مردی که چندین بار بازداشت شد، گفت که زندان‌های کره شمالی در طول سال‌ها بهبود یافته‌اند، زیرا آخرین باری که او زندانی شد، دیگر مجبور نبود چهار دست و پا راه برود.

شهادت او یکی از موارد مورد استفاده در گزارشی بود که روز جمعه از سوی سازمان غیردولتی کره آینده منتشر شد، که در آن جزئیات شکنجه و آزاری که توسط بازداشت‌شدگان کره شمالی با آن روبرو شده‌اند، ارائه شد. در این گزارش آمده است که بسیاری از کسانی که هدف این شکنجه قرار گرفته اند، زندانیان سیاسی هستند.

یک زن پلیس جوان ترافیک را در 2 آوریل 2011 در پیونگ یانگ، کره شمالی هدایت می کند.فنگ لی/گتی ایماژ

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

پلیس کره شمالی

مردی که از کره شمالی جدا شده و در طی 17 سال چندین بار بازداشت شده است، به سی ان ان گفت که با وجود شرایط غیرانسانی در بازداشتگاه های این کشور، او احساس می کند که آنها بهتر از آنچه در گذشته به آن عادت کرده بود، هستند.

کیم جیوون، بازرس آینده کره، به سی ان ان گفت که بسیاری از زندانیان کره شمالی که برای این پروژه مصاحبه کرده بودند، “فقط مفهوم شکنجه را نداشتند” و متوجه نشدند که رفتار واقعی آنها چقدر غیرانسانی است.

در سیستم جزایی کره شمالی، زندانیان با تجاوز خشونت آمیز، گرسنگی و کار اجباری مواجه می شوند، اما برخی حتی متوجه نمی شوند که تحت شکنجه قرار می گیرند.

این مرد همچنین به سی‌ان‌ان گفت که حداکثر پنج نفر در یک اتاق بدون گرما خواهند ماند، اما حداقل زمانی که در سال 2017 به زندان رفت، به آنها پتو دادند. او همچنین گفت که برخلاف گذشته، به جای جیره غذایی سبزیجات، سه وعده غذایی در روز به او داده می شد.

این گزارش حکایت سه زندانی را نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها یک زن باردار حدوداً 30 ساله در چین دستگیر شده و در بازداشت موقت مجبور به سقط جنین شده است.

این زن به CNN گفت: «احساس نمی‌کردم که یک انسان هستم. فکر می‌کردم اگر باید اینطور زندگی می‌کردم مرده بودم بهتر بود.»

اتباع کره شمالی که از این کشور گریخته بودند با CNN در مورد شرایطی که در بازداشت با آن روبرو بودند صحبت کردند.

  • کیم به سی ان ان گفت: “مرکز کیفری، افسران اصلاح، همیشه به آنها می گفتند که کار بدی انجام داده اند. بنابراین آنها فقط فکر می کردند که آنها افراد بدی هستند و به همین دلیل مجازات می شوند.” این موضوع در ذهنیت آنها ریشه دوانده بود.

    کسانی که صحبت کردند گفتند که تجاوز جنسی، ضرب و شتم و شکنجه را دیده و تجربه کرده اند.

  • در ماه فوریه، شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارشی درباره حقوق بشر منتشر کرد که از بسیاری از یافته های کره آینده حمایت می کند. گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که زنان به‌ویژه در معرض آزار و خشونت خانگی در کشور هستند.

    در گزارش آینده کره که یک دهه پس از تشکیل کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل برای پاسخگویی دولت کره شمالی در مورد نقض حقوق بشر منتشر شد، آمده است که این کشور علیرغم اظهار نظر خلاف این، به بدرفتاری و شکنجه زندانیان خود ادامه می دهد.

    یکی از کارشناسان به سی ان ان گفت که بسیاری از زندانیان آزاد شده نمی دانند که با شکنجه زندگی کرده اند.

  • این مرد که نامش فاش نشد، به CNN گفت یکی از راه‌هایی که زندانی که در آن نگهداری می‌شد بهبود یافت این بود که به جای اینکه چهار دست و پا بخزد، اجازه داشت روی پاهایش راه برود – تا زمانی که سرش را خم کند.

    مرد دیگری که به فرار مردم کره شمالی کمک کرد، مجبور به زایمان شد و به گفته او، مرتباً از تغذیه کافی محروم شد. بر اساس این گزارش، این مرد “حشراتی مانند سوسک و جوندگان کوچک را برای تکمیل وعده های غذایی خود به دام انداخته و مصرف کرد”.

    این مرد به سی‌ان‌ان گفت: «در گذشته هنگام حرکت مجبور بودیم با دو دست و زانو بخزیم، اما در سال 2017 می‌توانستیم بایستیم و راه برویم. تنها چیزی که نیاز داشتید این بود که هنگام حرکت پشت خود را 90 درجه به جلو خم کنید.

    با این حال این مرد گفت که چندین نگهبان را دیده است که به زنان زندانی تجاوز می کنند. وقتی شکایت شد، دو نگهبان به شدت او را کتک زدند که پس از آن او احساس کرد “من نمی توانم اینطور زندگی کنم.”

    زن دیگری که با سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، گفت که پس از بازداشت به دلیل شکایت از وضعیت مسکن خود، او را مانند یک حیوان در زندان تغذیه و نگهداری کردند.

    او گفت: “من فکر می کردم نمی توانم اینطور زندگی کنم، بنابراین پنجره اتاق را شکستم و یک تکه شیشه را برداشتم.” نگهبان پلیس وارد اتاق من شد و من جلوی آنها به شکمم ضربه زدم.