مدیر مدرسه یهودی در استرالیا به اتهام آزار جنسی مجرم است

پس از اینکه اولین بار در سال 2008 اتهاماتی علیه لیفر مطرح شد، او به اسرائیل گریخت. هنگامی که او در سال 2014 متهم شد، یک کشمکش سال‌ها بر سر اینکه آیا او مسترد خواهد شد یا نه، به راه افتاد. او در سال 2021 پس از یک روند طولانی استرداد به استرالیا بازگردانده شد.

خواهران طی دو هفته پشت درهای بسته مدارک ارائه کردند و طبق قوانین حاکم بر محاکمه‌های تجاوز جنسی در ویکتوریا، عموم و رسانه‌ها مستثنی شدند.

وکیل مدافع، ایان هیل، استدلال کرد که تاخیر طولانی بین جرایم ادعا شده و محاکمه، که در فوریه آغاز شد، ضرری برای دفاع و هیئت منصفه بود. او به اعتبار خواهران حمله کرد، از جمله متهم کردن یکی از آنها به گفتن “دروغ های آشکار” در مدارک او.

او از کوچکترین خواهر به دلیل تغییر مکان حوادث ادعایی از زادگاه دختران ملبورن به اسرائیل انتقاد کرد.

هیل گفت: “حقیقت و قابلیت اطمینان در گزارش های نادرست از بین رفت.” “شاید حتی گاهی اوقات به تخیلات نادرست و خاطرات دروغین واقعیت های دروغین تبدیل شود.”

به گفته دادگاه، خواهران در جامعه یهودی اولترا ارتدوکس تربیت شدند و هیچ گونه آموزش جنسی دریافت نکردند. آنها حدود 12، 14 و 16 ساله بودند که لیفر در سال 2001 از اسرائیل به مدرسه آمد.

لوئیس گفت که خواهران شواهد صریح ارائه کرده اند مبنی بر اینکه آنها ماهیت جنسی کاری را که لیفر با آنها انجام داده است را درک نکرده اند.

خواهر وسطی به هیئت منصفه گفت که سعی کرده با معلم دیگری رابطه برقرار کند تا در مورد آنچه لیفر انجام می دهد بپرسد، اما لیفر او را دلسرد کرد. خواهر میانی شهادت داد، لیفر به من گفت که برای من سالم نیست که با معلم دیگری ارتباط داشته باشم، بیش از یک مربی داشته باشم.

ملکا لیفر، 56 ساله، مادر هشت فرزند متولد تل آویو، در 18 مورد مجرم شناخته شد و از 9 اتهام دیگر، از جمله پنج مورد مربوط به دانش آموز سوم، تبرئه شد. سه دانشجوی سابق همگی خواهر هستند.

روانشناس ویکی گوردون شهادت داد که او شنیده است که کوچکترین خواهر ادعای آزار لیفر را دارد. گوردون به دادگاه گفت که خواهر مدعی است که لیفر توضیح داده است که این آزار تلاشی برای غلبه بر کمبود گرما و محبت در زندگی خانوادگی دختران بوده است.

لیفر در حالی که سرش را کج کرده بود نشسته بود و هیئت منصفه را تماشا می کرد و در حین خواندن احکام واکنشی نشان نداد. دو دانشجوی سابق که او به اتهام آزار و اذیت محکوم شده بود برای احکام در دادگاه بودند. لیفر پیش از این در تمامی 27 فقره اتهام بیگناه اعتراف کرده بود.

هیل گفت: “این خاطره اشتباه همراه با جزئیات است که به شما نشان می دهد که برخی از شاهدان هنگام بازگویی یک روایت برای شما چقدر می توانند خطرناک باشند.”



منبع

خواهر وسطی برای اولین بار با چانا رابینوویتز، مددکار اجتماعی در اوایل سال 2008 در اسرائیل صحبت کرد. رابینوویتز گفت که از خواهری که او را آزار داده است پرسیده است و زن جوان پاسخ داد: “این خانم لیفر بود.”

دادستان‌ها ادعا کردند که لیفر بین سال‌های 2003 و 2007 در مدرسه آداس اسرائیل، یک مدرسه افراطی ارتدوکس در ملبورن که در آن رئیس مذهب و بعداً مدیر آن، و همچنین در خانه‌اش در ملبورن و اردوگاه‌های مدارس روستایی بود، از دانش‌آموزان سوء استفاده کرده است.

گفته می‌شود که لیفر خواهر بزرگ‌تر را در حالی که در یک تخت در یک کمپ مدرسه اشتراک می‌گذاشتند، در حالی که خواهر یا برادر وسطی وانمود می‌کرد که در همان اتاق خواب است، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. به اعضای هیئت منصفه گفته شد که کوچکترین خواهر و برادر وارد اتاقی شده است در حالی که لیفر در حال آزار و اذیت بزرگترین خواهر بود.

شاهدان دیگر شامل کسانی بودند که خواهران ادعاهای خود را به آنها فاش کردند.

هیل به هیئت منصفه گفت که خواهران لیفر را مورد احترام قرار داده‌اند و نوشته‌های دوران تحصیلشان نشان می‌دهد که آنها از حمایت او تشکر می‌کنند. هیل گفت که داستان خواهر وسطی چندین بار از زمان مطرح شدن این اتهامات در سال 2008 تغییر کرده است.

ملبورن، استرالیا (AP) – مدیر سابق یک مدرسه دخترانه یهودی در استرالیا روز دوشنبه به اتهام آزار جنسی دو دانش آموز مجرم شناخته شد.

«خانم لیفر یکی از محترم ترین افراد جامعه بود. اگر خانم لیفر کاری انجام می‌داد، پس مشکلی نیست.

دادستان جاستین لوئیس به هیئت منصفه گفت که لیفر در زمانی که دختران دانش‌آموز نوجوان مدرسه بودند و زمانی که همان دختران معلم دانش‌آموز بودند، تمایل جنسی به دختران داشت. لوئیس گفت لیفر با آنها درگیر فعالیت های جنسی بود و از آسیب پذیری آنها، ناآگاهی در مسائل جنسی و موقعیت اقتدار خود استفاده کرد.