مردی در تگزاس اوایل این ماه پس از نیش یک کک دست و پای خود را از دست داد


دکتر Gennadiy Fuzaylov متخصص بیهوشی از ماساچوست با دکتر شاون دایموند، یک جراح پلاستیک صحبت می کند.

دکتر Gennadiy Fuzaylov متخصص بیهوشی از ماساچوست با دکتر شاون دایموند، یک جراح پلاستیک صحبت می کند.

نیش یک کک باعث شده است که یک مرد تگزاسی در ماه گذشته چندین دست و پای خود را از دست بدهد.

بیش از 2500 گونه مختلف کک در سراسر جهان یافت می شود، اما طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تنها 4 گونه شناخته شده است که به شدت بر سلامت شما تأثیر می گذارد. از این 2500 گونه کک، تنها حدود 300 گونه در ایالات متحده یافت می شود

طبق پست خانواده GoFundMe، مایکل کوههوف، 35 ساله، به دلیل آنفولانزا در بیمارستان بستری شد. با گذشت روز، او به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد زیرا بدنش سپید شد.

کوههوف در یک دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفت، با تعدادی آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفت و وارد دیالیز شد زیرا پزشکان 24 ساعت آینده را صرف تلاش برای تعیین تشخیص کردند.

در پایان 20 ژوئن به خانواده وی اطلاع داده شد که باید خداحافظی کنند. کوههوف حدود یک هفته و نیم بعد از مه خود بیدار شد.

پزشکان به خانواده گفتند که دلیل ابتلای او به سپسیس این بود که کوههوف به تیفوس مبتلا شده بود. نیش کک نیز باعث مرگ بافت دست و پای او شده بود.

هر دو دست او تا ساعدش قطع شده است و پزشکان همچنان در تلاش هستند تا ارزیابی کنند که چه قسمت هایی از پای او قابل نجات است.

از آنجایی که او تحت تعدادی عمل جراحی قرار می گیرد تا او را در مسیر بهبودی بازگرداند، خانواده او GoFundMe را برای پوشش هزینه های درمان راه اندازی کردند.

مایکل قدرت دارد و تحت تعداد زیادی جراحی، درمان ها و توانبخشی قرار خواهد گرفت که بیشتر برای بازگرداندن فعالیت های روزمره زندگی است. اما او نباید نگران درد مالی باشد.

ناگلریا فاولری: کودک 2 ساله ای در نوادا بر اثر آمیب مغز خوار نادر جان خود را از دست داد

بیماری های ناشی از کک چیست؟

برخی از کک ها حامل ویروس هایی هستند که می توانند باعث بیماری های انسانی مانند طاعون، تیفوس ناشی از کک (موش)، بیماری خراش گربه (CSD) و انگل های منتقله از کک مانند کرم نواری شوند.

خانواده وی به KSLA12News گفتند که تیفوس کهلهوف به آن مبتلا شده است از یک کک ناشی شده است.

به گزارش KSLA12News، کوههوف در جایی که کک او را نیش زد، تورم یا بثورات ایجاد نکرد، که به طور بالقوه به پزشکان اجازه می داد بیماری را زودتر درمان کنند.

تیفوس موش توسط حیوانات آلوده مانند موش، گربه یا اپوسوم به افراد منتقل می شود. نیش به طور کلی پوست را می شکند و باعث ایجاد زخم می شود.

از آنجایی که کک ها هنگام تغذیه مدفوع می کنند. مدفوع را می توان به زخم یا هر زخم دیگری مالید. به گفته CDC، افراد همچنین در صورت تنفس مدفوع کک آلوده یا مالیدن آن به چشمان خود می توانند به تیفوس موش مبتلا شوند.

علائم معمولاً در عرض دو هفته پس از تماس اولیه شروع می شود. شایع ترین علائم عبارتند از:

تیفوس موش معمولاً با آنتی بیوتیکی به نام داکسی سایکلین درمان می شود. افرادی که بلافاصله پس از شروع علائم تحت درمان قرار می گیرند، معمولاً به سرعت بهبود می یابند.

این بیماری از فردی به فرد دیگر سرایت نمی کند. موارد تیفوس موش در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری شایع تر است. کالیفرنیا، تگزاس و هاوایی مواردی را به CDC گزارش کرده اند، اما این بیماری به طور معمول در ایالات متحده دیده نمی شود.

برای محافظت از خود در برابر کک چه کاری می توانید انجام دهید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای در امان نگه داشتن شما و خانواده‌تان از کک، این است که حیوانات خانگی خود را بدون کک نگه دارید.

به گفته CDC، گونه‌های کک در ایالات متحده تمایل دارند از حیوانات تغذیه کنند، اما گاهی اوقات افراد هنگامی که فضای مشترک دارند یا با حیوان آلوده به کک تماس می‌گیرند گاز گرفته می‌شوند.

در اینجا چند نکته از CDC برای ایمن نگه داشتن شما آورده شده است:

  • از دافع حشرات ثبت شده در آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) حاوی DEET، پیکاریدین، IR3535، روغن اکالیپتوس لیمو (OLE)، پارامنتان-دیول (PMD) یا 2-اندکانون استفاده کنید. ابزار جستجوی مفید EPA می تواند به شما کمک کند محصولی را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. همیشه دستورالعمل های محصول را دنبال کنید. از محصولات حاوی OLE یا PMD برای کودکان زیر 3 سال استفاده نکنید.

  • پوست را با لباس و شلوار آستین بلند بپوشانید تا در معرض گاز گرفتگی به حداقل برسد. گزش کک اغلب در ساق پا و پا اتفاق می افتد. این نواحی را با جوراب و شلوار بلند محافظت کنید.

  • لباس ها و وسایل را با محصولات حاوی 0.5٪ پرمترین درمان کنید. پرمترین را می‌توان برای درمان چکمه‌ها، لباس‌ها و وسایل کمپینگ استفاده کرد و از طریق چندین شست‌وشو محافظ باقی می‌ماند. از طرف دیگر، می‌توانید لباس و تجهیزات پرمترین را خریداری کنید.

  • به حیوانات ولگرد یا وحشی غذا ندهید یا حیوان خانگی نکنید.

  • اگر با حیوانات بیمار یا مرده کار می کنید، همیشه دستکش بپوشید.

“بدون ژنریک”: شکایت ادعا می‌کند که صاحبان حیوانات خانگی از درمان ارزان‌تر کک و مک منع شده‌اند

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پزشکان یک مرد تگزاسی را پس از گزیده شدن توسط کک، دست و پای او را قطع کردند.



منبع