مردی که توسط مرد مسلحی که لباس کارگر یو پی اس را پوشیده بود کشته شد، قرار نبود در زمان حمله در خانه باشد.

به گفته دوستان، یک مرد 20 ساله از مینه سوتا که در جریان تهاجم به خانه توسط یک مظنون که لباس کارگر یو پی اس را پوشیده بود، کشته شد، فردی مهربان و دلسوز بود که در زمان حمله تنها به این دلیل در خانه بود که یک روز غیرمنتظره از کار داشت.

خورخه ریس-جونگویرت با مادرش شانون پاتریشیا جونگ‌ویرت و ناپدری ماریو آلبرتو ترخو استرادا در کون رپیدز، مینه‌سوتا زندگی می‌کرد. دادستان ها در یک شکایت جنایی گفتند که هر سه جمعه گذشته درست بعد از ظهر به وقت محلی زمانی که مردی با لباس یو پی اس به درب خانه آنها آمد و توانست وارد خانه شود به ضرب گلوله کشته شدند. دو کودک زیر 5 سال که دوستانشان می گویند خواهر و برادر ریس جونگ ویرث بودند نیز در خانه بودند اما طبق اسناد دادگاه به آنها آسیب جسمی وارد نشد.

آیزایا مندز، دوستی از کلاس ششم که پس از اینکه ریس-جونگویرت سال گذشته در آنجا شغلی پیدا کرد، به همان شرکت پیوست، گفت که ریس جونگ‌ویرت در شیفت‌های طولانی در یک شرکت حذف درخت کار می‌کرد و معمولاً بعد از ظهر جمعه سر کار بود. مندز گفت، شب قبل از کشته شدن ریس-جونگویرت، یکی از روسای آنها به او گفت که روز بعد را مرخصی بگیرد.

مندز، از سن پاول جنوبی، مینه‌سوتا، گفت: «او روز پنجشنبه به خورخه پیام داد و به او گفت که جمعه کند است. او قطعاً کمی خود را به خاطر اتفاقی که افتاده سرزنش می کند، اما همه ما می دانیم که اینطور نیست.

او افزود: “این بسیار غم انگیز و فوق العاده ویرانگر است.”

دوستان ریس-جونگ ویرث را عمیقاً فداکار خانواده اش توصیف کردند و همیشه آماده کمک به مادرش در انجام وظایف یا مراقبت از خواهر و برادر کوچکترش بود. آنها گفتند که او عاشق انیمه، بازی های ویدیویی و ورزش است و به توله سگی که اخیراً به دست آورده بود علاقه داشت.

عکس‌های خورخه ریس-جونگ‌ویرت، 20 ساله، در مراسم شمع‌افروزی دوشنبه شب در ایگان، مین. (جک هایدلبرگ)عکس‌های خورخه ریس-جونگ‌ویرت، 20 ساله، در مراسم شمع‌افروزی دوشنبه شب در ایگان، مین. (جک هایدلبرگ)

عکس‌های خورخه ریس-جونگ‌ویرت، 20 ساله، در مراسم شمع‌افروزی دوشنبه شب در ایگان، مین. (جک هایدلبرگ)

ویل گیدسن، از مندوتا هایتس، مینه‌سوتا، که از زمانی که این دو در سال اول دبیرستان با هم فوتبال بازی می‌کردند، ریس-جونگ‌ویرت را می‌شناخت، می‌گوید: «روشی که او با انسان‌ها رفتار کرد، همان رفتاری بود که با آن توله سگ داشت. او همیشه دیگران را بر خودش مقدم می‌داشت.»

گیدسن شب قبل از مرگش با ریس-جونگ ویرث بازی های ویدیویی انجام داده بود و گفت دوستش گفته بود که منتظر روز تعطیلش است.

گیدسن گفت: «او به ما می گفت که چقدر خوشحال است که روز جمعه کار نداشت. ما به این موضوع فکر نکردیم و چند روز بعد، اصلاً از او خبری نداشتیم و کمی مشکوک شدیم.»

مظنون قتل سه گانه روز جمعه، آلونزو مینگو، 37 ساله، بعد از ظهر دوشنبه به سه فقره قتل عمدی متهم شد. دادستان ها می گویند که فیلم های دوربین های امنیتی و صدا از داخل و خارج خانه قربانیان نشان می دهد که مظنون در حال رانندگی به سمت محل سکونت و رفتن به درب ورودی با لباس یک کارگر UPS است. به محض ورود، ویدیو ظاهراً او را نشان می دهد که با اسلحه از Trejo Estrada و Jungwirth تقاضای پول می کند. دقیقاً مشخص نیست که مینگو چگونه توانسته وارد خانه شود.

سپس ظاهراً فیلم‌های نظارتی نشان می‌دهد که مینگو در حالی که دو کودک در نزدیکی اتاق هستند، به جونگ‌ویرت تیراندازی می‌کند. اجساد Trejo Estrada و Reyes-Jungwirth در جای دیگری از خانه کشف شد.

هنوز انگیزه این تیراندازی ها مشخص نشده است. استار تریبون روز دوشنبه گزارش داد که یک استشهاد حکم بازرسی مرتبط با این تحقیقات ادعا می کند که ترجو استرادا قاچاق کوکائین، فنتانیل و متامفتامین بوده و مقادیر زیادی پول به مکزیک ارسال کرده است. این روزنامه می گوید که پس از قتل، مقامات یک واحد انبار اجاره ای توسط Trejo Estrada را مورد بازرسی قرار دادند و در آنجا قارچ سیلوسایبین، ماری جوانا، مت و یک پودر سفید نامشخص را کشف کردند.

دوستان Reyes-Jungwirth گفتند که او زیاد در مورد ناپدری خود صحبت نکرد اما گفتند که آنها احساس نمی کنند که Reyes-Jungwirth در فعالیت های غیرقانونی دست داشته است. آنها گفتند که او فردی جاه طلب و سخت کوش بود که آرزو داشت در نهایت صاحب خانه شود.

ایوان کافی، از سنت پل، که ریس-جونگویرت را از کلاس پنجم می شناسد، گفت: «او هرگز مواد مخدر نفروخت. او همیشه مثبت و خوشحال بود. و او همیشه دوست داشت هرکسی که در اطرافش بود اینطور باشد.»

دوستان و اعضای خانواده دوشنبه شب برای شمع نشینی به یاد ریس-جونگ ویرث، مادرش و ناپدری اش گرد هم آمدند. گیدسن گفت که بدون ریس-جونگویرت، گروه دوستی او ناقص احساس می شود.

گیدسن گفت: «او همیشه فقط محبت و مراقبت بود. “او یکی از بی خودترین افرادی است که دیده ام.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع