مذاکره‌کننده مرزی جمهوری‌خواه سنای آمریکا می‌گوید که حزب باید تا روز سه‌شنبه درباره حرکت بعدی تصمیم بگیرد

نوشته دیوید مورگان

واشنگتن (رویترز) – مذاکره کننده اصلی جمهوری خواه در مورد لایحه دو حزبی سنای ایالات متحده که امنیت مرزها را تشدید می کند و کمک به اوکراین را ارائه می دهد، گفت که گروه او باید تا روز سه شنبه تصمیم بگیرند که آیا بحث درباره این پیشنهاد را آغاز کنند، که برخی از اعضای برجسته مخالفت کرده اند.

سناتور “اگر از دو طرف راهرو پشتیبانی نمی شود، پس ما نباید این کار را انجام دهیم.” جیمز لنکفورد یک روز پس از رونمایی از این لایحه پس از ماه ها مذاکره به رویترز گفت.

جمهوریخواهان برجسته از جمله دونالد ترامپ – پیشتاز نامزدی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری – و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، مخالفت خود را با صدای بلند اعلام کرده اند.

این لایحه شامل 118 میلیارد دلار هزینه جدید، از جمله 60.06 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه، 14.1 میلیارد دلار برای اسرائیل در جنگ علیه حماس و حدود 20 میلیارد دلار برای اجرای جدید در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک است.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، گفته است که مجلس روز چهارشنبه اولین رأی گیری رویه ای را در مورد این لایحه برگزار می کند که به دولت اختیارات اضطراری می دهد تا از ورود مهاجرانی که از مرز عبور می کنند امتناع کند یا افرادی را که قبلاً وارد ایالات متحده شده اند به سرعت اخراج کند.

لنکفورد که در مورد این لایحه با سناتور دموکرات کریس مورفی و سناتور مستقل کیرستن سینما مذاکره کرد، گفت که از طرحی برای اجازه دادن رای اصلاحی در مورد این لایحه در سنا و مجلس نمایندگان حمایت خواهد کرد.

لنکفورد در کاپیتول گفت: “این برای لایحه مهم است. من از ابتدا گفته ام، اگر در هر دو طرف راهرو پشتیبانی نمی شود، پس ما نباید این کار را انجام دهیم.” “هم سنا و هم مجلس نمایندگان باید اراده خود را انجام دهند. مردم باید کمی مالکیت داشته باشند. من قطعاً فکر می کنم زمینه هایی وجود دارد که می تواند در این لایحه بهبود یابد… اجازه دهید گفتگو را شروع کنیم.”

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، مهم‌ترین تغییر در مهاجرت و امنیت مرزی ایالات متحده در دهه‌های اخیر خواهد بود.

همچنین با مخالفت دموکرات‌های مترقی روبرو می‌شود که عصبانی هستند این اقدام هیچ راهی برای دریافت شهروندی برای 11 میلیون نفر غیرقانونی که سال‌ها در ایالات متحده زندگی می‌کنند، از جمله مهاجران “رویاپرداز” که در کودکی آورده شده‌اند، نمی‌کند.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ ویرایش توسط اسکات مالون و چیزو نومیاما)

منبع