامپ در تلاش است تا “کیک خود را بخورد و بخورد”، و به دلیل نبود اطلاعاتی برای اثبات ادعاها، او تمایل دارد که سوابق را همانطور که دولت انجام می دهد: طبقه بندی شده.

واشنگتن (AP) – رد شدید قضات فدرال که او منصوب کرد. ادعاهای کلاهبرداری گسترده توسط دادستان کل نیویورک. این یک هفته از تشدید مشکلات حقوقی برای دونالد ترامپ بود و چالش‌هایی را که رئیس‌جمهور سابق بدون حمایت‌های کاخ سفید عمل می‌کرد، آشکار کرد.

او افزود: «معلوم نیست که وکلای جدی‌مانند چه گفته‌اند که می‌توان با یک فکر چیزها را از طبقه‌بندی خارج کرد، اما دادگاه‌ها بعید است که این ادعا را بپذیرند.»

وکلای او روز پنجشنبه بلافاصله به درخواستی که خواستار اظهار نظر بودند، پاسخ ندادند.

ترامپ در مصاحبه ای که چهارشنبه پخش شد، در فاکس نیوز اصرار داشت که سوابق دولتی بسیار محرمانه ای که او در مار-آ-لاگو داشت در واقع از حالت طبقه بندی خارج شده است، که یک رئیس جمهور این قدرت را دارد که اطلاعات را «حتی با فکر کردن به آن» از حالت طبقه بندی خارج کند.

هنوز مشخص نیست که آیا هر یک از تحقیقات فعلی – تحقیق مار-آ-لاگو یا تحقیقات مربوط به مداخله در انتخابات 6 ژانویه یا گرجستان – منجر به اتهامات جنایی خواهد شد یا خیر. و دعوای نیویورک یک موضوع مدنی است.

اما شکی نیست که ترامپ دیگر از سپر قانونی ریاست جمهوری برخوردار نیست، حتی اگر او بارها بر دیدگاهی گسترده از قدرت اجرایی برای دفاع از حفظ سوابق خود تکیه کرده است که دولت می گوید صرف نظر از طبقه بندی آنها، متعلق به او نیست.

دادگاه به طور قاطع این استدلال را رد کرد که او حق دارد استاد ویژه را وادار به بررسی مستقل تقریباً 100 سند طبقه بندی شده در جریان جستجوی FBI در ماه گذشته کند.

___

در سیاست، «شما می توانید آنچه را که می خواهید بگویید و اگر مردم آن را دوست داشته باشند، کار می کند. کریس ادلسون، محقق قدرت ریاست جمهوری و استاد دولت دانشگاه آمریکایی، گفت: در حوزه حقوقی، این موضوع متفاوت است. “این عرصه ای است که در آن عواقب محسوسی برای اشتباهات، اعمال نادرست، اظهارات نادرست به گونه ای که در سیاست کاربرد ندارد.”

قابل ذکر است که وزارت دادگستری و دادگاه تجدیدنظر فدرال به اظهارات او مبنی بر اینکه سوابق از حالت طبقه بندی خارج شده اند، توجه چندانی نکرده اند. علیرغم تمام ادعاهای وی در تلویزیون و رسانه های اجتماعی، هر دو اشاره کرده اند که ترامپ هیچ اطلاعات رسمی برای حمایت از این ایده که او اصلاً اقدامی برای از طبقه بندی کردن سوابق انجام داده است، ارائه نکرده است.

مطمئناً، ترامپ به سختی با درام‌های دادگاه غریبه است، زیرا طی چندین دهه فعالیت تجاری‌اش در پرونده‌های قضایی متعدد از مقام خود خلع شده است، و او توانایی قابل توجهی برای زنده ماندن در موقعیت‌هایی که به نظر وخیم به نظر می‌رسید از خود نشان داده است.

جسارتی که در عرصه سیاسی به خوبی به او خدمت کرد، در قلمرو حقوقی تحت تسلط شواهد قابل تأیید، جایی که قضات این هفته با دقت به ادعاهای او نگاه کردند و تحقیقات مربوط به کلاهبرداری که زمانی که ترامپ هنوز رئیس جمهور بود ریشه دوانید، کمتر سودمند است. یک دادخواست ایالتی 222 صفحه ای پر از اتهام.

ساعاتی بعد، سه قاضی دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه یازدهم – دو نفر از آنها منصوب شده توسط ترامپ – در تحقیقات مار-آ-لاگو به او ضرر شگفت انگیزی دادند.

صبح چهارشنبه، لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک، ترامپ را متهم کرد که میلیاردها دلار دارایی خالص خود را افزایش داده و معمولاً بانک ها را در مورد ارزش دارایی های ارزشمند گمراه می کند. این دعوی، اوج تحقیقات سه ساله‌ای که از زمان ریاست‌جمهوری او آغاز شد، سه تن از فرزندان بزرگسال او را نیز به عنوان متهم معرفی می‌کند و می‌خواهد آنها را از اداره یک شرکت در ایالت منع کند. ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده است.

او دو بار توسط مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها استیضاح شد – یک بار در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین، بار دوم به دلیل شورش 6 ژانویه 2021 در کاپیتول – اما در هر دو مورد توسط سنا تبرئه شد. به لطف حمایت سیاسی جمهوریخواهان.

در کاخ سفید، ترامپ با تحقیقات خطرناکی در مورد اینکه آیا مانع از تحقیقات وزارت دادگستری درباره تبانی احتمالی روسیه و کمپین انتخاباتی‌اش در سال 2016 شده است یا خیر، مواجه شده بود. در نهایت، او حداقل تا حدی توسط قدرت ریاست جمهوری محافظت می شد، با رابرت مولر، بازپرس ویژه، با اشاره به سیاست قدیمی وزارتخانه مبنی بر ممنوعیت کیفرخواست رئیس جمهور مستقر.

_____

این حکم راه را برای وزارت دادگستری برای از سرگیری استفاده از سوابق طبقه بندی شده در تحقیقات خود باز کرد. این تصمیم قاضی دادگاه بدوی، آیلین کانن، انتصابی ترامپ را که احکامش در مورد مار-آ-لاگو تا به امروز تنها نقطه روشن رئیس جمهور سابق بود، برداشت. روز پنجشنبه، او در پاسخ به بخش‌هایی از دستور خود که وزارت دادگستری را ملزم می‌کرد به Dearie و وکلای ترامپ اجازه دسترسی به سوابق طبقه‌بندی شده را بدهد، پاسخ داد.

دادگاه استیناف این سوال از طبقه بندی را “شاه ماهی قرمز” نامید، زیرا حتی حذف یک رکورد محتوای آن را تغییر نمی دهد یا آن را از یک سند دولتی به یک سند شخصی تبدیل نمی کند. و قوانینی که وزارت دادگستری به عنوان مبنای تحقیقات خود ذکر می کند، به صراحت به اطلاعات طبقه بندی شده اشاره نمی کند.

جاناتان تورلی، استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن که به عنوان شاهد جمهوری خواه در اولین روند استیضاح در سال 2019 شهادت داد، گفت که از «فقدان موضع منسجم و منسجم رئیس جمهور سابق در مورد اسناد طبقه بندی شده» شگفت زده شده است.

بین موضع دیر و حکم دادگاه تجدیدنظر، «من فکر می‌کنم که اساساً ممکن است اجماع در حال توسعه وجود داشته باشد، اگر نه یک اجماع قبلاً توسعه‌یافته، که دولت در بسیاری از این موضوعات و بسیاری از این مناقشات موضع قوی‌تری دارد.» ریچارد سرافینی، وکیل دفاع جنایی فلوریدا و دادستان سابق وزارت دادگستری گفت.

اریک تاکر را در توییتر در http://www.twitter.com/etuckerAP دنبال کنید





منبع

اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات مربوط به دونالد ترامپ: https://apnews.com/hub/donald-trump

حتی برخی از کارشناسان حقوقی که در دعواهای حقوقی ترامپ با او طرف شده‌اند، نسبت به اظهارات او مشکوک هستند.

وکلای ترامپ همچنین در دادگاه یا در گزارش‌های حقوقی اعلام نکرده‌اند که سوابق از طبقه‌بندی خارج شده است. آنها به Dearie گفتند که نباید اکنون مجبور شوند موضع خود را در مورد آن موضوع فاش کنند زیرا این می تواند بخشی از دفاع آنها در صورت صدور کیفرخواست باشد.

این تمایز بین سیاست و قانون در یک دوره 30 ساعته این هفته آشکار شد.