مرد کالیفرنیایی که در اثر برخورد با پلیس فلج شده بود، 20 میلیون دلار تسویه حساب دریافت می کند


ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – مقامات روز سه‌شنبه اعلام کردند، مردی در کالیفرنیای شمالی که پس از کوبیده شدن بر زمین در حین توقف ترافیک، فلج شده بود، برنده یک تسویه حساب 20 میلیون دلاری شد که یکی از بزرگترین در تاریخ این ایالت است.

گرگوری گروس، یک سرباز کهنه سرباز ارتش که در شهر یوبا زندگی می کند، در سال 2022 پس از اینکه افسران پلیس از تکنیک های “انطباق با درد” استفاده کردند و هنگامی که بارها فریاد زد: “من نمی توانم پاهایم را حس کنم” از اداره پلیس شکایت کرد و اظهار ناباوری کرد. ویدئویی که وکلای گراس منتشر کردند نشان می‌دهد که گراس وقتی گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم» در حالی که روی چمن بیرون بیمارستان نگه داشته شده بود.

گروس در آوریل 2020 به رانندگی در حالت مستی و ایجاد یک تصادف با سرعت آهسته متهم شد.

گروس با گردن شکسته باقی ماند و دو عمل جراحی برای جوش دادن ستون فقرات خود انجام داد. او گفت که استفاده از زور توسط ماموران باعث شد که او نتواند راه برود یا از خودش مراقبت کند و اکنون تا پایان عمر به مراقبت شبانه روزی پرستاری نیاز دارد.

وکیل موزلی کالینز، که نماینده گراس است، گفت: “ما مخالف پلیس نیستیم.” ما طرفدار پلیس هستیم، اما در صورت وقوع با خشونت پلیس مخالفیم.»

این شهرک یکی از بزرگترین شهرک‌های تخلف پلیس در تاریخ کالیفرنیا است. در ماه مه، ایالت موافقت کرد که 24 میلیون دلار به خانواده مردی بپردازد که در بازداشت پلیس پس از فریاد زدن “نمی توانم نفس بکشم” جان خود را از دست داد، زیرا چندین افسر او را هنگام تلاش برای گرفتن نمونه خون مهار کردند.

رئیس پلیس برایان بیکر گفت که به عنوان بخشی از حل و فصل، شهر یوبا نیز به طور تصادفی تصاویر دوربین بدن افسران و بررسی حوادث استفاده از زور را آغاز خواهد کرد. او روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری از گراس عذرخواهی کرد.

بیکر به گراس گفت: «از زمانی که این فاجعه به من رسید، تو در افکار من بودی. “در 12 آوریل 2020، ما نتیجه را از دست دادیم. و برای این، آقای گراس، متاسفم.”

گراس گفت که اصلاحات پلیس برای اطمینان از اینکه آنچه برای او اتفاق افتاده است، مهم است. او 20000 دلار به بنیاد یادبود افسران صلح کالیفرنیا اهدا می کند.

گراس روز سه شنبه گفت: “خوشحالم که آنها کاری انجام دادند و آن را جدی گرفتند.” من نمی‌توانستم بفهمم که چطور ممکن است یک نفر در مقامی باشد که چنین رفتار می‌کند و با انسان دیگری چنین رفتار می‌کند.»

دروندا هریس، شریک 13 ساله گراس، گفت که از اینکه توافق نهایی را می بیند سپاسگزار است.

هریس به آسوشیتدپرس گفت: «خوشحال است که در نهایت بسته شد.

گراس همچنین در سال 2021 شکایت‌های جداگانه‌ای علیه بیمارستان Rideout Memorial در مریسویل، همراه با دانشگاه کالیفرنیا، مرکز پزشکی دیویس تنظیم کرد و مدعی شد که اقدامات آنها به وضعیت او کمک کرده است. کالینز با استناد به محرمانه بودن، از اظهار نظر در مورد وضعیت این دعاوی خودداری کرد.

در فیلم دوربین بدن پلیس که توسط وکلای گراس ارائه شده است، افسری دیده می شود که بازوهای گراس را که از قبل دستبند زده بود می پیچد و او را به زور روی یک چمن می نشاند. در یک نقطه، افسران او را به زمین کوبیدند و او را با صورت به پایین نگه داشتند، زیرا گراس بارها فریاد می زد که نمی تواند پاهایش را احساس کند و نمی تواند نفس بکشد.

“آقای. افسری به او می‌گوید، ما با بازی‌های کوچک احمقانه شما تمام شده‌ایم.

در سپتامبر 2021، گوین نیوسام، فرماندار دموکرات، قانونی را امضا کرد که بر اساس آن پلیس از استفاده از برخی بازداشتگاه‌های رو به پایین که منجر به مرگ‌های ناخواسته متعدد شده‌اند، منع می‌کند. هدف این لایحه گسترش ممنوعیت ایالتی برای خفه کردن در پی قتل جورج فلوید بود.



منبع